Wie is ik?

Het zal wel tijd worden dat ik mezelf eens voorstel.
Excuus, maar totaal over het hoofd gezien.

De naam is Erwin, vader van 3 kinders en wonende in de buurt van Zoetermeer. Vanuit het bedrijf waar ik werk wordt een auto ter beschikking gesteld. Tot november berijder van een Astra. Prima autotootje, maar totaal geen caravantrekker! De Astra kreeg teveel mankementen en moest eruit van de autobeheerder. Tijdelijk een Megane Station aan het rijden. Niet echt een vooruitgang ;)
Was al jaren behoorlijk onder de indruk van Skoda. Een hoop huiswerk gedaan en uitgekomen op een O3 Combi 1.4TSI DSG ABL.
Volgende week dinsdag is het zover! Mijn eerste Skoda en mijn eerste Automaat, ik ben benieuwd!

Cordoba

Forumguru
Alsnog :bloemen:welkom Erwin.
Een DSG zeker als je ook een caravan gaat trekken moet eigenlijk wel een aanpassing hebben: vanwege de uitstoot schakelt ie eigenlijk iets te vroeg, waardoor de koppelingen het te veel voor de kiezen krijgen, met name de 2e koppeling. Ik zou zeggen zoek even op TVS of DSG-doktor of iets vergelijkbaars. Er is behoorlijk wat info hier op het forum te vinden over het hoe en waarom van de aanpassingen. De mensen die het al hebben laten doen, zijn zonder uitzondering zeer positief over de aanpassing van de DSG.

CDK

Forumguru
Welkom @stiebe, gefeliciteerd met de aanschaf van je O3, DSG aanpassing is aan te bevelen om overmatige slijtage van de koppeling te voorkomen, zeker als caravan trekker! Als forumlid krijg je 10% korting, maar de auto is van je werkgever of diens leasemaatschappij begrijp ik. Op termijn scheelt dit namelijk aanzienlijk in reparatie en onderhoudskosten. ;)

Bedankt voor jullie reacties!

Ik werk bij een grote aannemer met een eigen autobeheer. Ik heb het erover gehad (dsg icm met caravan). Ik zal ca. 5-6 jaar met deze auto gaan rijden. De caravan is niet zo heel zwaar, max 1000kg. Autobeheer verwacht geen problemen. Prima toch, het is hun auto. Auto en caravan zullen wel naar het buitenland gaan, maar ik verwacht geen steile bergweggetjes; daar doe ik mijn directrice geen plezier mee :-) Aanstaande zomervakantie richting Normandië en Bretagne. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan. Met 3 dochter gaat er altijd teveel zooi mee.....

Okki

Donateur
Alsnog :bloemen:welkom Erwin.
Een DSG zeker als je ook een caravan gaat trekken moet eigenlijk wel een aanpassing hebben: vanwege de uitstoot schakelt ie eigenlijk iets te vroeg, waardoor de koppelingen het te veel voor de kiezen krijgen, met name de 2e koppeling.

Maak hem nou niet aan het twijfelen.....:arghh:

Bovenaan Onderaan