Werking 1Z0 035 729 bij Octavia II 2010

Beste leden,

Wie o wie kan mij helpen om het onderstaande probleem op te lossen?

Omschrijving probleem Columbus (firmware 4120) in combinatie met BT (bluetooth) module 1Z0-035-729:
In mijn Skoda Octavia 2 uit 2010 met Columbus navigatiesysteem (upgrade naar firmware 4120) heb ik achteraf een BT (bluetooth) module ingebouwd. Partnummer 1Z0-035-729 uit 2007. Het telefoonmenu is echter pas zichtbaar op de Columbus nadat de motor tussen de 5 en 6 minuten heeft gedraaid. De wachttijd is iedere keer even lang. Vreemd genoeg is ingeschakeld contact (lampjes instr.paneel branden) niet voldoende, de motor moet draaien. Na deze wachttijd van ca. 5,5 minuten en verschijnen van het telefoonmenu zet ik bluetooth op mijn mobiele telefoon (Galaxy S3) aan en koppelt deze met de BT module (Skoda UHV) en functioneert alles naar behoren. De ‘Phone’ knop geeft nu toegang tot het telefoonmenu ipv ‘Mute’. Na het uitzetten van de motor verdwijnt het telefoonmenu weer direct. De ‘Phone’ knop werkt dan ook weer als ‘Mute’ knop. Het vreemde is dat wanneer ik mijn mobiele telefoon koppel met de BT module voordat het telefoonmenu op de Columbus aanwezig is (binnen de 5,5 min. wachttijd) het telefoonmenu niet verschijnt. Ik kan dan wel bellen en gebeld worden (geluid over speakers) maar zonder dat het telefoonmenu in Columbus zichtbaar is. Ook niet na bijvoorbeeld een half uur. Wel is in het display bij bellen kortstondig een telefoonicoontje zichtbaar en bij het koppelen/ontkoppelen een geluidssignaal te horen. Ik moet de bluetooth functie op mijn mobiele telefoon dus uitzetten voordat ik de auto start en pas weer aanzetten nadat de Columbus de module herkent. De BT module (Skoda UHV) werkt dus wel al die tijd al. Is ook zichtbaar op mobiele telefoons.

We hebben er een monteur naar laten kijken met een VAG com die kon niets bijzonders vinden. Maar het vreemde is als de telefoon niet aangemeld is, is de module ook niet via de VAG com zichtbaar.

Bovenaan Onderaan