wie heeft ervaring met LPG en de TFSI motor?

Gieliovd

Forumguru
Kan dat al dan! Ik heb me er niet in verdiept maar was me er niet van bewust dat direct ingespoten motoren vandaag de dag ook om kunnen gaan met LPG!
 

Gieliovd

Forumguru
Na kort wat onderzoek te hebben gedaan zijn er wel al een aantal TFSI's met een LPG installatie uitgevoerd. Ik lees iets over het vervallen van de directe injectie en daardoor een lager vermogen.
 

higgy

Forumguru
VW is helemaal gestopt met het aanbieden van LPG na het verschijnen van de (T)FSI-motoren. Overigens: Wat VW TFSI noemt is bij Skoda gewoon FSI hoor, verder geen verschil.
Af-dealer en zeker als leasebak zul je dus heel moeilijk aan een FSI-motor met LPG kunnen komen.
Wel wordt er bij PON onderzoek gedaan naar LPG icm. de (T)FSI motoren, omdat de zakelijke markt daar om vraagt.
 

Pendragon

Donateur
Ik kwam dit tegen, dus het lijkt me wel mogelijk. Vanwege reclame zet ik de source er niet bij.

Primeur Nieuw ontwikkeld systeem voor FSI motoren (02-01-2008).


In samenwerking met BRC hebben wij vernieuwde lpg systemen ontwikkeld voor Fsi motoren van Audi-Seat- Skoda-Volkswagen. Dit is een absolute doorbraak in de verdere doorontwikkeling van lpg systemen. Voorlopig hebben wij de systemen beschikbaar voor : 1.4 16v turbo, 1.6 16v, 2.0 16v & de 2.0 16v gti motoren.

 

Gieliovd

Forumguru
Higgy, een FSI en een TFSI zijn toch respectievelijk een atmosferische en een turbogeladen motor?
 

rover

Nieuw lid
Ik heb begrepen dat alleen de 1600 met 102pk op lpg kan rijden. Ben van de week langs enkele dealers geweesd om mijn diesel in te ruilen voor een octavia op lpg.Schok trouwens van de inruil prijs.
 

Gieliovd

Forumguru
De 1600 16v met 76 KW is toch ook geen FSI motor?

Sowieso begreep ik dan PON vanwege storingsgevoeligheid gestopt is met zelf LPG leveren. Je kunt altijd terecht bij AutoGas, GasFX en zulke boeren, als je auto door hun maar wordt ondersteund.

Belletje met de betreffende bedrijven, prijsje horen, mogelijkheden met tanks.

De inruilprijs was dus schrikbarend? Wellicht dan toch de moeite om maar diesel te blijven rijden? Als je duizenden en duizenden euro's moet inleveren is dat een rekensom waard.

Voor mij is de psychologische factor al sterk, elke week 20 euro tanken of 60 euro tanken.. goed voor mijn gemoedsrust.

Reken naar mijn kennis wel op een flinke terugstap in vermogen tussen de 1.9 TDI en een 1.6 op LPG. Rijden met LPG scheelt ook al significant in vermogen.
 

JettaFreak

Actief lid
Hallo rover,

Rijden op LPG gaat prima met de 1.6/102 pk. Heb er twee jaar op zitten. Absoluut geen last gehad van storingen in LPG-onderdelen, kan het een ieder aanraden. Vermogensverlies op LPG was in mijn geval nauwelijks merkbaar. Veel verschil in vermogen is er niet tussen 1.9 TDI en 1.6 MPi. Ik heb altijd wel gehad dat een tankje BK-gas van de Shell langer meeging dan de LPG van Drievorm/Gulf (400 ipv 350 liter met 40 liter).

Groet,


JettaFreak

edit: misschien kun je in de loop van volgende week contact opnemen met ING Carlease over mijn oude O2. Wellicht hebben ze een mooie deal voor je.
 

higgy

Forumguru
Higgy, een FSI en een TFSI zijn toch respectievelijk een atmosferische en een turbogeladen motor?
De kleinste motor die in de S2 komt is de 1.4FSI en die heeft een turbo.
Of ben ik nou in de bonen en heet dat ding 1.4 TSI?
Nou weet ik het ook niet meer :)
 

Gieliovd

Forumguru
De kleinste motor die in de S2 komt is de 1.4FSI en die heeft een turbo.
Of ben ik nou in de bonen en heet dat ding 1.4 TSI?
Nou weet ik het ook niet meer :)
FSI-motoren(Direct inspuiting met fancy technieken voor arm mengsel) 1.4 FSI 1.6 FSI 2.0 FSI 2.8 V6 FSI 3.2 V6 FSI 3.2 VR6 FSI 3.6 VR6 FSI 4.2 V8 FSI 5.2 V10 FSI


TFSI-motoren(Turbo Fuel Stratified Injection dus alléén een turbo)) 1.8 TFSI (Incorrect TSI genoemd bij Škoda.) 2.0 TFSI 5.0 V10 TFSI


TSI-motoren(Turbocharged Stratified Injection dus turbo én compressor) 1.4 TSI (Ook zonder compressor verkrijgbaar.) 1.6 TSI (verwacht) 2.0 TSI (verwacht)

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Fuel_Stratified_Injection

Voor zover ik wist was dit een 1.4 TSI motor, wat jij beschrijft. Een 1.4 met een mechanische turbo (compressor). Dan snap ik alleen die opmerking "ook zonder compressor" niet helemaal. Dan wordt het dus gewoon een eh, TFSI.

Edit: gdvr, opmaak verwoest :)

Jawel. De 1.6 8V heet MPI, de 1.6 16V FSI.
Aha! Zo zat het dus. Dus de wagen waar jij mee rijdt kan in principe zonder problemen op gas. Had JettaFreak die dus ook?
 

higgy

Forumguru
't Is m'n 2e O2 1.6MPi op gas.
Die GASFX installatie is wel veel beter dan de AG SGi-installatie die ik hiervoor had.
 

rover

Nieuw lid
Hoi JettaFreak,

Dank voor je reactie, ik heb zaterdag gereden in een 1.6MPi op gas en dat reed niet verkeerd.Tuurlijk is er een verschil met een diesel maar ik dat is te overzien.
Er is een aktie bij Skoda, gas inbouw voor 995,= euries en dat is niet duur maaaar deze aktie loopt tot 31 mei......
 

rover

Nieuw lid
Ja liep maar ik kan er nog gebruik van maken hoorde ik vandaag. Maar ik denk dat ik toch maar een jaar doorrij en dat is ook geen straf met deze auto ha ha.
En het is inderdaad heerlijk rustig rijden z'n MPI
 

TL@

Forumguru
Tot je 2 versnellingen terug moet om een beetje te versnellen. Ik neem het gedreun dan voor lief.
 
Bovenaan Onderaan