Welke Pioneer Carplay Suberb II.

Beste medeleden,

Ik rij veel in huurauto's en ik moet zeggen dat ik Apple Carplay perfect vind werken.
Mede hierdoor wil ik mijn Columbus gaan vervangen door een nieuwe unit waardoor die lelijke Parrot ook eindelijk eens weggehaald kan worden.
Ik zoek dus een nieuwe unit met Carplay, bluetooth (telefoon) en DAB+ welke tevens te bedienen is met de stuurwielknoppen maar ook de AC stand, stoelverwarming en de parkeersensoren laat zien. Tevens zou het fijn zijn als de Maxidot ook mee doet.
Mijn voorkeur gaat uit naar Pioneer minimaal 4x50W Mossfet maar op de Pioneer site wordt ik niet echt wijzer omdat je daar de Superb niet als model aan kunt vinken.
CD/DVD en navigatie is overbodig met Carplay dus daar wil ik niet voor betalen.
Ik heb inmiddels begrepen dat de TomTom IOS app geen meldingen op de Maxidot doorgeeft maar Waze wel mits de unit dit ondersteunt.

Heeft iemand ervaring met zo'n unit of kan iemand mij een geschikte unit aanbevelen?

Ook heb ik begrepen dat er voor DAB+ een extra antenne aangesloten moet worden, welke gebruiken jullie?

Ja, deze zijn vrijgeschakeld plug and play misschien een microfoon monteren op de plek bij je binnenvlucht das alles

Johnnyvr6

Forumguru
Is het ook. Is een originele pq versie dus met alles in de radio en niet zoals de golf enz een los scherm met de radio unit in het dashboard kastje. Dacht alleen dat die niet plug en play werkte maar blijkbaar dus wel.

heb je hier een filmpje van ofzo @Superden

Thanks!

Dat ziet er an sich wel goed uit maar wat zijn de geluidprestaties?
Ik heb in het verleden een soort Alibaba ding van €185,00 ingebouwd en dat werkte perfect, je kon zelfs het brandstofverbruik etc zien op dat ding maar het geluid was echt vreselijk inclusief een ruis op de FM. Snel weer uitgebouwd en de originele erin geknald.

Mijn voorkeur gaat eigenlijk toch wel naar een Pioneer zonder navigatie...

Bij die van mij zit er een versterker in (sound pakket) en ik vind het super klinken en gaat ook veel sneller dan de columbus die er voorheen in zat.En de radio klinkt prima niks op aan te merken

Nope, die heb ik niet alhoewel het geluid best wel goed te noemen is.
Vandaar toch liever een 4x50W mossfet (van Pioneer) ben nu aan het Googlen op Skoda brisnet etc...

Klopt helaas niet, bij een sound systeem zit ff versterker onder de stoel links voor. En bij de Amundsen zit de Bluetooth in de radiozender zoekt veel makkelijker op.

hemi24

Forumguru
Is het ook. Is een originele pq versie dus met alles in de radio en niet zoals de golf enz een los scherm met de radio unit in het dashboard kastje. Dacht alleen dat die niet plug en play werkte maar blijkbaar dus wel.

heb je hier een filmpje van ofzo @Superden

Klopt, deze systemen zijn ook geleverd in de facelift-versie van de Yeti; is als het ware een MIB2 systeem in de behuizing van een RNS systeem.

Jewepe

Forumguru
@Dennishoek

Ik ken twee alternatieven voor de Pioneer. Je zou even kunnen kijken bij Alpine (kan zonder navigatie, is plug&play maar weet niet of 'ie echt volledig compatibel is) of Zenec (plug&play en volledig compatibel). Beiden zijn specifiek voor VAG.

Bedankt allen voor de reacties, deze gaat het worden!
http://www.zenec.com/products/ego-navi/vw/z-e2055/?lang=en
Volledige integratie en alle functies die ik wil hebben.
Ben benieuwd naar het geluid.
Alleen jammer dat de USB's aan de achterkant zitten maar dan hebben we weer wat te hobbyen...

Als Pioneer fanaat (in het verleden) moet ik zeggen dat Pioneer een behoorlijke steek laat vallen gezien de karige informatie beschikbaar op het web (ook eigen site), voor Alpine geldt eigenlijk hetzelfde (alleen aanbod SIII) dus beide vielen af.
Zenec had ik nog nooit van gehoord maar ik lees op dit forum goeie berichten.
De Z-E2055 zal wel een erg nieuw model zijn want ik kom nog nergens recensies tegen...
Het zal nog wel even duren (juli) voordat ik hem bestel maar zodra ie erin zit laat ik weten hoe het bevalt.

Bovenaan Onderaan