Welke telefoonhouder voor Kodiaq II?

Jeroen Middag

Nieuw lid
Op dagelijkse basis gebruik ik mn zakelijke en/of prive telefoon met flitsmeister. Nu werkt dat meestal niet zo lekker met android auto. Nu heb ik een brodit houder met magneet voor mn telefoon in mn Rav4. Voor de kodiaq wil ik alvast een smartphone houder zoeken. Ik ben dus nieuwschierig of en welke er door jullie gebruikt worden?
Meldingen voor files en flitsers wil ik graag in t zicht hebben tijdens het rijden.

Jeroen Middag

Nieuw lid
Ja maar vind de verbinding met Android auto niet fijn werken bij mn huidige auto. Van de Kodiaq zal ik nog moeten proberen. Tevens weet ik niet hoe actueel meldingen op Waze zijn.

Chris_

Nieuw lid
Ja maar vind de verbinding met Android auto niet fijn werken bij mn huidige auto. Van de Kodiaq zal ik nog moeten proberen. Tevens weet ik niet hoe actueel meldingen op Waze zijn.
Naar mijn ervaring super actueel. Met de Kodiaq werkt Android auto echt prima. Vind zo'n telefoonhouder altijd jammerlijk bij een nieuwe auto waar al zo ongeveer een laptopscherm is voorzien.

Patron

Senior Member
Persoonlijk gebruik ik het niet. Telefoon ligt lekker in het vak te laden en meldingen komen wel binnen (hetzij met Apple CarPlay i.p.v. Android auto). Als de telefoon in het zicht is dan heb je toch meer de neiging ernaar te kijken en aan te raken en dus ben je sneller afgeleid. Vrouwlief gebruikte gewoon AA draadloos en dat werkte prima met meldingen van FM.

A-Kodiaq

Actief lid
Gebruik zowel Flitsmeister pro als Waze via CarPlay, en ik zet Flitsmeister steeds vaker uit omdat Waze net zo accuraat is (waardoor dubbele meldingen in scherm, hele fijne navigatie ook. Overweeg om Flitsmeister pro op te zeggen. Traffication van Skoda zelf heeft in de instellingen trouwens ook de optie om radarcontroles te tonen.

Chris_

Nieuw lid
Toevallig had ik gisteren voor het eerst dat Android verbinding wegviel. Toen even scherm gereset en daarna was het opgelost. Voor mij geen reden om een telefoonhouder te kopen maar kan irritant zijn als het vaker gebeurt.

Okki

Donateur
Ik gebruik ook Waze via Android auto (met een draadje). Waze draait op de achtergrond, dus heb gewoon het beginscherm van de MFD aanstaan. Meldingen komen gewoon gesproken binnen.

Zelfs met de ingebouwde navigatie bij zowel alleen de kaart of met een gestarte route loopt Waze op de achtergrond. Geluid van de Navi uit, dus alleen extra Waze meldingen. Vind ik een perfecte combinatie.

MacRembrandt

Forumguru
Gebruik ook Waze. Ik vind alleen die Nederlandse stem (vrouwelijk) zo erg. Snauwende bitch. :LOL:
Dus ik heb nu een Engelse stem met Minions……:ROFLMAO:

Werkt de draadloze lader in de nieuwe Kodiaq wel goed? Ik krijg m in mijn 2020 Tiguan niet werkend.
Da’s wel een voorwaarde om met draadloos Android Auto of Carplay uit te kunnen zonder telefoonhouder.

Okki

Donateur
Weet je zeker dat het niet je/een vrouw is die naast je zit? Je kan de stemmen in Waze toch gewoon aanpassen (bij mij is het een man die tegen me lult)

MacRembrandt

Forumguru
Ja, ik weet dat je de stemmen kunt aanpassen. Ik had zelfs op een gegeven moment ingesteld dat ikzelf de aanwijzingen gaf. :cool: Had ik snel genoeg van…..:sneaky:
Ik heb voor Nederlands alleen maar twee keuzes, of man of vrouw. En hoewel ik het liefst een vrouwenstem gebruik, vind ik dus de beschikbare vrouwenstem vreselijk.

Chris_

Nieuw lid
Gebruik ook Waze. Ik vind alleen die Nederlandse stem (vrouwelijk) zo erg. Snauwende bitch. :LOL:
Dus ik heb nu een Engelse stem met Minions……:ROFLMAO:

Werkt de draadloze lader in de nieuwe Kodiaq wel goed? Ik krijg m in mijn 2020 Tiguan niet werkend.
Da’s wel een voorwaarde om met draadloos Android Auto of Carplay uit te kunnen zonder telefoonhouder.
Draadloos laden werkt op zich goed afhankelijk van of het hoesje een barrière vormt. Tenminste bij de iPhone van mijn vrouw. Ik heb zelf een Android telefoon die niet draadloos kan laden.

Jeroen Middag

Nieuw lid
We dwalen wat af qua onderwerp maar ik befrijp dat veel mensen Waze gebruiken als navi. Echter geeft volgens mij Waze niet aan of er files of flitser zjjn op je weg als je niet navigeerd. Ik gebruik FM niet als navi maar kijk schuin of er ongelukken files of flitsers in mn omgeving zijn. Ik heb altijd t geluid uit en kijk af en toe naar de algemene meldingen ol t scherm want ik heb voor de meeste ritten geen navi nodig. Die functie heeft waze volgens mij niet.

Chris_

Nieuw lid
@Chris_ Scherm gereset (hoe dan) of navigatiesysteem opnieuw opgestart?

Heb jij al het gekoelde laadvak?
Iets van 20 seconden ofzo de uitknop onder grote scherm ingedrukt houden. Kan tijdens het rijden. ( Wel op de weg blijven letten he ;) ) laadvak is als het goed is gekoeld maar heb er weinig ervaring mee want niet de geschikte telefoon dus.

Chris_

Nieuw lid
We dwalen wat af qua onderwerp maar ik befrijp dat veel mensen Waze gebruiken als navi. Echter geeft volgens mij Waze niet aan of er files of flitser zjjn op je weg als je niet navigeerd. Ik gebruik FM niet als navi maar kijk schuin of er ongelukken files of flitsers in mn omgeving zijn. Ik heb altijd t geluid uit en kijk af en toe naar de algemene meldingen ol t scherm want ik heb voor de meeste ritten geen navi nodig. Die functie heeft waze volgens mij niet.
We dwalen idd af haha. Ik heb eigenlijk altijd Waze aan met navi ondanks ik de weg weet. Voorspelt ellende op de route namelijk heel goed. Volgens mij geeft hij zonder navigeren ook flitsers door maar ben daar niet 100% zeker van. Anyways, voor een telefoonhouder heb ik geen goed advies. Ruimte om de te monteren lijkt me misschien ook wel lastig met dat enorme scherm in het midden.

Bovenaan Onderaan