Beste lezers, ik heb een fun, nieuw gekocht dus rijdt hem nu 12,5 jaar.
Het ziet er naar uit dat hij 'op' is maar ik ben hem nog lang niet zat en er staat pas 130000 op de teller.
De auto is doorgeroest bij de dorpel en 1 spatbord is al vervangen verder is er constant 'iets' met de versnellingsbak.
Dit is al een probleem sinds ik hem kocht (ben geen koppelingrijdster).
Maar nu lijkt hij toch z'n langste tijd te hebben gehad, de motor gebruikt heel veel olie, die lijkt wel te verdampen
want als je achter mij rijdt zie je geen blauwe rook. Dit speelt al langere tijd.
Is er iemand met goede raad zodat hij niet weg hoeft? Is het b.v. haalbaar om er een andere motor in te zetten ( er zit nu een 1.6 mpv in)
Wat zijn de kosten hier van b.v. en is het zinvol bij zoveel rotte plekken.
Mijn schoonzoon die vaak met de auto bezig is is hem helemaal zat.
Alvast hartelijk bedankt voor het lezen en hopelijk meedenken.
Het ziet er naar uit dat hij 'op' is maar ik ben hem nog lang niet zat en er staat pas 130000 op de teller.
De auto is doorgeroest bij de dorpel en 1 spatbord is al vervangen verder is er constant 'iets' met de versnellingsbak.
Dit is al een probleem sinds ik hem kocht (ben geen koppelingrijdster).
Maar nu lijkt hij toch z'n langste tijd te hebben gehad, de motor gebruikt heel veel olie, die lijkt wel te verdampen
Is er iemand met goede raad zodat hij niet weg hoeft? Is het b.v. haalbaar om er een andere motor in te zetten ( er zit nu een 1.6 mpv in)
Wat zijn de kosten hier van b.v. en is het zinvol bij zoveel rotte plekken.
Mijn schoonzoon die vaak met de auto bezig is is hem helemaal zat.
Alvast hartelijk bedankt voor het lezen en hopelijk meedenken.