Wie is Ted Sluymer?

LenK

Forumguru
Hier een klaagzang over BPM. Hartstikke mooi, maar waarom moet daar weer Skoda als behelpen afgeschilderd worden?

"Je bent vertegenwoordiger en moet een flinke rit maken naar je eerste klant. Je hebt pijn in je kop, geen zin in die lange rit met als voornaamste reden dat je door je baas bent getrakteerd op een Skoda Fabia. Alleen dat al is voldoende om je hoofdpijn tot orkaankracht toe te laten nemen. Maar ja, andere auto’s zijn volgens de baas te duur en de zaken gaan toch al wat moeilijk. Een overtuigende reden om flink te besparen op de auto’s. Dat je bent waar je in rijdt, is kennelijk minder belangrijk. En succes uitstralen doe je in een Fabia ook al niet."

Fabia

† In Memoriam
Ik denk dat wij hem maar een "paar" mailtjes over de Fabia moeten sturen en hoe tevreden wij daar mee zijn. Wat een ei(piep)el.........................

Michel

Forumguru
Ted Sluymer is een verzuurde jaren 80 autoverslaggever, die er altijd een zeer eigengereide mening op nahield. In die periode heb ik weleens een jaarboek van hem in mijn bezit gehad, maar dat was nooit veel soeps.

Dit heerschap heeft zich jarenlang laten feteren door de verschillende importeurs
Zo vond hij de Ford Sierra in 1983 de beste gezinsauto en was een Audi 100 met een CW waarde van 0,30 (toen nog revolutionair) eigenlijk niets bijzonders. Hij werd er volgens mij gewoon voor betaald om een zeer positief over een toen al achterhaald concept (de Sierra had achterwielaandrijving met een starre achteras...) te schrijven. Het lag er gewoonweg te dik bovenop.

Later heb ik vernomen dat hij een zeer negatief boekwerkje (misschien nog te koop bij De Slegte of zo, maar volgens mij zonde van je geld) heeft geschreven over hoe autoverslaggevers worden gepaaid door de auto-industrie, terwijl hijzelf onderdeel is geweest van dit circus. Niet voor niets noem ik hem sinds de uitgaven van zijn "eigen werken" Ted Slijmer(d)t.

Gelukkig is het maar de mening van één individu, dus gewoon negeren dit heerschap!

Gieliovd

Forumguru
Tjoh, leuk verhaaltje weer... niet de de energie alles door te lezen op het moment.

Waarom wordt er nou weer een Fabia afgekraakt... nou ja, ok hij heeft op zich wel gelijk. Vergeleken met een Q7 straal je nou niet echt uit dat je het gemaakt hebt met je bedrijf.

Dat is de hele doelgroep ook niet.

Persoonlijk rij ik een prachtige auto waar ik elke rit weer in geniet. Laat mij lekker me eigen ding doen, dan ben ik blij.

Waarom je hoofdpijn krijgt in een Fabia is een raadsel. Hij is lekker stil, er zit airco in......

Kom we gaan Ted Sluymer stalken :)

Abo

Lid
In de jaren 80 kocht ik ooit eens een autojaarboek van hem. Bij alle afbeeldingen van auto’s stond zijn vrouw er ook bij en zowat bij ieder plaatje in andere kledij. Je kreeg het idee dat je een jaarboek van de garderobe van zijn vrouw had gekocht. Door andere uitgevers van jaarboeken werd hij hiervoor bekritiseerd. Ook zijn autojournalistiek deed regelmatig de wenkbrauwen fronsen, echt objectief was het allemaal niet.

Michel

Forumguru
Ik heb een reactie geplaatst, moet nog goedgekeurd worden (wha ha ha), nou even afwachten...

Inmiddels heeft Sluymer een reactie gegeven op het commentaar van Exciter:

"@Exiter
Mis!! Ik ken de Fabia en heb er uitbundig mee gereden. Met de Fabia is niets mis, maar imago heeft het autootje niet en dus - je geeft het zelf al aan - koop je de auto om z’n prijs en voor de geringe bijtelling. Voor veel mensen - jou incluis - is de Fabia kennelijk een uitkomst en prijs je gelukkig dat je op jouw manier zo voordelig mogelijk auto kunt rijden."

SkodaMan

Actief lid
Inmiddels heeft Sluymer een reactie gegeven op het commentaar van Exciter:

"@Exiter
Mis!! Ik ken de Fabia en heb er uitbundig mee gereden. Met de Fabia is niets mis, maar imago heeft het autootje niet en dus - je geeft het zelf al aan - koop je de auto om z’n prijs en voor de geringe bijtelling. Voor veel mensen - jou incluis - is de Fabia kennelijk een uitkomst en prijs je gelukkig dat je op jouw manier zo voordelig mogelijk auto kunt rijden."

Ongelijk heeft hij niet. Geldt trouwens ook voor de Octavia.

Gieliovd

Forumguru
Ongelijk heeft hij niet. Geldt trouwens ook voor de Octavia.
Correct! Maar leuk vind ik het niet!

Op mijn werk (vandaag laatste werkdag) konden ze ook zo leuk zeiken over mijn nieuwe auto. Je kent ze wel, als ik iets opmerk over het feit dat ik 4 airbags heb: puh! die zullen wel niet werken! Of...... precies.

Maar goed, de mens moet wát te zeiken hebben, ik moet zo in me eentje naar iemand toe rijden om film te kijken met vrienden! Waarom? Omdat de bob zijn auto vol is. Dus ik kan wéér niks drinken. :473: :(

joergarms

Senior Member
Mensen, laat ons nou niet zo opjutten door zo'n gast.
Die Ted lacht zich kapot, ik weet niet wat voor auto hij rijdt, maar als hij daarmee gelukkig is, prima zo.
Elk merk heeft wel iets waarop het afgezeken wordt, houden zo, dat veranderen we toch niet.
Mijn collega/baas, rijdt een nieuwe E220cdi, die lach ik ook weleens uit.
Dan zeg ik, ik heb liever 2 sterren in mijn voorruit dan 1 op de motorkap, ja zo kun je overal om en over lachen.
En afkraken, ach, er is overal wel iets op aan te merken.
Mensen die de Skoda afkraken weten meestal drommels goed wat voor auto het eigenlijk is, alleen ze durven er nog niet aan toe te geven.

Laat Ted maar lekker Sluymeren ;), sommige kinderen worden nooit volwassen!!!

Gieliovd

Forumguru
Zo is het ook wel, er is met elk merk wat.

Ik heb net ook weer een uurtje kind uit gehangen, lekker spelen op de motor in het donker met een maatje.

The bourne ultimatum was weinig aan, en je werd misselijk van de camera. Was wel gezellig met 15 man in de thuis bios bij een maatje.

Keek zo uit naar mijn biertje vanavond :(

Boet

Actief lid
Ted Sluymer? Achternaam zegt het al...en dat sinds de jaren tachtig...

Ik kan me persoonlijk niet druk maken om commentaar over de Skoda. Met elke auto die ik tot nu toe gekocht heb, heb ik commentaar gehoord. Kan me absoluut niet boeien.

Mooiste was de schimpende opmerking van een -destijds- opgevoerde Alfa 75-rijder, toen hij hoorde dat ik een 309 D reed; "een Peugeoootje?; dat rijden mijn ouders ook".

Wetende dat zijn auto weer eens koppakkingloos was, heb ik geantwoord met 'en die start wél?'

Vond hij niet echt leuk, geloof ik:)

Hoe dan ook; laat de mensen maar lekker kletsen. Maar wel zachtjes. Stel je voor dat Ted wakker wordt....

Bovenaan Onderaan