Wensenlijstje / Bestellijst nieuwe Octavia combi 1.6 TDI 105pk Greentech Ele

het is weer zover ik mag een nieuwe (lease)auto bestellen

het wordt de
Skoda Octavia combi 1.6 TDI 105pk Greentech Elegance Business Line

opties / acc.

- Sunset - Extra donker getinte achterportierramen en achterruit
- Telefoonvoorbereiding met Bluetooth (UHV + RSAP) en microfoon
- Metallic lak
- Tijdelijk reservewiel
- MDI (Mobile Device Interface), aansluiting voor externe media opslag
- Trekhaak: 13polig vast

nog iets belangrijks wat ik vergeten ben?

ik twijfel nog over de hulpveren (ivm Caravan vakantie)

WouterO2C

Actief lid
waarom neem je geen afneembare trekhaak? prijs maakt toch bijna niets uit? en geen 17inch eronder? :yeah:

welke kleur neem je trouwens?

voor de rest prima keuze zo! :tongue:

thnx, de kleur platin grey

17 velgen mag niet zomaar van de belastingsdienst ivm 20% regeling / bijtelling

afneembare trekhaak is een idee, is die dan makkelijk los te koppelen:confused::confused:

WouterO2C

Actief lid
Afneembare trekhaak is fantastisch en werkt zeer eenvoudig. Laat je dealer het anders eens voordoen. ;)

Klopt maar als accessoire kan 17inch wel, m.a.w. achteraf erop laten zetten. Ook iets wat je met dealer kan bespreken.

sitechris

Donateur
Ik zou een navilock overwegen. Of je moet het niet erg vinden om regelmatig glasscherven op te ruimen.

Afneembare trekhaak is fantastisch en werkt zeer eenvoudig. Laat je dealer het anders eens voordoen. ;)

Klopt maar als accessoire kan 17inch wel, m.a.w. achteraf erop laten zetten. Ook iets wat je met dealer kan bespreken.

bij controle van de vrienden van de belastingdienst mag je zoverre ik begrepen heb onder de GREEN modellen geen ander velgen hebben.

ga eens kijken of de trekhaak die afneembaar voordelen heeft??

WouterO2C

Actief lid
Waarom niet? Alle opties en accessoires die je achteraf (na tenaamstelling en kenteken) erbij koopt, tellen niet mee voor de bijtelling, dus ook niet als ze wel van invloed zouden (kunnen) zijn op de CO2 uitstoot.

" De grondslag voor de bijtelling privégebruik auto is de catalogusprijs inclusief omzetbelasting en de bpm. Accessoires die door of namens de fabrikant of de importeur zijn aangebracht vóór de datum van toekenning van het kenteken, tellen ook mee voor de grondslag voor de bijtelling privégebruik auto. Andere accessoires tellen niet mee, ook niet als ze vóór de datum van toekenning van het kenteken zijn aangebracht."

bron: belastingdienst

Rallye

Forumguru
En dat geldt niet alleen voor de BPM, maar ook voor de bijtelling. Slechts tuning zou een probleem kunnen worden; velgen niet.

Elders op het forum heb ik begrepen dat er wel leasemaatschappijen zijn die, met de Belastingdienst als boeman, moeilijk doen.

Waarom geen volwaardig reservewiel, aan ruimte scheelt het vrijwel niets en als je het een keer nodig hebt kun je tenminste onbeperkt doorrijden.
Ik heb geen moment een afneembare trekhaak overwogen: kost meer, komt lager onder de auto en de "looks" maken mij niet zoveel uit.
Wat de hulpveren betreft: ik zou zeggen probeer het eerst eens uit zonder, ze zijn er zo onder gezet. Bespreek dit vooraf met je dealer, zou geen enkel probleem moeten zijn.
Ik heb ze achteraf laten monteren voor mijn paardentrailer omdat de auto zo onrustig was aan de achterkant, maar maakte geen z.k uit ....
Wat betreft drempels had ik ze niet nodig voor paardentrailer of fietsendrager (beladen met 4 volwassenen), maar dat is vaak ook net hoe hard je zelf over drempels heen rijdt.
Wat betreft de 17 inch, zou ik ook eens gaan rijden hoe dat voelt als je de mogelijkheid hebt, je levert tenslotte een klein beetje comfort in door de lagere wang van de band.
Ikzelf vind het geen probleem (houd wel van een beetje stugge vering, vind de Octavia dan ook erg soepeltjes na mijn 3 Alhambra's), een collega vond 17 inch "een ramp", wederom een kwestie van smaak (zowel gevoel als "looks").

Waarom niet? Alle opties en accessoires die je achteraf (na tenaamstelling en kenteken) erbij koopt, tellen niet mee voor de bijtelling, dus ook niet als ze wel van invloed zouden (kunnen) zijn op de CO2 uitstoot.

" De grondslag voor de bijtelling privégebruik auto is de catalogusprijs inclusief omzetbelasting en de bpm. Accessoires die door of namens de fabrikant of de importeur zijn aangebracht vóór de datum van toekenning van het kenteken, tellen ook mee voor de grondslag voor de bijtelling privégebruik auto. Andere accessoires tellen niet mee, ook niet als ze vóór de datum van toekenning van het kenteken zijn aangebracht."

bron: belastingdienst

volgens de dealer waar ik was kun je problemen krijgen bij andere velg keuze op deze 20% auto

tevens zie
http://www.skodaforum.nl/board/show...nterieur-keuze&p=251685&viewfull=1#post251685

Waarom geen volwaardig reservewiel, aan ruimte scheelt het vrijwel niets en als je het een keer nodig hebt kun je tenminste onbeperkt doorrijden.

ik heb gekozen voor reservewiel in de folder kon ik niet echt een volwaardig of een tijdelijk zien.
zal het navragen bij de leasemij / dealer

MarcoO2

Forumguru
Ik heb nog een kleine tip: stoelverwarming! Heb ik sinds vorige week op mijn nieuwe O2 en da's echt lekker! En eventueel kun je nog denken over zaken als een schuif/ kanteldak, een sierstukje op de uitlaat, een achterspoiler, de (al genoemde 17" velgen. Als je deze link volgt, kun je zien hoe dat eruit ziet.

bedankt voor de tips allemaal

weet iemand als je geen type aanduiding doorgeeft of er dan geen TDI of TSI op staat?

Ik heb de dealer gevraagd typeaanduiding te verwijderen (is geen optie in bestellijst). Geen enkel probleem, u vraagt zij draaien.

WouterO2C

Actief lid
Wat jij wil wordt weggehaald. Kan allebei, kan alleen TSI, kan alleen Octavia.
Mag je zelf bepalen, gewoon even aangeven.

bzguy

Nieuw lid
wordt dan alleen TDI of TSI weggehaald? of ook Octavia?

ik heb er ALLES laten afhalen (op merklogo na natuurlijk) : ik weet welke motorisatie ik heb, en ik weet met welk model ik rijd, of anderen dat weten maakt mij niks uit ;) Bij mij ook geen vermelding van garage etc, zie ik voor mezelf het nut niet van in : iemand die wil weten waar ik de wagen gekocht heb, die mag het altijd vragen, en ik zal erbij vertellen of ik er tevreden van ben of niet.

Is oveirgens nog makkelijker te onderhouden ook, zonder extra lettertjes :)

Bovenaan Onderaan