Welke opties voor mijn nieuwe Combi Business Greenline kiezen?

Liev

Nieuw lid
Binnenkort mag ik een nieuwe leasebak bestellen...

Na te hebben getwijfeld tussen de Leon ST en de Ocvatia Combi heb ik gekozen voor de Combi Business Greenline.

Nu alleen nog kiezen welke opties en accessoires....
Aangezien ik niet boven mijn budget wil gaan is het of innerlijk, of uiterlijk.

Ik hoop dat jullie wat gebruikers ervaringen kunnen delen, zodat ik(en natuurlijk ook ieder ander die voor deze keuze staat) een betere keuze kan gaan maken.

Opties die ik zeker wil zijn:

Metallic lak (Zwart)
Sunset
Afneembare Trekhaak
Maxidot kleuren display

• Totaalbedrag opties: € 830,-
  • Totaalbedrag accessoires: € 899,-
Ruimte in mijn budget +-1200 (Hoeft niet perse op ;) )

Ik twijfel tussen:
  • MAK velgen 17" OXXO DECiMUS € 563,- Heb die velgen nog niet in het echt gezien. Zijn ze vergelijkbaar met orginele Skoda velgen. Of maakt het je auto juist een beetje pauper en cheapass?

• Lichtmetalen velgen Teron 17", zilver design Excl. banden en montage € 676,- 17" is de max. zonder extra kosten bij mijn leasemaatschappij.
  • Lederen/stoffen bekleding € 750,- Gebruikerservaringen???

• Lichtpakket € 1250 ,-, Ziet er erg leuk uit... Maar merk je verschil? Vrij dure opties alleen voor het mooi... Beetje jammer dat ze niet standaard van die mooie LED lampen hebben als bij de Leon ST.

• Verlagingsveren Eibach of MAD, prijs vanaf (accessoire) € 585,-, ziet dat er trouwens ook leuk uit met standaard business line velgen??

Graag jullie meningen.

Mick

Actief lid
Tja, dan zou ik toch echt voor het lichtpakket kiezen. Is niet alleen mooi, maar ook functioneel.
Ik heb er nu ook xenon op zitten en vindt het erg prettig. Mooi helder wit licht.
Velgen doen me niet zoveel. Smoelt natuurlijk goed, maar aan xenon heb je ook echt wat.

succes met je keuze

ps, waarom toch niet de Leon ST?

henriz

Forumguru
Lichtpakket bevat xenon verlichting dus dat merk je echt wel aan hogere lichtopbrengst.
Is niet alleen maar mooi.

Liev

Nieuw lid
Xeon en MAT OXXO DECiMUS 17" lijkt me wel een mooie combi...

Seat Leon ST is gewoon net wat krapper en de Skoda lijkt me qua rij gedrag op de lange termijn een betere keuze.
Veel relaxer... en uiteindelijk maak ik toch gewoon veel km's op de rijksweg. De fun maak ik dan wel op mn motor.

Desperado

Forumguru
Verlagen kun je ook achteraf doen. Die investering zou ik ook wel uit eigen zak willen betalen en als je het bij @Antera laat doen ben je zeker dat het goed en betaalbaar gedaan wordt.
Het gros van de rijders verlaagt volgens mij om een betere wegligging te krijgen, maar gezien de kosten zou ik voor het lichtpakket in de lease kiezen omdat dit zeker een meerwaarde heeft.

tha a

Senior Member
duidelijk het lichtpakket. Het oogt mooier (optisch) en t draagt bij aan t zicht tijdens nachtelijke ritten.

Ik heb ook Xenon gekozen, ik wil niet meer anders, en is tevens additieve verlichting.
Verlagen is zeker mooi, maar dat kan je altijd nog doen, xenon doe je echt niet meer achteraf.

Ben tevens benieuwd hoe DAP bevalt.

jellemeer79

Actief lid
Lichtpakket zowel funtioneel een sterke verbetering als visueel.

PS: Wel grappig dat ik reklame balken zie voor de nieuwe Seat ST op deze website terwijl ik dit topic lees.

Dnet

Senior Member
@Liev Dat krappe gevoel bij de SEAT Leon ST had ik inderdaad ook, fijn dat het niet aan mij ligt :D. Succes met je keuze, ik zou ook functie voor vorm kiezen, en dus het licht pakket doen.

Luister je veel radio? Anders is misschien DAB+ aan te raden, is een optie van 100e...

Liev

Nieuw lid
Bedankt voor de reacties...

Toch maar lichtpakket dan.

Zal nog is kijken hoe die velgen er uitkomen te zien en of dat de investering waard is.
Is daar al een topic voor? Zal is zoeken vanavond.

p.s.

Gewoon Chrome als browser met Adblocker en dan zie je nergens meer reclame... geeft veel rust.

MaRco2

Forumguru
Tja, dan zou ik toch echt voor het lichtpakket kiezen. Is niet alleen mooi, maar ook functioneel.
Ik heb er nu ook xenon op zitten en vindt het erg prettig. Mooi helder wit licht.
Velgen doen me niet zoveel. Smoelt natuurlijk goed, maar aan xenon heb je ook echt wat.

Lichtpakket altijd doen, geweldige verbetering en oogt ook niet zo 'crisis' ook, m.a.w. er komt een auto aanrijden!

17" ook erbij pakken, de rest is kiezen wat het handigste is, Columbus is ook een aanrader, maar relatief duur als je het los moet bestellen.

MaRco2

Forumguru
Luister je veel radio? Anders is misschien DAB+ aan te raden, is een optie van 100e...

DAB mwah, valt veelvuldig weg (ontvangst) terwijl de FM tuner hem wel altijd heeft (behalve in Limburg).

Persoonlijk zou ik er niets extra voor betalen.

serum

Forumguru
hier ook weinig goeds over dab. Veel populaire radiozenders benadrukken de digitale kwaliteit nog maar eens door de trebble een stukje open te trekken. waardeloos. valt inderdaad ook meer dan eens weg.

Dnet

Senior Member
Precies de plek waar ik leef :D.

Voor lease rijders misschien minder relevant, maar ik verwacht dat over een jaar of 5 het meer mainstream is, beter gaat werken, en dus de verkoopbaarheid van je auto vergroot.... In Noorwegen gaat het landelijke FM netwerk bijvoorbeeld in 2015 2017 misschien al uit de lucht...

VWim

Forumguru
Het valt wel eens weg en dan met name bij slechter weer (regen, veel bewolking) maar ik heb absoluut geen spijt van DAB, zou het zeker de volgende keer weer kiezen.

Bovenaan Onderaan