Welke velgen op witte superb combi

timdejonge

Actief lid
Collega superb rijders,

ik zou graag op mijn witte superb combi (firmawagen) andere velgen laten plaatsen.
Fabriek af heb ik de 17" Stratos velgen, maar ik ben niet meteen overtuigd na 1 jaar :-)
Ik was al even navraag gaan doen bij de fleetmanager van ons bedrijf, en velgen wisselen mag, maar liefst met behoud van banden... dus heb ik even navraag gedaan en momenteel tot de onderstaande 2 mogelijheden gekomen. Welke zouden jullie kiezen ?? Of heeft er iemand nog liggen :-)

Racer01

Senior Member
Collega superb rijders,

ik zou graag op mijn witte superb combi (firmawagen) andere velgen laten plaatsen.
Fabriek af heb ik de 17" Stratos velgen, maar ik ben niet meteen overtuigd na 1 jaar :-)
Ik was al even navraag gaan doen bij de fleetmanager van ons bedrijf, en velgen wisselen mag, maar liefst met behoud van banden... dus heb ik even navraag gedaan en momenteel tot de onderstaande 2 mogelijheden gekomen. Welke zouden jullie kiezen ?? Of heeft er iemand nog liggen :-)

Dubbel 5-spaaks

Door de combinatie van een zwarte velg met een zwarte band (andere kleur wordt doorgaans lastig) laat de velg groter lijken. Mooie combo!

Mr_McPhisto

Actief lid
Als je hier nog over twijfelt moet je eigenlijk nooit weer iets posten hier..... :D

Absolutely de eerste foto :thumbsup:

En de audi rotor velg in zwart??? Weet niet hoe die heet

leon-cupra

Forumguru
Ik zou er geen zwarte velgen onder zetten. Matcht niet met de chroome dakdragers en raamomlijsting. En dan 17"... op superb dient er minstens 18" op te liggen om echt knap te zijn.

timdejonge

Actief lid
Ik zou er geen zwarte velgen onder zetten. Matcht niet met de chroome dakdragers en raamomlijsting. En dan 17"... op superb dient er minstens 18" op te liggen om echt knap te zijn.

ik weet dat ik er 18" of zelfs 19" op had moeten zetten, maar aangezien het een bedrijfswagen is, en alles meetelt voor de berekening van mijn persoonlijke bijdrage heb ik toen geopteerd voor wat meer opties, en de standaard 17" velgen.
Ik kan dus nu enkel de velgen aanpassen, anders kan ik zelf voor de kosten opdraaien van de banden.

m'n vrouw rijdt met witte tiguan en heeft zelfde velgen, maar blinkend zwart.. Ik zou ze mat nemen...

Rostratus

Nieuw lid
Bij keuze uit deze twee zou ik voor de eerste gaan.
Ben heel benieuwd als ze eronder liggen hoe het eruit ziet, is misschien interessant als winter setup.

gdisselkoen

Forumguru
Pffff..... wat een commotie over een velg. Ik zou het gewoon laten bij de stratos velg. Niks mis mee, ziet er goed uit. :koffie:

Maarre.. die velgen op de foto's zijn geen 17". Een Stratos 19" zou er ook wezenlijk anders uitzien. Zou voordat je kiest nog even kijken of je een illustratie met de juiste verhouding kunt vinden. Of bij de velgenboer even live passen. Zonde om een berg geld uit te geven als het daarna nog tegenvalt

Octaaf

Forumguru
Ik zou voor meer-spaaks gaan, omdat ik 5-spaaks (en minder) niet mooi vind. Maar van deze 2 opties zou ik voor de eerste gaan.

Maarrrr.... Ga je veel naar je velgen kijken? Zet je er een stoel naast en ga je met een kopje koffie erbij genieten van de velgen?
(het is de buitenkant maar, zie je niets van als je rijdt, merk je niets van als je rijdt. Helemaal niet als het dezelfde maat blijft)

Bovenaan Onderaan