Welke zomerbanden aan te bevelen o2 combi

etjuh

Lid
Mijn O2FL combi heeft last van cuppende achterbanden. Het word steeds erger en begin me er nu echt aan te irriteren.

Ik wil sowieso een A merk band. Op dit moment zitten er conti's onder. maat is 205/55/16.

Wat zijn jullie ervaringen qua merk banden op deze auto? Nog tips?

Alvast bedankt.

ertromp

Forumguru
Heb zelf Michelin Pilot Sport 3.
Rijdt wel met 18" rond
Ben er zeer content mee. Ben over gestapt van Conti's op 16" naar de Michelin's op 18".
Resultaat is een stillere band die m.i. geen last heeft van dat cuppen.
Tevens een super betrouwbare band op droog en nat wegdek zo'n Michelin

Wijnand850

Forumguru
Ik rijd al jaren (ook voor de Octavia) op Michelin Energy savers. Grip onder alle omstandigheden, zijn stil en gaan erg lang mee. Ik wil niet meer anders. Toch een keer een uitstapje gedaan naar Pirelli: never again. Die gleden al als Helga van Leur de regenbui alleen nog maar had aangekondigd...

andrehj

Forumguru
Mijn O2FL combi heeft last van cuppende achterbanden. Het word steeds erger en begin me er nu echt aan te irriteren.
Ik wil sowieso een A merk band. Op dit moment zitten er conti's onder. maat is 205/55/16.
Ik rij met Michelin Energy Savers, en heb totaal geen last van cuppen. Wel roteer ik mijn banden rondom de auto volgens een vast patroon, zodat de wielen maximaal 10.000 km op dezelfde plek zitten.
Hoe lang zitten jouw banden al op dezelfde plek?
Momenteel zou ik trouwens als ik nieuwe banden nodig zou hebben kiezen voor de Dunlop Sport BluResponse, die t.o.v. de Michelin Energy Saver+ betere grip biedt in zowel natte als droge omstandigheden en nog iets zuiniger is, maar wel minder lang mee gaat.
Nu zal vast @Corné de Kluijver wel opmerken dat hij slechte ervaringen met Dunlop heeft, maar zijn ervaringen hebben betrekking op een heel andere bandenmaat en ook een heel ander type van Dunlop, dus ik denk dat Dunlop ook in deze maat wel een kans verdient.

• Leuk
Waarderingen: CDK
E