Wie heeft een O2 met trekhaak

jechri

Nieuw lid
Hallo,

Ik ben opzoek naar mensen die een nieuwe O2 hebben en een trekhaak hebben laten plaatsen. In combinatie met de weergave op de radio Swing.
Bij mij werkt de weergave tijdens het achteruitrijden niet, het symbool van de auto wordt niet weergegeven op de radio, ik hoor wel de geuidssignalen.
Misschien zijn er monteurs op dit forum die mij kunnen helpen met de oplossing?

Ik weet dat bij een amundsen dat ook op het display nog de afstand te zien is hetzelfde als zonder trekhaak. Het is wel een vaste trekhaak maar dat zal niet uit mogen maken neem ik aan.

Lsprangers

Nieuw lid
Hallo,

mijn trekhaak is later geplaatst (dus niet standaard uit de fabriek geleverd). Ik krijg bij het achteruitrijden wel de auto weergave op het display van de Swing. Ook de sensors werken nog enkel 'kijken' de middelste sensors iets meer zijwaards. Vervelend is wel dat indien er een aanhangwagen aanhangt je bij het in achteruit schakelen direct een constante waarschuwing (gepiep) krijgt. Dit is volgens mijn garage niet anders mogelijk.

floris

Lid
Hallo,

mijn trekhaak is later geplaatst (dus niet standaard uit de fabriek geleverd). Ik krijg bij het achteruitrijden wel de auto weergave op het display van de Swing. Ook de sensors werken nog enkel 'kijken' de middelste sensors iets meer zijwaards. Vervelend is wel dat indien er een aanhangwagen aanhangt je bij het in achteruit schakelen direct een constante waarschuwing (gepiep) krijgt. Dit is volgens mijn garage niet anders mogelijk.

volgens mij moeten de sensoren aan de achterzijde automatisch uitschakelen als de stekker naast de trekhaak gebruikt wordt.

Hallo,

Ik ben opzoek naar mensen die een nieuwe O2 hebben en een trekhaak hebben laten plaatsen. In combinatie met de weergave op de radio Swing.
Bij mij werkt de weergave tijdens het achteruitrijden niet, het symbool van de auto wordt niet weergegeven op de radio, ik hoor wel de geuidssignalen.
Misschien zijn er monteurs op dit forum die mij kunnen helpen met de oplossing?

Misschien moet je je radio ff goed instellen dan....

Hallo,

Dat is dus onzin, die horen gewoon automatisch uitgeschakeld te worden op het moment dat de stekker in de contactdoos gestopt wordt... Geen genoegen mee nemen dus!!

Peter_Octavia

Forumguru
Dat is dus onzin, die horen gewoon automatisch uitgeschakeld te worden op het moment dat de stekker in de contactdoos gestopt wordt... Geen genoegen mee nemen dus!!

Inderdaad... zodra ik er een stekker in de contactdoos plug worden de parkeersensoren uitgeschakeld.

Dit is bij mijn naderhand ingesteld. Heb erbij gestaan.

jechri

Nieuw lid
De grafische weergave op de radio Swing werkt. Vandaag heeft mijn dealer nadat hij nieuwe software had ontvangen ingesteld. Als service hebben ze ook de dagrijverlichting ingeschakeld. Prima service van Skoda dealer Swarttouw in Barendrecht.

Okki

Donateur
De grafische weergave op de radio Swing werkt. Vandaag heeft mijn dealer nadat hij nieuwe software had ontvangen ingesteld. Als service hebben ze ook de dagrijverlichting ingeschakeld. Prima service van Skoda dealer Swarttouw in Barendrecht.

Prima dealer :xyxthumbs:

Lsprangers

Nieuw lid
Vrijdag nog in de garage geweest om mijn sensors te laten uitschakelen bij het insteken van de aanhangwagen stekker maar dit blijkt bij de Octavia II versie 2009 (nog steeds) niet mogelijk. Dus continue het sensor-gepiep. Bij het vorige model O II is dit wel mogelijk. Ik heb een Radio Swing. Zijn er nog waar de sensors actief blijven bij het insteken van de aanhangwagen stekker?

Vrijdag nog in de garage geweest om mijn sensors te laten uitschakelen bij het insteken van de aanhangwagen stekker maar dit blijkt bij de Octavia II versie 2009 (nog steeds) niet mogelijk. Dus continue het sensor-gepiep. Bij het vorige model O II is dit wel mogelijk. Ik heb een Radio Swing. Zijn er nog waar de sensors actief blijven bij het insteken van de aanhangwagen stekker?

