Ik heb een zomerbandentest gelezen in Autoweek waarbij de maat 205/55/16 getest is. De test is door de Adac gedaan in de zomer van 2011.
De banden zijn in natte en droge omstandigheden getest, en bovendien is er 10.000 km mee gereden. Het lijkt mij een erg bruikbare test. De winnaar (Pirelli) zou echter volgens dit forum in een vorige versie gaan cuppen. Michelin gaat bijvoorbeeld lang mee, zonder cuppen, maar laat steken vallen bij nat wegdek. Wat is wijsheid?
Ik heb de test als PDF bestand, ik weet niet of ik die kan bijvoegen. Dit is in elke geval de uitslag, van hoog naar laag:
Pirelli Cinturato P 7
Vredestein Sportrac 3
Hankook Kinergy Eco
Continental Premium Contact 2
Uniroyal Rain Expert
BridgestoneTuranza ER300 Ecopia
Fulda Carat Progresso
Yokohama C.drive 2
Michelin Energy Saver
Toyo Proxes CF 1
Dunlop SP Sport Fast Response
Goodyear Efficient Grip
Firestone Firehawk TZ300 Alpha
Syron Race 1
De banden zijn in natte en droge omstandigheden getest, en bovendien is er 10.000 km mee gereden. Het lijkt mij een erg bruikbare test. De winnaar (Pirelli) zou echter volgens dit forum in een vorige versie gaan cuppen. Michelin gaat bijvoorbeeld lang mee, zonder cuppen, maar laat steken vallen bij nat wegdek. Wat is wijsheid?
Ik heb de test als PDF bestand, ik weet niet of ik die kan bijvoegen. Dit is in elke geval de uitslag, van hoog naar laag:
Pirelli Cinturato P 7
Vredestein Sportrac 3
Hankook Kinergy Eco
Continental Premium Contact 2
Uniroyal Rain Expert
BridgestoneTuranza ER300 Ecopia
Fulda Carat Progresso
Yokohama C.drive 2
Michelin Energy Saver
Toyo Proxes CF 1
Dunlop SP Sport Fast Response
Goodyear Efficient Grip