Wie heeft welke band/velg combinatie en verlaging onder zijn Octavia 1Z?

Hendrik5E

Senior Member
Hallo!

Voor vele sportieve Skodarijders is het handig te weten welke band/velg combinatie en verlagingsset past met of zonder aanpassing aan de carrosserie onder je Octavia 1Z.
Het lijkt me daarom handig om te weten wie met welke Band/Velg combinatie rijdt, welke ET waarde, welk merk verlaging en hoeveel de auto verlaagd is. Tevens de VA(vooras) en AA(achteras) apart vermelden bv. 8J VA en 9J AA.

Je hoeft dan eigenlijk alleen maar in de lijst te kijken of het een en ander past!

Ik rij nu met een winterset:

Maat VA AA ET Bandenmaat Verlaging mm VA/AA Aanpassingen
8J x 17 8J 8J 42 205/50/17 AP schroef 50/50 Geen

Skodarno

Senior Member
Heb er nu 18 inch onder, weet zo niet meer precies de maten... dacht 8J en ET 45. 225/40 bandjes, verlaagd met H&R veren 5cm. Past perfect.

Hendrik5E

Senior Member
Ik rij nu zelf met 8,5x18 et 45 voor(225/40/18) en 9,5x18 et 45 achter (245/35/18) en een AP schroefset voor max (65?) en achter 55. Wil achter verder zakken....

lawewing

Forumguru
Hier met Eibach verlagingsveren (30/35mm) en 225/40 Continental banden op 18 inch RS4 velgen, breedte 8J. Wegligging is strak, maar het comfort is nog steeds prima. Maw, het beste van twee werelden :-)

Hendrik5E

Senior Member
@ Lawewing; wat is je ET waarde?

@S-line; Ja, dat is wel een idee! Ik probeerde mijn stelschroef achter los te krijgen, daar heb ik nog een cm, maar dat is nog niet gelukt. Probeer eerst dat maar even voor ik de stelschroef verwijder aangezien ik achter met 9,5J rij. Voor staat hij nu op de aanslag; lager kan dus niet....

s-line

Forumguru
@S-line; Ja, dat is wel een idee! Ik probeerde mijn stelschroef achter los te krijgen, daar heb ik nog een cm, maar dat is nog niet gelukt. Probeer eerst dat maar even voor ik de stelschroef verwijder aangezien ik achter met 9,5J rij. Voor staat hij nu op de aanslag; lager kan dus niet....[/quote]

Ja wel hoor de holle ruimte onderaan je voorste schokbrekers inkorten dan zak je nog 1,5cm!!

Skodatek1

Forumguru
@S-Line: Vraagje hoe rijdt KW schroefset bij 65mm verlaging? Ben er namelijk over aan het denken dit setje aan te schaffen. Dacht zelf aan 50/55mm met behoud van comfort.
Heb nu Eibach veren 30mm, maar wil lager...

P.S. Ik rij een OII 1.4 TSI.

Wesly

Senior Member
Is het ook mogelijk om hierbij foto's te plaatsen zodat we een impressie krijgen welke verlaging/wielmaat wat doet in de wielkast

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 2

Bovenaan Onderaan