Wie ben ik?

JdV

Lid
Beste mede-leden.

Ik ben Jef en sinds kort bezitter van een Octavia-3 HB Greentech Bus. Style 1.0 Tsi . Hiervoor heb ik/wij vanaf 2011 tot voor kort een Superb2 HB 1.6 Tdi gereden. Daarnaast reden we tot vorige maand ook nog met een Fabia Station 1.2 Tdi
Kortom als echte Skoda liefhebber werd het tijd eens lid te wordt van dit Forum. Met de Superb heb ik ruim 200.000 km gereden (eerst in de lease, daarna prive). De Fabia kwam met een leeftijd van 155.000 km in ons leven en met 188.000 ons weer verlaten. Dat het weer een Skoda geworden is heeft natuurlijk te maken met het fijne rijden/grote ruimteaanbod en de zeer goede betrouwbaarheid van Skoda.

Voor Skoda heb ik van alles zakelijk gereden. BMW-3, VW Passat/Tiguan/Golf, Renault Laguna (bleek meest onbetrouwbare auto ever), Opel Zafira, Ford Sierra, Opel Signum/Insigna (huurauto's wachten op eigen lease-auto's, vreselijke auto's waren dat), Mazda 3/6/5, Nissan Primera Subaru Forester Turbo (heerlijke bosracer), rnz enz. Ooit begonnen met hele oude Ford Taunus
Vanwege de kosten (belasting) moesten onze Skoda diesels eruit en nu deze ingeruild voor deze fraaie Octavia. Mazel want de vorige eigenaar had er ook nog voor dik € 7000 aan extra's opgegooid. De 18 inch velgen komen van mijn Superb en die had ik 2 jaar geleden aangeschaft omdat de Skoda 18 inch velgen echt heel lelijk oud werden. Dat was opknappen of een nieuw setje aftermarket.

Ondanks dat de auto door de verkopende garage netjes was gemaakt lekker 2 dagen wezen wassen/polijsten/sealen en de boel fotografisch vastgelegd.

Ik hoop mij zo voldoende aan jullie voorgesteld te hebben. Mochten jullie vragen aan mij hebben, stel ze hier gerust.
Verder ga ik voorlopig eens lekker neuzen in de posts die jullie hier allemaal gepost hebben.

Oja, mijn ouders (beide 80+) vanwege de hogere instap een Fabia Station bezorgd. Bevalt hen uitmuntend. :giggle:
JEF_7863+delete+vibrton+ledkoplamp+band+crop1 (Kopie).jpg JEF_7871+band+hyperreal+crop+vign (Kopie).jpg JEF_7875+achtergrond+led+hyperreal+crop+vign (Kopie).jpg

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
vanwege de hogere instap een Fabia Station bezorgd.
Fabia hogere instap ??
Komen ze uit een Ferrari dan ??
Want een Fabia ( nu met 3e bezig) heeft mijn inziens niet een hogere instap...

En uiteraard welkom hier op forum....

• Leuk
Waarderingen: JdV

Japanese Power

Donateur
Welkom en een leuke intro. Zo weten we gelijk wat meer over je (auto)verleden. Altijd leuk om te lezen. Zouden meer nieuwe leden moeten doen ;) veel plezier hier en met je Octavia.

• Leuk
Waarderingen: JdV

JdV

Lid
Dank je. Beetje achtergrond praat wat gemakkelijker. Was vroeger zakelijk een veel rijder (80.000km/jaar) vandaar veel auto's versleten... Kan ze ook goed vergelijken. Nu parttime fotograaf en parttime privacy expert (ps plaatsen met leesbaar kenteken heb ik ondanks dat persoonlijk geen problemen mee :giggle:). Rij dus zakelijk nog maar heel weinig.

JdV

Lid
Welkom!

Ja zo'n Superb ll ga je snel missen, mijne ook verkocht na 3 jaar en mis hem nog steeds, beste auto die ik ooit gehad heb.

Welkom
Wat rij je nu dan?

Ik was er zeer tevreden mee, maar de eerste indruk van de Octavia is ook prima. Benieuwd hoe die zich houdt. Gekocht met 90.000km op de teller. Zou dus nog wel even mee moeten gaan.

Ik weet niet of de Superb mijn beste auto tot nu toe was. Ik was ook erg te spreken over mijn VW Tiguan (was de 4e die in NL geleverd was, meteen besteld na proefrijden bij Pon voor de introductie nog voordat ie hier te bestellen was).

Ook heel tevreden met mijn Subara Forester Turbo (had de motor van de Impreza WRX). Wat een fun en eindeloos betrouwbaar. Crossen op militaire terreinen. Heerlijk.

Maar de Superb beviel bv echt beter dan de BMW 3 serie 2.0 diesel. Die had na 100.000 km toch wel de nodige slijtage. Dat viel echt tegen. Gelukkig geen meerkosten voor mij maar voor de leasemaatschappij. Maar ik zou never nooit meer prive een BMW kopen. Terwijl ik rustig met die auto reed. Qua rijden was het wel een feestje trouwens

Mijn Mazda's bevielen ook altijd goed. Zeer betrouwbaar ook.

Frans (Laguna) was 1 grote ramp. Nooit meer iets Frans voor mij.

205.000 km met de Superb. Paar kleine dingen. EGR klep bij 120.000 km en net bij 203.000 nieuwe condensator voor de airco. Dat was het wel. Nog geen remblok of schijf vervangen. Maar dat zat er wel in en nieuwe distributieriem nodig. Dan ga je rekenen en doe je hem na de rekensom weg voordat de onderhoudskosten te hoog worden. Op banden ben ik altijd wel precies. Dus de nodige setjes gebruikt. Op veiligheid zal ik nooit bezuinigen. Kortom een betrouwbare metgezel die ik steeds meer kon waarderen. Oja de 18'velgen (Themisto) waren niet van die zelfde kwaliteit. Alles begon na 170.000km te bladeren. Dus opknappen of vervangen; Gekozen voor dat laatste.

JeSko

Forumguru
Wij rijden nu thuis een Mazda 3 bm van de derde generatie, is eigenlijk de auto van mijn vrouw, ik mag er enkel aan klooien ;) zelf heb ik een momenteel stilstaand project Honda Civicje van 2000.

Bovenaan Onderaan