Welke olie in de skoda fabia 1.4 16V 75pk G3

Goede dag,

Heb pas een skoda gekocht, en wil hem graag een beurtje geven.
Mijn vraag is welke motorolie ik moet nemen.
In het serviceboekje zie ik alleen de vw code olie staan.
Wil de auto gewoon per 25,000km de olie vervangen.
Het gaat om een 1,4 16V 75PK en een LPG G3 installatie.

Joske

Forumguru
Ennop welk interval staat de wagen nu? 15k km of 30k km max? (1 jaar of 2 jaar )

Me onderhoud history heb ik totaal niet meer.
Ga zelf voor de 30k.
Heb de auto 2de hands gekocht zonder onderhoud boeken

Joske

Forumguru
Aangezien je voor "longlife" wilt gaan en dus een QG1 interval wenst aan te houden is de VWnorm 504 00 van toepassing qua oliespecificaties.

Ter info, 504 00 overtreft 503 00. Dus die mag je daar voor gebruiken. Mijn voorkeur gaat naar Castrol Edge..

Dan kom ik op deze uit:

http://www.oliewereld.nl/castrol-edge-5w30-5-liter

Voor jouw motorblok heb je bij een verversing inclusief filter (= lijkt me logisch) 3,2 liter nodig.

Joske

Forumguru
en het oliefilter kan je voor €9 bij de dealer kopen, als ik het goed zie is het zo een cartridge dat je er op schroeft.

Cordoba

Forumguru
BBY-blok, dus het gaat om een Fabia I, en hoogstwaarschijnlijk een pre-facelift. Volgens mij staat die gewoon altijd op vast interval (15.000 km/1 jaar) en nooit op variabel interval (heeft ook geen sensoren daarvoor volgens mij). De auto geeft alleen aan dat ie aan onderhoud toe is op basis van of de datum (ik geloof dat ie na 50 weken begint te mékkeren om een beurt) óf als ie (bijna) 15.000 km heeft gereden sinds de vorige beurt.

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Misschien uit de periode dat Pon dat variabel interval tegenhield Joske. (en dus ook vast interval op de optie-stickers)

turboturbo

Forumguru
Inderdaad, de voorgeschreven onderhouds interval code staat op de optie sticker in het boekje of onder bekleding kofferbak....

QG0/QG1/QG2

Bovenaan Onderaan