Wielen verwisselen, krik plaatsen??

mister9

Actief lid
Hallo,

Ik heb een fabia combi 1.9 tdi uit 2006. Ik wil nu voor het eerst zelf mijn winterbanden verwisselen voor mijn zomerbanden, die keurig in mijn schuur liggen om lichtmetalen velgen.

Op zich geen probleem, maarre, waar moet ik de krik plaatsen??:blush: Bij mijn vorige auto's zag ik een soort uitsparig aan de buitenkant (onder mijn deuren zeg maar). Maar die kan ik hier niet vinden...

Kan iemand mij helpen. Ben gek op mijn skoda, maar wil er niet onder overlijden als blijkt dat de krik toch niet op de goede plek stond.

Alvast bedankt!!

Ronnie

Forumguru
Op de kokerbalk onder het voor-en achterportiervindt je een ingeperst "driehoekje",
Ter hoogte van deze driehoekjes kun je de krik plaatsen.
De lasnaad van de onderkant koker valt in de sleuf van de krik. Draaien en klaar is kees!

joergarms

Senior Member
Wat er ook gebeurt, je zal er niet ONDER om het leven komen, want bij het wisselen van wielen blijf je altijd naast de auto;).

Wat nog handiger is, koop zo'n goedkope garagekrik, die staan veel stabieler, en toevallig nu bij de Aldi in de aanbieding.
Ik heb die ook ooit gekocht, complete set met assteunen erbij, daar heb ik al enorm veel plezier van gehad, vooral ook bij het wisselen van de winterbanden.

B.t.w. je bent wel enigzins aan de late kant met het wisselen he, met temperaturen die gem. boven de 7 graden liggen is het namelijk al verstanding om te wisselen.
Maar goed, dan kun je dat volgend jaar doen.
Succes ermee.

Ps. smeer een klein beetje kopervet aan je wielbouten, dat voorkomt dat ze enorm vast gaan zitten. Gebruik ook een kruissleutel i.p.v. het standaard gereedschap.

Bovenaan Onderaan