werking service indicator

JJB

Lid
Mijn 1.9 TDI 90 pk is bij aflevering met beurt door de dealer ingesteld volgens het VOI onderhoudssysteem, gevuld met 5W40 olie etc. Inmiddels heb ik meer dan 30.000 km gereden maar ik krijg nog geen servicemelding bij het starten.
Een kameraad van mij heeft een soortgelijke auto bij de zelfde dealer gekocht, met de zelfde VOI beurt maar hij kreeg de melding al na ca. 25.000 km. Nu rijdt hij hard, gaat met aanhangers de bergen in etc. terwijl ik een rustige rijder ben, dus dat zal een rol spelen.
Wij zaten ons af te vragen wat (welk onderdeel in de auto) er nu voor zorgt dat die service indicatie gaat branden, iemand hier een idee?

van inkel

Forumguru
Wij zaten ons af te vragen wat (welk onderdeel in de auto) er nu voor zorgt dat die service indicatie gaat branden, iemand hier een idee?

De computer houd rekening met het aantal koude starts, motorbelasting, km stand, draaiuren etc etc. .
De normale onderhouds interval voor een O1 1.9 TDI is 50.000 km, dus rij nog maar gerust 20.000.
Bij de nieuwe O2 is de onderhouds interval terug geschroeft naar 30.000 KM.

JJB

Lid
Bedankt, de computer natuurlijk ik had het bijna zelf kunnen bedenken.
50.000 km duurt nog wel even. Wel opvallend dat die andere dan bij 25.000 al begon, zal hem eens aanspreken op zijn rijstijl...

Bovenaan Onderaan