Welke remblokken

Hallo,

Ik zit met een korte vraag. De remschijven en remblokken van de vooras zijn aan vervanging toe. Uiteraard ga ik dit zelf doen en ben dus aan het kijken waar te bestellen. O.a. kijk ik bij winparts. Qua schijven ben ik er wel uit, dat worden brembo's op basis van ervaringen op dit forum. Maar dan de remblokken. Er zijn er zoveel verschillende dat ik niet weet welke ik moet hebben. Voor zover ik heb kunnen zien heb ik momenteel geen aansluiting voor een slijtage waarschuwingscontact (zie geen kabels uit de remklauw komen). Maar dan blijven er nog blokken van verschillende breedte's en dikte's over. Welke moet ik hebben ? Iemand met elsawin oid ?

Ron_2

Senior Member
Blokken van verschillende breedtes en diktes lijkt me sterk, dan is het autotype niet genoeg gespecificeerd.
Automaterialengrossiers hebben tegenwoordig een programma waarin ze het kentekennummer invoeren, waarna alle opties van vervangingsdelen er uitrollen die van toepassing zijn voor jouw specifieke uitvoering.

Precies. Maar volgens mij ben ik er achter waarom de verschillen er zijn. Het zijn de verschillende systemen, Lucas, VW, ATE...

ps. En ik heb Lucas volgens de klauw... :rolleyes:

Monteurtje

Forumguru
Wat je ook kan doen is een origineel nummer achterhalen. En deze door geven aan de leverancier waar je de remblokken wil kopen. Zij kunnen vaak het originele nummer omnummeren naar bijvoorbeeld brembo. Nu zie ik dat je een 2.0 hebt. En die heeft iets grotere remmen en daar weet ik het nummer niet van uit mijn hoofd. Wil wel voor je kijken, als ik eraan denk morgen.

Dank je. De originele nummers van de blokken heb ik nog niet, maar van de schijven heb ik ze al wel bij elkaar gepuzzeld via de documenten van remschijven.nl. Maar ondanks dat ik de nummers nog niet heb, weet ik al wel de afmetingen en welk systeem. Het zal het volgende worden denk ik : Brembo schijven + Ferodo blokken.

Wat je ook kan doen is een origineel nummer achterhalen. En deze door geven aan de leverancier waar je de remblokken wil kopen. Zij kunnen vaak het originele nummer omnummeren naar bijvoorbeeld brembo. Nu zie ik dat je een 2.0 hebt. En die heeft iets grotere remmen en daar weet ik het nummer niet van uit mijn hoofd. Wil wel voor je kijken, als ik eraan denk morgen.

Bovenaan Onderaan