Naar mijn idee..... onzin ik heb al heel wat O II FL afgeleverd met trekhaak en PDC, en nog geen klachten gehad dat de sensoren blijven piepen bij gebruik van de haak, gewoon een kwestie van het correct coderen van det PDC regelapparaat. ( of is het PDC achteraf gemonteerd?)

Lsprangers

Nieuw lid
Aan Topsport,

Nee,

mijn Octavia II heeft de optie 'Salon Pack'; Hierin zit standaard de achteruitrij sensors. De trekhaak is wel niet van fabriek af geleverd maar later geplaatst. Vrijdag ll. heeft mijn dealer hem mee gehad naar een hoofd-dealer voor o.a. dit PDC probleem bij gebruik van een aanhangwagen, maar niks: bij de O II versie 2009 zouden deze bij gebruik van een aanhangwagen zich niet uit schakelen. Het is raar maar waar: allerlei trukjes worden er verzonnen om een chauffeur zich zo comfortabel mogelijk te laten voelen in zijn auto mar dit uitermate storen gepiep zou niet uit te schakelen zijn. Je durft het nauwelijks hard op vertellen!

Gr.

Leo Sprangers

Aan Topsport,

Nee,

mijn Octavia II heeft de optie 'Salon Pack'; Hierin zit standaard de achteruitrij sensors. De trekhaak is wel niet van fabriek af geleverd maar later geplaatst. Vrijdag ll. heeft mijn dealer hem mee gehad naar een hoofd-dealer voor o.a. dit PDC probleem bij gebruik van een aanhangwagen, maar niks: bij de O II versie 2009 zouden deze bij gebruik van een aanhangwagen zich niet uit schakelen. Het is raar maar waar: allerlei trukjes worden er verzonnen om een chauffeur zich zo comfortabel mogelijk te laten voelen in zijn auto mar dit uitermate storen gepiep zou niet uit te schakelen zijn. Je durft het nauwelijks hard op vertellen!

Gr.

Leo Sprangers

Nou ik snap het niet, serieus nog nooit dit probleem gehad, maar dan nog, als je een beetje kaas hebt gegeten van electronica verzin je (je dealer dus) een oplossing voor dit probleem, desnoods tijdelijk, en schakel de voedingspanning van het PDC regelapparaat bij aangekoppelde aanhanger,(deze schakelingen leer je in het eerste jaar van een monteurs opleiding) zodat je in iedergeval verlost bent van het zingen achter je met aangekoppelde aanhanger.
En ja.... het systeem slaat een storing op in de gateway... boeiend !!!! jij bent van je probleem af, zeker als je dagelijks met een aanhanger rijd.

Suc6

floris

Lid
Aan Topsport,

Nee,

Gr.

Leo Sprangers

grootte onzin.......bij mij is er ook achteraf een trekhaak ondergezet en als ik de steker aansluit worden de pdc achter uitgeschakeld, en waneer ik in de achteruit schakel komt er een plaatje van een O2combi met aanhanger in m'n scherm en verder hoor je niks. (en ik kreeg zelfs in het maxidot een melding dat de remlichten van de aanhanger een storing hadden)

MarcoO2

Forumguru
grootte onzin.......bij mij is er ook achteraf een trekhaak ondergezet en als ik de steker aansluit worden de pdc achter uitgeschakeld, en waneer ik in de achteruit schakel komt er een plaatje van een O2combi met aanhanger in m'n scherm en verder hoor je niks. (en ik kreeg zelfs in het maxidot een melding dat de remlichten van de aanhanger een storing hadden)
bij mij idem. Het kan dus wel...

skodaboy

Forumguru
bij mij idem. Het kan dus wel...

hier is dat ook zo,ik heb wel pdc en een trekhaak vanaf het fabriek,
maar vanaf het moment je de stekker van de trailer of het fietsrek insteekt,schakelt de achterste pdc zich uit dus geen onnodig gepiep.
het is gewoon een kwestie van goed in te stellen. :D

Aan Topsport,

Nee,

Gr.

Leo Sprangers

Afgelopen week nogmaals geprobeerd, bij het correct coderen van het regelapparaat PDC schakelt deze uit bij gebruik van de trekhaak.
Misschien toch maar een andere dealer opzoeken dan.

Bovenaan Onderaan