Welke (Skoda) app kan ik het beste gebruiken?

Raar eigenlijk, koop je een nieuwe Superb met connectiviteits-optie en dan vertelt niemand welke app je kunt gebruiken en hoe dat werkt?

Dus daarom de vraag hier. Ik heb net een nieuwe Superb model 2020 in ontvangst genomen. Welke App kan ik eventueel gebruiken?

Ik zie alleen hele slechte recensies voor bijna alle apps!?

Laatst bewerkt:

Alpha

Donateur
Heel veel apps zijn opgegaan in de MySkoda app. Ik zou daar eens beginnen. Ze zijn nog flink aan wat bugs aan t werken. Maar ooit waren er 3 of meer apps en t merendeel zit nu in die MySkoda. Mijn Skoda is een app van PON / Skoda NL. Kan ook zijn dat je die module hebt. Maar die app is afgelopen dagen waardeloos geworden door t schrappen van functionaliteit.

Mijn Skoda werkt overigens alleen als je een QR code hebt. Vaak in de deurstijl van de bestuurder.

Kijk anders eens naar deze site. Daar staat al behoorlijk wat info:
https://www.skoda.nl/skoda-connect

Ik heb de app geïnstalleerd, maar moet zeggen dat de functionaliteit mij enorm tegenvalt.

Alleen zien wanneer ik het laatst getankt heb en het verbruik van de auto en of mijn lichten uit zijn, tja.....

Nee daar had ik veel meer van verwacht. Met alle sensoren in de auto zou het toch mogelijk moeten zijn geweest om informatie te tonen welke ik niet standaard op mijn dashboard zie?
Erg jammer van de door Skoda gemiste kans.
Duidelijk geen 50€ waard na een jaar om te mogen verlengen!?

Alpha

Donateur
€39 ;)

Maar ik snap wat je zegt. Het is niet voor ieder type Škoda even interessant. Voor iV modellen lijkt het mij handiger. Ook als je de mogelijkheid hebt om op afstand de auto te verwarmen of dat in te plannen.

Snap dus ook niet waarom de prijs niet model afhankelijk is.

Alpha

Donateur
Yes, maar die vind ik voor mijn auto een stuk nuttiger. O.a. Online kaartupdates etc.

Remote Assist zijn eigenlijk de diensten die je vooral vanuit de app gebruikt.

Erg vreemd, ineens had ik vanavond meer functionaliteit in de app??
Ik kan me niet herinneren dat ik een update geïnstalleerd heb.
Nu zie ik bv waar de auto geparkeerd is en kan ik bepaalde alerts instellen.

Tukkerdad

Actief lid
Die zie ik ook vanaf eind vorige week. Ook km per dag, snelheden, waar de auto staat, ventilatie aanzetten...grappig.

Kev

Lid
Zijn bepaalde functies ook land-afhankelijk? Ik heb een "Belgische" Octavia combi 04 ambition, en ik zie in de myskoda app niks over ventilatie?

Alpha

Donateur
Daar moet je auto ook geschikt voor zijn. Volgens mij is dat een zogenaamde stand verwarming of warmtepomp. Dat hebben niet alle modellen.

Daarnaast hebben de iV modellen vaak de beschikking om remote ook de airco aan te gooien.

• Leuk
Waarderingen: Kev

Bakkertje

Forumguru
Sja, bij VW betaal je voor dezelfde functionaliteit (e-Remote) 60 euro voor een jaar en 95 voor 2 jaar..

Bovenaan Onderaan