Wie vernielde Skoda-oldtimer?

MarcoO2

Forumguru
Wie vernielde Skoda-oldtimer?

wievernieldeskodaoldtimer_1velsen.jpg wievernieldeskodaoldtimer_2velsen.jpg
VELSEN - Hij is er nog steeds behoorlijk confuus van. Simon Konijn uit Amsterdam dacht gezellig naar de sauna te gaan in Santpoort en parkeerde zijn oldtimer - een Skoda - op Koninginnedag (30 april) op een openbare parkeerterrein in de nabijheid van de Ruïne van Brederode in Santpoort-Zuid.

Maar bij terugkomst bleken alle ruiten van zijn oude Skoda ingegooid te zijn. ''Onvoorstelbaar'', zegt Konijn die nimmer gedacht had dat hem dit in het 'keurige' Santpoort-Zuid zou overkomen. ''Deze schoffies weten niet wat ze hebben aangericht. Misschien vonden ze de auto 'dom' en zijn daarom overgegaan tot hun daad. Maar vreselijk is dit natuurlijk wel.''

De daders hebben de auto ook bekrast. Konijn: ''Er zijn domme teksten en initialen diep in de lak gekrast. Ik heb nog mazzel dat ze niet de rest, zoals koplampen of dashboard hebben vernield. Ze hebben er ook niet overheen gelopen en de bekleding en de nieuwe banden met een mes bewerkt. Er was een camera centraal op het plein, maar die heeft niets geregistreerd volgens de medewerkers van de sauna, want de auto stond te ver weg geparkeerd.''

De schade is enorm en loopt in de duizenden euro's. Konijn heeft aangifte gedaan bij de politie maar heeft verder niets gehoord. ''De oude unieke rubbers ga ik proberen weer te herstellen en gebruiken voor de nieuwe ruiten die speciaal in een glasfabriek in Rotterdam worden gemaakt. De achterruit is lichtgebogen en kost meer dan ?2000. Voorlopig kan ik er dus niet in rijden. Terwijl ik al 17 jaar bestuurder ben van deze oldtimer. Als je bedenkt wat die auto betekent voor mij, hoeveel tijd en liefde er in is gestopt. Hoe kwetsbaar hij is en hoeveel werk en kosten dit alles met zich meebrengt. De daders weten niet wat voor ellende ze mij hebben aangedaan...''

bron

EdK

Forumguru
ja kunnen ze weer stenen houwen voor de volgende wagens ! slim hoor.

Nee gewoon barbaars aan de hoogste boom

turboturbo

Forumguru
Kolere wat een randdebielen. Echt mega zonde. Nou zou ik voorzichtig zijn waar ik zo'n bolide op koninginnedag (en in de weekenden) parkeer, maar dit klinkt niet als een risico plek en de eigenaar heeft daar juist over nagedacht. Dood en doodzonde.

darkprojectx

Forumguru
Tegenwoordig gebeurt dit nog voor je eigen deur.

[MODERATORBREAK] Gaarne geen speculaties doen over de herkomst van de daders, die immers nog niet bekend zijn, bvd dank[/MODERATORBREAK]

RayDelft

Forumguru
Als die gasten al worden gepakt, is het nog niet eens zeker dat ze ook voor de schade moeten opdraaien.
Ik zou zeggen, dwangarbeid om de schade terug te betalen en dat maal 4.

turboturbo

Forumguru
Als iemand zin heeft een inzameling of sponsor-iets o.i.d. te organiseren, wil ik wel iets bijdragen voor het herstel van deze oldtimer!

Kensel

Forumguru
Zonde, waarom kunnen mensen niet gewoon van andermans eigendom afblijven..
De materiale schade is 1, om nog maar te zwijgen over de emotionele..
Jammer dat er op deze aardkloot mensen met zo weinig respect rondlopen..

Opknopen dat moeten ze doen met die randdebielen!
Deze auto is zeer uniek in Nederland en dan is het eeuwig zonde om zoiets te vernielen.
Daar er voor deze auto bijna geen onderdelen meer verkrijgbaar zijn kost het kapitalen om deze auto weer in ere te herstellen.
Maar ook de emotionele schade is met geen pen te beschrijven en niet in geld uit te drukken.
Als ik zou weten wie het had gedaan , zou ik ze hoogstpersoonlijk aangeven !!!!

Cordoba

Forumguru
Volgens mij een jaar of twee terug iets vergelijkbaars gehoord: gewoon een nette strakke redelijk jonge Seat Leon of Ibiza waar op een parkeerplaats gewoon een stel ruiten ingeslagen waren. Andere auto's geen schade, en ook net buiten bereik van de camera's. (ik weet niet meer precies wie/wat/waar) In elk geval ook geen verklaarbare (dat is iets anders dan acceptabel) aanleiding, eigenaar had geen ruzie gehad met medeweggebruikers, was geen asociale weggebruiker, en ook de auto was geen opvallende verschijning.

Diep triest dat mensen dit soort acties uithalen, en in dit geval helemaal omdat het een heel bijzondere auto is.

MarcoO2

Forumguru
Dat werd op een ander skodaforum (.eu) ook al geoppperd. Nu hoeft "alleen nog maar" iemand de handschoen op te pakken.

RayDelft

Forumguru
Zou het bankrekeningnummer van dit forum niet gebruikt kunnen worden? Ik neem aan dat die er is want er staan immers advertenties op. Lijkt me best een goed idee. Een steeds langer wordende rij met namen en bedragen.
Jan 5 euro
Piet 10 euro
Klaas 3 euro
Dirk 7,50 euro
enzovoort. Het bedrag dat je geeft doet er niet zo toe, als velen iets van tussen de 5 en 10 euro schenken dan hebben we zo best een aardig bedragje bij elkaar.
Het zou een prachtig gebaar zijn om zo de solidariteit van skodarijders te benadrukken en het is een gebaar van afkeuring van deze zinloze vernielzucht.
Misschien kunnen we de importeur laten beloven dat ze het bedrag verdubbelen als we vijvoorbeeld 1500 euro bij elkaar hebben.
Wat vinden jullie?

Kensel

Forumguru
Lijkt me een goed idee van RayDelft.
Ik heb er zelf ook wat voor over deze Skoda terug in zijn oude glorie te herstellen!

Bovenaan Onderaan