Welke optische mods voor je Fabia (Combi) I? Foto's en voorbeelden gevraagd..

Cuprani

Actief lid
Ik ga volgende week mijn Fabia Combi Elegance 1.9 TDI ophalen, een facelift model van 2006, en zit te kijken wat de mogelijkheden zijn om deze auto netjes te modificeren.

SFCaankoop2.jpg

Moet dus absoluut niks van tuperware op de auto hebben, maar zit te kijken voor een aantal nette aanpassingen..
Liefst zo OEM mogelijk.

Ik heb vandaag al nieuwe velgen opgehaald voor de auto..
Deze in 17 inch, 7J ET 35 met 205/40R17 banden.
MAK_Jag_b.jpg

Ik ga ook direct de auto verlagen.. ik vraag me alleen af of ik 3 cm genoeg vind.
Kan iemand een voorbeeld posten van 17 inch velgen met alleen 3cm verlaging?

Tevens zit ik er aan te denken om het chrome van de voorgrill zwart te maken.
Heeft iemand daar een voorbeeld van? Het liefst op een grijze of lichte Fabia.

Ook ga ik de trekhaak demonteren. Waarschijnlijk gewoon ff een nieuwe achterbalk halen op de sloop..
Zit dan nog wel met een klein gat in de bumper.. kans is groot dat je dat niet ziet...
...maar ik vond op superskoda.com deze diffusers voor de Fabia I, maar kan zo niet inschatten of het wat is.

Eventueel zou het een mooie oplossing zijn om het gat in de achterbumper weg te werken.
Iemand deze diffuser toevallig op z'n Fabia zitten?

En zijn er verder nog andere mods mogelijk die de auto sportiever / netter maken?
Bijvoorbeeld de mistlampkappen van een RS.. enz.

SFCrsMistlKap.jpg

Hetzer

Forumguru
Heb zelf een F-1 combi facelift gehad met 16" mak velgen icm 3 cm verlaging (Eibach), foto's daarvan staan in mijn fotoalbum.
Je zou kunnen overwegen om de voorbumper te vervangen voor een exemplaar van de RS
Zwarte gril of meegespoten in de lakkleur en al dan niet icm donkere lichten is ook erg gaaf

2h7jk9t.jpg
2wmj3w4.jpg
28lthg0.jpg
nog54x.jpg

Cuprani

Actief lid
Thnx! Daar heb ik wat aan!
Als ik echter de foto's in je album wil bekijken krijg ik een foutmelding:

Ongeldig(e) Foto opgegeven. Neem contact op met de beheerder als je een geldige link hebt aangeklikt.

En een RS bumper wordt hem ff niet.. dan ben je denk ik zo 800 euro kwijt inclusief de grills en spuiten.
Die grill zwart maken kan ik zelf wel doen (gewoon even in de plastidip zetten).
Leon Cupra R onderlip is ook wel erg netjes..

Kijk eens in het album van Darkprojectx. Hij heeft een lip van een Seat Leon Cupra er onder geschroefd. Staat ook op mijn lijstje.
Voor verlaging van 3cm + 17" moet je eens kijken bij Sportline in het album. Hij had hem op 3cm staan, maar heeft er net een AP schroefsetje onder gezet om lager te kunnen (a la darkprojectx)...

Cordoba

Forumguru
Nils andere mogelijkheden met OEM-look:
- dakrails in alu kleur
- deurgrepen in lakkleur of in chroom

Cuprani

Actief lid
Dakrails vind ik eigenlijk wel mooi afsteken.
Vind grepen in chrome niet mooi. In kleur is evt nog een optie voor later

Kijk eens in het album van Darkprojectx. Hij heeft een lip van een Seat Leon Cupra er onder geschroefd. Staat ook op mijn lijstje.
Voor verlaging van 3cm + 17" moet je eens kijken bij Sportline in het album. Hij had hem op 3cm staan, maar heeft er net een AP schroefsetje onder gezet om lager te kunnen (a la darkprojectx)...

Dus dit is met 3 cm verlaging?

18429-2012-03-04-052.jpg

Vind ik eigenlijk nog wel heel erg hoog. Wellicht dat ze op de TDI iets lager uitvallen ivm gewicht.

Wat ik van hem heb begrepen is dat idd met 3 (3,5) cm verlaging. Zelf vond ik het ook nog te weinig, daarom ben ik nu aan het kijken naar een schroefset. Maar ga ook maar na, standaard zit er +/- 9,5cm tussen band en kast. 3cm verlagen is dan bijna niets....

Oh ja, nog wat extra optie's om te doen :
- Donkerdere achterlichten (zelf spuiten)
- Getinte ramen vanaf b-stijl
- Remklauwen kleur geven (of mooi zwart maken)
- Milotec ringen rond klokken
- Dorpellijsten

ebosch

Lid
Ik zou voor een schroefsetje gaan, ik heb zelf een KW variant2 en rijd echt super. Net zo comfortabel als de orginele vering.

Cuprani

Actief lid
Kw set vind ik te duur.
zit nu te kijken naar een AP set. Komt uit dezelfde fabriek.
Zoek alleen nog naar ervaringen met het comfort van deze set..

Cuprani

Actief lid
Daar heb je wel gelijk in. Staat er toevallig geen gebruikt setje te koop. Die van de polo9N en ibiza 6Len A2 passen ook op de fabia.

Tja.. passen doet het sowieso.. ik dacht echter dat er omwille van het gewicht er verschillende sets op de markt zijn..
Net voor de zekerheid ff op de KW site gecheckt..
.. en wat blijkt.

"Skoda - Fabia Combi - 6Y - 1.9 TDI 74kW 1896ccm - 4cyl. Diesel"
Ond. Nr. 10282003
"Skoda - Fabia - 6Y - 1.9 TDI 74kW 1896ccm - 4cyl. Diesel"
Ond. Nr. 10282003
"Skoda - Fabia - 6Y - 1.4 16V 74kW 1390ccm - 4cyl. Benzin"
Ond. Nr. 10282003
"Seat - Ibiza - (IV) 6L (6L1) - 1.9 TDI Cupra R 118kW 1896ccm - 4cyl. Diesel"
Ond. Nr. 10282003

Toch allemaal hetzelfde.
Dat is niet bij alle merken zo.
Toch nog maar ik zoeken op marktplaats..

Je moet eens contact zoeken met Sportline, hij heeft er nu AP onder zitten.
En wel interessant dat het hetzelfde onderdelennummer is, zou het wat makkelijker maken om er 1 op mp te vinden. Al ben ik daar wel wat huiveriger voor omdat het toch wel een slijtageonderdeel is...

ebosch

Lid
Ja had het even in het boekje opgezocht, aangezien ik zelf een variant2 eronder heb zitten. Mischien op forums van je oude auto,s of TB of cleaned.be
Suc6 met de zoektocht

Bovenaan Onderaan