Welke Remschijven en blokken?

Hoi Mede Skoda fans,

Ter zijner tijd ( weekje),

Wil mijn remschijven rondom vervangen en nieuwe blokken uiteraard. Bijna versleten.

Rijd Octavia RS hatchback 2006.

Nu is mijn vraag ;

Wat zijn jullie ervaringen met bepaalde schijven in combinatie met blokken ?
( brakemaxx, zimmerman,ebc, brembo, ate, enz.....)

Zie veel op internet maar die discussies eindigen steeds nergens in..... en komt nooit een conclusie uit.

Even kort, wil geen eindeloze discussies, gewoon wat werkt goed op de Octavia rs.

Groetjes Dominique

Spierings

Forumguru
Het hangt er helemaal vanaf wat je wilt, als standaard voldoende is, dan zou een goed a-merk zoals Bosch, ate, brembo etc. Voldoende moeten zijn..

ertromp

Forumguru
Wat me zelf een ideale combi lijkt zijn de keramische remblokken met schijven van ATE.
Ook geen aanslag meer op je velgen.
Helaas nog geen ervaring mee maar wel met het standaard materiaal van ATE en dat is oké

Spierings

Forumguru
@Corné de Kluijver

Was ook nieuwsgierig... Maar zijn voor mijn Fabia ook leverbaar . Dus niet alleen voor ceramische schijven.

De ceramische blokken zijn online al 100% duurder als de standaard ate blokken welke ook gewoon goed zijn... Zou mij de meerwaarde niet waard zijn voor het beperken van remstof en dat ze beter zijn voor het milieu.

• Leuk
Waarderingen: CDK
@ertromp ,

Las wel keer elders op internet dat de Ate ceramische blokken zo hard zijn, dat ze een normale remschijf vrij snel ' opvreten' .....

Of het waar is geen idee, maar de Ate powerdisc's zien er mooi uit.

Skoda-MAN

Forumguru
@ertromp Hier, bij Ate, bevelen ze normale remblokken aan met keramische schijven, tevens ontstaat meer geluid tijdens remmen met keramische blokken.

Gut zu wissen: Sie können auch ATE Ceramic Bremsbeläge mit der ATE PowerDisc verwenden. Die Bremsleistung bleibt bei dieser Paarung gleich hoch, wie bei einem ATE Original- oder OE-Bremsbelag. Das Zusammenspiel der beiden Bauteile kann aber zu einer erhöhten Geräuschentwicklung beim Bremsen führen. Grundsätzlich empfehlen wir ATE Ceramic Bremsbeläge nur mit „normalen“ d.h. glatten Bremsscheiben zu kombinieren.

ertromp

Forumguru
Kwestie van lezen @Skoda-MAN : vanwege geluid raden ze de normale aan maar lees de vele Bimmer sites maar na en zie de eerste regel die je ergens uit gekopieerd hebt ook ATE geeft zelf de combi powerdisc met keramische remblokken aan. Het gaat puur om het geluid. Vooral bij regen moet de combi powerdisc en keramisch een vooruitgang zijn. Hoe veel meer het geluid zal zijn geen idee

• Leuk
Waarderingen: CDK

ertromp

Forumguru
Verhaaltje komt van de Ate site af onderste item. Er staat niet dat het niet goed is om beide keramisch te monteren maar bevelen het niet aan dat is wat ik wilde zeggen. Niet iedereen zal extra rem geluiden kunnen waarderen.
http://www.ate.de/www/ate_de_de/the...eibenbremsenneu/productinfo_powerdisc_de.html
De powerdisc is overigens van staal hoor en niet keramisch en er staat ook niet dat het niet aan te bevelen is maar dat er een kans is op meer geluid

Stinger

Actief lid
Ter note. Als men voor een sportieve/race remblok neemt. Hou er rekening neem dat deze remblokken pas goed werken bij een bepaalde temperatuur. Ik heb gemerkt dat de ferodo pas goed remmen als ik 3 keer redelijk stevig rem. Er zijn ook remblokken die allen geschikt zijn voor op een circuit en niet voor straat gebruikt. Betreft over keramisch remblokken, dat bestaat al redelijk lang. ATE is niet de enige leverancier. De firma EBC heeft deze ook heel lang in hun assortiment http://ebcbrakes.com/product/redstuff-brake-pads/.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie's alvast !

Weet iemand toevallig ook de maat van de schijven en blokken ??

Krijg op internet voor achter steeds meerdere maten op.....

Groetjes Dominique

Bovenaan Onderaan