Wie van de drie ?

LenK

Forumguru
3 Roomsters en 3 Superbs verkocht in december.
114 auto's totaal. Niet echt een aantal waarmee je kostendekkend kunt werken lijkt me.

Bij VW hadden ze zeker een december actie. Met 1276 auto's ver voor de nr 2.

Wasmachineman

Forumguru
Wacht maar op de aantallen in januari van Skoda !

3 Roomsters en 3 Superbs verkocht in december.
114 auto's totaal. Niet echt een aantal waarmee je kostendekkend kunt werken lijkt me.

Ga jij die Mazda ooit weer eens inruilen bij een Skoda dealer, LenK ?

Neptukker

Forumguru
De aloude Opel truc. Snel ff wat auto's als demo's op kenteken zetten om ze over een half jaar af te stoten. Zo kom je bovenaan de verkoopstatistieken. Ford kan er tegenwoordig ook wat van.

Wasmachineman

Forumguru
De aloude Opel truc. Snel ff wat demo's op kenteken zetten om ze over een half jaar af te stoten. Zo kom je bovenaan de verkoopstatistieken. Ford kan er tegenwoordig ook wat van.

Bij PON hebben ze de Euromobiels. Gloedjenieuwe huurauto's / vervangend vervoerauto's en inderdaad met 15.000 km ofzo gaan ze de showroom in.
Ken ik nog van vroeger (1999) toen ging dat ook zo bij V W en Audi.
Dus niet bij Skoda ?

Dus niet bij Skoda ?

Skoda heeft auto's in de verhuur via oa Hertz en Europcar. Deze zogenaamde "TKV-voertuigen" (voertuigen met een terugkoopverklaring) worden door Pon voor X maanden verkocht aan de verhuurmaatschappij en na de afgesproken periode terug gekocht en gaan dan de showroom in bij de dealer. Niet alle dealers zijn blij met deze 'gedwongen' voorraad

Wasmachineman

Forumguru
Skoda heeft auto's in de verhuur via oa Hertz en Europcar. Deze zogenaamde "TKV-voertuigen" (voertuigen met een terugkoopverklaring) worden door Pon voor X maanden verkocht aan de verhuurmaatschappij en na de afgesproken periode terug gekocht en gaan dan de showroom in bij de dealer. Niet alle dealers zijn blij met deze 'gedwongen' voorraad

Ik ben er ook niet blij mee. Als ik mijn auto voor een grote beurt breng krijg ik een Opel of Ford mee. Lekker dan. Maar dan niet.:mad:
Ik vraag gewoon een demo.

Aiii

Lid
Hierbij een overzicht van de verkopen 2008 en 2009 tot nu toe. 18.1% minder verkopen in januari 2009 tegen over januari 2008.

http://autointernationaal.nl/artikel.php?id=13779&n=4

Zorgelijk voor Skoda?

Wat mij opvalt is het verkoopgedrag van Opel..

Echt zorgelijk is het niet toch, gemiddeld genomen 22,4%, dan zit je toch nog een mooie 4,3% daaronder.

Wat ik pas echt zorgelijk vindt is het effect van hybride-kortingen op verkoopcijfers van Toyota en Honda (die laatste verkocht 20% meer). Ach ja, hopelijk binnenkort een Ibiza, A1 en Fabia Greenline op basis van de Polo Bluemotion? :D

LenK

Forumguru
Als er niet veel vlees op de financiele botten zit dan kan zo'n uitermate slechte maand als december de nekslag betekenen voor een bedrijf. Alle kosten lopen immers normaal door.

Pendragon

Donateur
Van een paar Skoda dealers hoorde ik dat ze weinig tot geen last hebben gehad van de crisis. Dit komt vooral doordat ze veel meer werk hadden aan onderhoud van auto's. Niet alleen Skoda, maar ook andere VAG auto's. Dit omdat een beurt bij Skoda veel goedkoper is dan bijvoorbeeld bij een Audi/VW dealer. Veel van de onderdelen zijn toch hetzelfde. De verkopen werden dan ook meer dan genoeg gedekt.

Aiii

Lid
Volgens de Seat garage (mijn broer heeft vorige week een Altea gekocht) zaten ze op 120% van hun doelstelling. Zal dus best meevallen bij VAG.

Aiii

Lid
Slechte verkopen waren echter verwacht, daar is dus rekening mee gehouden in de doelstellingen en als het goed is ook in de uitgaven van de dealers en van Pon.

Bovenaan Onderaan