Welke olie te gebruiken?

alain11

Nieuw lid
even een vraagje,

voor mijn groot onderhoud ga ik met mijn roomster 1.4 16v naar de officiële dealer.
Mijn klein onderhoud om de 10.000 ga ik naar een garagehouder om de hoek.
Er word altijd olie 5 w 30 gebruikt van schell.Nu had hij maar 2 l. meer staan van die olie, en heeft hij 1 l. 5 w 30
ingedaan van Elf. zonder mij eerst op te bellen .
De beide olieen zijn uiteraard geschikt voor vw motoren.
Mijn vraag : kan dit kwaad voor mijn auto ? (een ongeruste roomster fan)
 

Noord26

Forumguru
Gaat er maar 3 liter in dan? 5W30 is 5W30.

Waarom ook voor je klein onderhoud niet naar de dealer? Hiermee heb je nu geen mobiliteits-garantie meer?
 

alain11

Nieuw lid
olie

op de vraag van waarom niet off. dealer voor klein onderhoud


De pomphouder waar ik al 25j. ga vraagt ongeveer 35 euro voor oliewissel +alles eens checken.
Bij de off. verdeler lopen de uren al van zodra je je nummerplaat opheeft , zijn dossier uithaalt, een mechanieker roept...... dan word je sleutel opgehaald, de brug opgezet .................de bandenspanning meet na de oliewissel......... je boekje invult............hem op de parking zet...... de sleutel binnenbrengt. De bediende als hij niet aan de telefoon is of met iemand anders bezig is begint te rekenen vaste prijzen checken remvl.....checken bandensp......checken ruitensproeiers enz...Dan pas als hij alles berekend heeft kijkt hij naar zijn uurwerk en rekent hij nog eens de uren aan. Klein onderhoud 263 euro. Sorry niet meer voor mij.
 

Antera

Donateur
persoonlijk zou ik dit niet willen. de merken zijn altijd wel anders en daarom zou ik niet gaan mengen, maar goed dit is persoonlijk. denk niet dat het mekaar bij maar goed
 

Noord26

Forumguru
op de vraag van waarom niet off. dealer voor klein onderhoud


De pomphouder waar ik al 25j. ga vraagt ongeveer 35 euro voor oliewissel +alles eens checken.
Bij de off. verdeler lopen de uren al van zodra je je nummerplaat opheeft , zijn dossier uithaalt, een mechanieker roept...... dan word je sleutel opgehaald, de brug opgezet .................de bandenspanning meet na de oliewissel......... je boekje invult............hem op de parking zet...... de sleutel binnenbrengt. De bediende als hij niet aan de telefoon is of met iemand anders bezig is begint te rekenen vaste prijzen checken remvl.....checken bandensp......checken ruitensproeiers enz...Dan pas als hij alles berekend heeft kijkt hij naar zijn uurwerk en rekent hij nog eens de uren aan. Klein onderhoud 263 euro. Sorry niet meer voor mij.


Bij mijn dealer krijg ik bij groot onderhoud 3 a4-tjes wat er allemaal gecontroleerd is met waardes erbij. Bij klein onderhoud is dat 1,5 a4-tjes. En de prijs staat er vast van 170 voor klein en 300 voor groot. Dat is incl de 4,5 liter 5w30.

€35,- voor oliewissel 5w30 incl alles nalopen is in feite onmogelijk als je kijkt wat de olie al kost. Of hij moet €1,- per uur rekenen aan arbeidsloon, of weinig tot niets na kijken naast de olie-wissel. Daartegen is €263,- gewoon teveel voor klein onderhoud.
 

bobby45

Actief lid
Wat is de rede ?
ik zal de 1,5 liter elf olie en 2 liter shell ook niet fijn vinden waarom niet elles elf?
en je dealer wat gooit hij er in?
Kun je geen longlife olie in doen kun je 30000km voor uit ook al zal je computer dit niet snappen kun je wel overschakelen.
 

The bone collector

Senior Member
Aangezien de olie al zo duur is zal er waarschijnlijk niet veel anders gebeuren dan olie aflaten en opnieuw vullen, voor 35 euro. 263 euro voor een klein onderhoud is dan weer gewoon heel erg veel, en dat zou ik ook niet willen betalen. En eigenlijk ben je ook niet zeker dat er dan wel zoveel gebeurt...

De waarheid ligt meestal ergens in het midden. En die mobiliteitsgarantie is ook iets waard natuurlijk, als je zelf de wegenwacht moet betalen, ziet je rekening er ook anders uit...
 

bobby45

Actief lid
Je kunt het wel laten zitten hoor maar volgen de keer liefst bij 1 olie soort en merk blijven.

aral longlife 111 8 euro de liter deze kan 30000km mee shell ook zo iets
 

alain11

Nieuw lid
Een mobiliteitsgarantie heb ik niet , hij was 3j. geleden 2de hands , word nu 5 j. en heeft nog maar 50.200 km.
Het is mijn bedoeling om, om de 30.000 km. naar de off.dealer te gaan zoals aan 30.000 (groot onderhoud) en daartussen om de 10.000 een paar huizen van mij naar de pomphouder te gaan voor een oliewissel.
-Bij de pomphouder is de olie altijd te verkrijgen in 5 l .of 1 l. b.
-De resterende olie breng je bij een latere olie wissel mee dus 2l shell.had ik over .
-Wat is gebeurt : hij had geen 1 l. shell meer en heeft er 1 elf in gedaan
-aan 60.000 ga ik weer naar de off. dealer die ook shell gebruikt .
-Volgens de off.dealer mag ik geen long life gebruiken omdat dat in de streepjes-code vermeld staat van mijn boekje.
Volgens de pomphouder kan dit deze eenmaal geen kwaad omdat de oliën beide 5-30w ,en voor vw geschikt zijn.

daarom was mijn vraag naar jullie ervaren skoda drivers kan dit kwaad ?
 

bobby45

Actief lid
Een mobiliteitsgarantie heb ik niet , hij was 3j. geleden 2de hands , word nu 5 j. en heeft nog maar 50.200 km.

gelijk heb je

Het is mijn bedoeling om, om de 30.000 km. naar de off.dealer te gaan zoals aan 30.000 (groot onderhoud) en daartussen om de 10.000 een paar huizen van mij naar de pomphouder te gaan voor een oliewissel.
-Bij de pomphouder is de olie altijd te verkrijgen in 5 l .of 1 l. b.
-De resterende olie breng je bij een latere olie wissel mee dus 2l shell.had ik over .
-Wat is gebeurt : hij had geen 1 l. shell meer en heeft er 1 elf in gedaan
ER GEBEURT NIKS
-aan 60.000 ga ik weer naar de off. dealer die ook shell gebruikt .
-Volgens de off.dealer mag ik geen long life gebruiken omdat dat in de streepjes-code vermeld staat van mijn boekje.
DIK ONZIN DE OLIE IS BELANGRIJK NIET DE COMPUTER EN STREEPJES CODE DEZE OLIE KAN 30000KM MEE OF 2 JAAR HET MOTOR JE IS NIET ANDERS
Volgens de pomphouder kan dit deze eenmaal geen kwaad omdat de oliën beide 5-30w ,en voor vw geschikt zijn.
HIJ HEEFT GELIJK

daarom was mijn vraag naar jullie ervaren skoda drivers kan dit kwaad ?
 
Bovenaan Onderaan