Welke type olie in dubbele droge dsg 7 koppeling (model superb 3v5)?

Jack's Skoda

Nieuw lid
Goedeavond skodaliefhebbers,
Ik, Jack, ben nieuw op dit forum en ben in het bezit van een skoda superb combi van 2021.
Nu wil ik de (beide) oliën willen verversen maar vooral voor de koppeling weet ik het niet.
Wie kan mij raad geven?
Alvast bedankt.

hemi24

Forumguru
welke motor heb je in je Superb?

in het geval van een 1.5 TSI met DQ200:
- SAE 75W olie in de versnellingsbak
- VW G 002 000 (TL 52146) voor de mechatronica.

Hoeveel km’s heeft jouw auto gereden nu je overweegt deze DSG oliën te vervangen? Mij werd onlangs aangegeven dat dit vrijwel nooit ververst hoeft te worden.

Jack's Skoda

Nieuw lid
Bijna 90000km.... ik heb dat ook gelezen en eerlijk gezegd kom ik daar niet wijs uit. Dus dacht ik "het zekere voor het onzekere "...

Dat is ook mijn idee. Niet te vroeg aankomen, en eigenlijk pas iets aan doen als er probleem symptomen zijn. Toevallig loopt parallel nu ook een DSG topic waarin DQ200 droge plaat koppeling issues aan de orde zijn (https://www.skodaforum.nl/forum/i/dsg-issues-kloppen-mijn-bevindingen.49699/) en laat het nou net zo zijn dat mijn DSG ook gediagnostiseerd is op overmatige koppeling slijtage en bijbehorende slip. Denk dat ik gewoon ook alleen de koppeling ga laten vervangen (en zonodig vliegwiel) maar lekker nog van olie en zeker de mechatronic afblijven…

Bovenaan Onderaan