Westfalia, afneembare trekhaak

De Stip

Forumguru
Gisteren is op onze O-2 een afneembare trekhaak gemonteerd. Prima ding en keurig gedaan. Vandaag op pad geweest met de caravan erachter om eens te kijken hij de combinatie zou rijden. Ik kom uit een dikke Altea met 180pk en 400nm en was benieuwd wat deze combi zou doen. Nou, ik ben erg tevreden. Nu nog ff afwachten wat de combi in de bergen gaat doen natuurlijk...
Maar mij viel 1 ding op. Toen ik de combi achteruit wilde rijden, bleven de parkeer sensoren piepen en dat hoort volgens mij niet. Het is iig mega irritant.
Bij de Altea schakelden deze gewoon uit.
Weet een van jullie wat ik er zelf eventueel aan kan doen? Dat scheelt me weer een ritje naar de dealer.

Thanks!

aiva tco adoks

Forumguru
er is een topic over geweest hier op het forum "PDC en gebruik trekhaak"
Dealer moet met vag-com de trekhaak module activeren.

hemi24

Forumguru
Inderdaad, even weet terug naar de dealer! Ben ik wel benieuwd waar je de haak hebt laten monteren...

Trekhaak moet in twee regelaparaten ingeregeld worden. In de can gateway en in de pdc unit. Dat laatste zijn ze vergeten.

Dennis

De Stip

Forumguru
Thanks voor jullie tips. Ik heb hem tot volle tevredenheid bij mijn dealer (dealer van het jaar!!!!) AMES Gorinchem laten monteren. Het ziet er gelikt uit en het systeem werkt fantastisch. De kritiek die er was op het evt ontbreken van een bevestiging voor de losbreek reminrichting heeft deze dealer meegenomen en ze bestellen en monteren alleen nog maar trekhaken waar deze voorziening wel op zit. Het schijnt een kwestie van bestellen te zijn. In niet ieder land is die verplicht schijnbaar en dus zit er een soort van landcode bij.
Mijn zoon was zo handig om mij de tip te geven om eerst die musketon van die losbreek kabel vast te maken en daarna pas de stekkerdoos om te draaien en de stekker erin te steken. Op die manier werkt het prima! Probeer maar eens! Zo leer ook ik nog eens wat van een 15 jarige puber :)

hemi24

Forumguru
Blijft moeilijk voor dealers, het juist coderen van een trekhaak...
of is het gewoon desinteresse?

De Stip

Forumguru
Kan ik me bij hen niet voorstellen, ze zijn een super enthousiast team. En ach, iedereen maakt wel eens een foutje. Het gaat erom hoe je ermee omgaat en je bereid bent er wat van te leren.

Bovenaan Onderaan