Wie update de control units?

Karstieman

Forumguru
Ik heb net mijn OBDeleven binnen en zie dat er voor enkele control units nieuwe software versies beschikbaar zijn. zie bijlagen...
Laatst had ik een over the air update en die heeft deze zaken dus niet geüpdatet.

Is dit iets wat de dealer standaard doet bij onderhoud of moet je hier om vragen? (en betalen).
Screenshot_20250226_223159_OBDeleven.jpg Screenshot_20250226_223300_OBDeleven.jpg

Rainesh

Forumguru
Instrumentenpaneel is idd een update voor maar headup klopt niet. OBD11 laat niet altijd correct de nieuwste versie zien

• Leuk
Waarderingen: Tees

Karstieman

Forumguru
Instrumentenpaneel is idd een update voor maar headup klopt niet. OBD11 laat niet altijd correct de nieuwste versie zien
Thanks voor je reactie!
Dit zijn slechts 2 voorbeelden. De Engine heeft er bijv. ook een en dat is in mijn ogen een belangrijke component.

Maar doet de dealer dat of hoe kom ik aan die updates? Screenshot_20250227_081315_OBDeleven.jpg

Tees

Donateur
Dat was nou juist de grap @Karstieman...ik denk dat @hemi24 probeert aan te geven dat die updates niet zo belangrijk zijn, tenzij je problemen hebt of er een terugroepactie is.
Ik zou me sowieso niet druk maken over wat OBD11 aangeeft qua updates, vaak zat klopt dat idd niet.

hemi24

Forumguru
Als de update werkelijk van belang is, krijg je wel post van Skoda met het verzoek naar de dealer te gaan; de rest is allemaal gerommel in de marge…

Antera

Donateur
Dealers doen geen updates als je geen klachten hebt. Is ook niet nodig bij geen klachten.

Daarnaast is OBD11 niet het betrouwbaarste stukje software ;)

Karstieman

Forumguru
Duidelijk.
Door mijn werk in de IT heb ik wellicht een andere perceptie van het belang van updates. Daar wil je ze namelijk wel allemaal installeren.
Apart dat dat voor mijn Skoda anders is, maar dank voor jullie reacties!

Rainesh

Forumguru
Ben ik niet mee eens. Ik update altijd naar de laatste versies omdat ze niet zomaar updates uitbrengen. Het lost problemen op of wat verbeteringen.

Bovenaan Onderaan