Hoi
@FlavioX ,
Ik heb (nog een paar dagen) een Zenec 2011D, maar overweeg een andere oplossing in mijn auto te gaan plaatsen. Op mijn zoektoecht is de Dynavin N6 ook voorbij gekomen als een van de kanshebbers en ik ben vooral heel erg gecharmeerd van de interface. Zou je nog wat meer willen vertellen over jouw ervaringen tot nu toe? Ik heb een paar vragen, wellicht kun je die voor mij beantwoorden?
1. Je geeft aan dat je een aantal crashes hebt gehad, hier had ik met de Zenec (ook WinCE als OS) ook wel eens last van (vooral in de media (mp3/video) speler), in welke situaties hebben die zich bij jou voorgedaan?
Dat wat niet te achterhalen. Het waren Windows crashes met een Windows dialoogbox. Ook had ik herhaaldelijk geen geluid. Volgens Inbouwnavigatie lag dat aan een kapotte CANBUS module maar de nieuwe module heb ik niet meer uitgetest.
2. Werkt de TMC echt? Ik lees op diverse BMW fora, dat TMC nog wel eens niet wil werken?
Kan ik geen uitspraak over doen, daarvoor heb ik de Dynavin te kort gehad.
3. Je vindt de geluidskwaliteit en radio goed, is dat in vergelijking met de orginele unit. Is het beter, of voldoende? Ik merk bij de Zenec dat ik af en toe het geluid wat "mager" vind. De originele Swing radio, die ik af en toe nog eens terug heb moeten plaatsen, leek net wat beter (voller) te klinken. De Zenec kon trouwens wel veel hogere volumes aan, de Swing ging veel eerder kraken.
Over de geluidskwaliteit had ik geen klachten.
4. Hoe werkt het touchscreen? Zit je wel eens mis, reageert het direct op je aanrakingen?
Het is geen capacitief touchscreen zoals je smartphone dus het is niet zo gevoelig maar in de praktijk werkt het naar behoren. Mijn huidige Kenwood doet het wat dat betreft niet beter of slechter.
5. De Dynavin schijnt een optie te hebben dat hij al aan gaat op het moment dat je je deuren opent met de afstandbediening (hij pikt dat signaal op in de Canbus). Daarmee zou de unit al volledig operationeel moeten zijn tegen het tijdstip dat je de auto start? Herken je dit? Dus PDC weergave direct na starten bij het wegrijden uit een parkeerplek, of vrijwel direct de navigatie kunnen gebruiken? De Zenec ging pas aan na omdraaien contact en dan duurde het vaak nog 20 seconden voordat PDC zichtbaar was en na handmatig starten van de navigatie nog eens 20-30 seconden voordat je die kon gebruiken.
Klopt. Erg handig. Mijn huidige Kenwood heeft dit (nog) niet en ben ik al aan het rijden voordat de navigatie startklaar is.
Ben benieuwd naar je antwoorden.