Beste forum leden.
Zie bijlage onder de thread.
In eind 2010 kocht ik een Skoda Fabia combi Sprint. Jaren daarvoor redelijk wat kosten met onze Passat TDI totdat de kosten gewoon te hoog werden. We hebben toen besloten om een nieuwe wagen te kopen.
Ons idee was een nieuwe wagen rijden en deze dan om de zo veel jaren gewoon weer inruilen voor een andere nieuwe wagen, zo blijf je in de garantie en maak je nooit grote kosten (tenminste dat was de gedachte)
Na aanschaf bleek dat om de garantie te behouden ik niet naar mijn eigen garage mocht gaan voor de beurten en dat alle beurten groot en klein verplicht waren om de garantie te behouden.
* 15k beurt €140,- voor een oliefilter en 2.8l olie
* 30k beurt €270,- voor eigenlijk het zelfde maar nu staat er ook "HULPSTOFFEN" één INFILTER en een CARTERPLUG op de bon.
Dus €410,- in het eerste jaar. (dan heb ik ze nog de ruitenvloeistof van de bon laten halen.
IK vind de prijzen bij de dealer werkelijk belachelijk, waarom mag ik niet gewoon naar mijn eigen garage?
Werkelijke kosten bij een automaterialenzaak.
Oliefilter (Bosch) €10.90
Infilter (Bosch) €13.59
3ltr Longlife MPM motorolie kost €31.18
Dat is een totaal €87,00 naar boven afgerond.
Om dan €323,- te betalen voor 2x 20min werk is gewoon belachelijk!
Dat is een beetje de voorgeschiedenis, de ruzies met mijn vrouw daarna niet meegerekend.
Ik heb toen dus besloten om de wagen gewoon bij mijn eigen garage te laten doen waarop mijn garantie verviel. Dit zo jaren laten uitvoeren en ja je raad het al, in 2014 kreeg wat CO waarden issues bij de APK met, wellicht garantie gevalletje.......not!
prijsopgave voor de reparatie bij Skoda €2430,-
Kosten bij een andere Skoda garage €1125,-
echter nu 2 jaar en wat maanden verder tijdens mijn volgende APK wederom het zelfde CO waarden probleem, volgens Skoda geen coulance of garantie 5 maanden voorbij de garantie termijn.
Ben ik onredelijk als ik zeg dat ik me behoorlijk genaai#@ voel?
Wat moet ik nu doen, elke APK €1125,- of mag er redelijkerwijs verwacht worden dat een reparatie van deze aard langer mee gaat dan 2.5 jaar en 23000km? (ongeacht een garantietermijn van 2 jaar)
Zie bijlage
Zie bijlage onder de thread.
In eind 2010 kocht ik een Skoda Fabia combi Sprint. Jaren daarvoor redelijk wat kosten met onze Passat TDI totdat de kosten gewoon te hoog werden. We hebben toen besloten om een nieuwe wagen te kopen.
Ons idee was een nieuwe wagen rijden en deze dan om de zo veel jaren gewoon weer inruilen voor een andere nieuwe wagen, zo blijf je in de garantie en maak je nooit grote kosten (tenminste dat was de gedachte)
Na aanschaf bleek dat om de garantie te behouden ik niet naar mijn eigen garage mocht gaan voor de beurten en dat alle beurten groot en klein verplicht waren om de garantie te behouden.
* 15k beurt €140,- voor een oliefilter en 2.8l olie
* 30k beurt €270,- voor eigenlijk het zelfde maar nu staat er ook "HULPSTOFFEN" één INFILTER en een CARTERPLUG op de bon.
Dus €410,- in het eerste jaar. (dan heb ik ze nog de ruitenvloeistof van de bon laten halen.
IK vind de prijzen bij de dealer werkelijk belachelijk, waarom mag ik niet gewoon naar mijn eigen garage?
Werkelijke kosten bij een automaterialenzaak.
Oliefilter (Bosch) €10.90
Infilter (Bosch) €13.59
3ltr Longlife MPM motorolie kost €31.18
Dat is een totaal €87,00 naar boven afgerond.
Om dan €323,- te betalen voor 2x 20min werk is gewoon belachelijk!
Dat is een beetje de voorgeschiedenis, de ruzies met mijn vrouw daarna niet meegerekend.
Ik heb toen dus besloten om de wagen gewoon bij mijn eigen garage te laten doen waarop mijn garantie verviel. Dit zo jaren laten uitvoeren en ja je raad het al, in 2014 kreeg wat CO waarden issues bij de APK met, wellicht garantie gevalletje.......not!
prijsopgave voor de reparatie bij Skoda €2430,-
Kosten bij een andere Skoda garage €1125,-
echter nu 2 jaar en wat maanden verder tijdens mijn volgende APK wederom het zelfde CO waarden probleem, volgens Skoda geen coulance of garantie 5 maanden voorbij de garantie termijn.
Ben ik onredelijk als ik zeg dat ik me behoorlijk genaai#@ voel?
Wat moet ik nu doen, elke APK €1125,- of mag er redelijkerwijs verwacht worden dat een reparatie van deze aard langer mee gaat dan 2.5 jaar en 23000km? (ongeacht een garantietermijn van 2 jaar)
Zie bijlage
Bijlagen
Laatst bewerkt: