Welke velgmaat.

StefanN

Forumguru
Het zal ongetwijfeld ergens op het forum staan maar ik kijk er denk ik overheen.
Wat zijn nou de maten van mijn velgen.
Rapid spaceback 2016
16" antia velgen.

Ik kan een velg met band van mijn broer krijgen als reserve wiel. Deze is van een VW TOURAN 2012 .
205-55-16 VR 91.

Zou dit passen??
Ik heb er echt geen verstand van

Graag jullie expertise

groet Stefan

Huibert

Forumguru
Verwacht van niet. De touran heeft volgens mij een steekmaat van 5x112 en de rapid van 5x100. Dat betekend dat de velgen niet passen, daarnaast is de band ook van een te grote maat.

turboturbo

Forumguru
Je kunt misschien het onderdeel nummer van de velg googlen op specificaties?

Het nr staat in de velg gestanst; meestal in een van de spaken aan de achterkant. Even het wiel loshalen vrees ik :)

StefanN

Forumguru
Ik had gehoopt dat iemand het precies zou weten. Ik zal de dealer even bellen of hij het zo kan vertellen... zo niet is het helaas pindakaas

groet Stefan

Huibert

Forumguru
Van de Rapid weet ik dat bij 16 inch een Et van 46 en steekmaat 5x100 en bandmaat 215 x 45. normaal is.

StefanN

Forumguru
Nou dat zijn duidelijke antwoorden.
Dank jullie hartelijk voor de adviezen en ik heb pech wat betreft een reserve wiel

groet Stefan

Huibert

Forumguru
Wanneer je even kijkt bij een sloperij dan kun je waarschijnlijk wel voor weinig daar een komplete set voor je reservewiel kopen. Sets van de Fabia 1 en 2 zijn zeker bruikbaar als het wiel 15 of 16 inch is.

StefanN

Forumguru
Ach.... het heeft geen haast. Alles is net 2 weken oud, maar mijn broer heeft een wiel staan en kan altijd handig zijn.
We hebben ook zo'n compressor reparatie set dus..... geen paniek

groet Stefan

Bovenaan Onderaan