Welke velgen O2

beste mensen,

ik heb een zwarte o2 en ben alvast aan het kijken welk model velgen ik ga kopen voor van de zomer.. mijn voorkeur gaat uit naar bbs le mans velgen in 18 inch, maar heb geen idee of dat staat en of de velgen niet te klein zijn onder de 02...

heeft er iemand een foto van een o2 met bbs lemans in 18 inch of heeft er iemand andere tips?

gr martijn

18" zal wel mooi staan maar of het dan nog comfortabel is waag ik te betwijfelen. Heb zelf 16" en dan blijft er voldoende comfort over. Heb ook met 17" gereden en het verschil kun je goed merken vind ik.

hemi24

Forumguru
Ga je voor comfort dan laat je alles groter dan 15" staan...
Wil je strakker stuurwerk, dan begint het leven pas bij 17"...

Persoonlijk vond ik de 16" Cretaris spuuglelijk en was de meerprijs voor de 17" Pallas gelukkig maar € 240,-...
Maar als ik het vergelijk met m'n vorige O2 met 15" Orion, zou ik voor de opvolger kiezen voor een 16" variant... (17" vind ik persoonlijk voor langer ritten te stug)

Ligt een beetje aan wat je wil, persoonlijk gaan de auto's pas enigsins goed sturen vanaf 17" daaronder vervormen de banden veel te veel. Kwestie van smaak maar ook eens tukje veiligheid. BBS Lemans zijn wel uber velgen. Heel erg mijn smaak en ik ben benieuwd hoe het gaat staan live.

groeten Dennis

Ronnie

Forumguru
Ik heb op vroeger op m'n VW Scirocco GTI een paar Wolfrace velgen gehad, na een jaar er weer afgedaan, 3 van de vier waren met 700 gr. lood niet meer stil te krijgen!
Zal wel aan de legering gelegen hebben, misschien is het nu beter.
Op het kevertje van m'n dochter zaten ze ook op; bijna zelfde verhaal!

Trouwens, ABE = Allgemeine Betriebs Erlaubnis;
TUV = Technischer Ueberpruefungs Verein.
Heb je in Duitsland nodig om bepaalde (goedgekeurde) zaken op het kentekenbewijs ( KFZ brief/schein) te krijgen.

Bovenaan Onderaan