wiellager voor

Bij mijn 1.6je uit 2001 met 115000km op de teller moet het wiellager voor vervangen worden.
Weet iemand of dit een veel voorkomend probleem is?
Ik vind het vrij vlot!

Roel

Lid
Bij mijn 1.6je uit 2001 met 115000km op de telr moet hetwiellager voor vervngen worden
Weet iemand of dit eenel voorkomend probl is/
IK vind het m rij vlot!

Mijn O1 heeft bijna 150.000 op de teller en geen problemen met de wiellagers.

PS. Ik hoop dat je geen Nederlandse les geeft op school.:eek:oo:

EdK

Forumguru
Jawel:cheer:, maar daar gelukkig met goed werkende toetsenborden!
(koop niets van medion!)

toetsenbord schoonmaken kan soms ook geen kwaad !! Doe je met toilet ook !
Maar 10 euro en je hebt een nieuw klavier !

On Topic

Maak je je auto zelf schoon in een wasstraat met hogedrukspuit ?
Want met hogedruk spuit je je lagers zo naar de knoppen !
Tja en kort voor een lager ? Vind het meevallen , het is fijner als hij natuurlijk langer meegaat. Maar het is een onderdeel wat het zwaar te verduren krijgt !!

purk

Senior Member
tja een wiellager gaat soms kapot....... bij de een iets sneller dan bij de ander.

Ik heb er dit jaar 2 gezet, bij ons in de werkplaats. komt echt niet zo heel veel voor.

( dit is met een medion laptop geschreven en werkt trouwens heel goed. De vorige werk is nu 7 jaar oud en werk ook nog perfect )

Roco

Lid
Kijk, da's nog eens kwaliteit.
Bij vorige auto's....
Clio---elk jaar ( soms 1 x in 2 jaar ) bij 20000km per jaar
de Ford haalde 40000 met de lagers.
Ik bedoel maar...
ben met deze Fabia in Praag door gat in straat gereden.
3 steentjes weg....maar dat zijn wel van die moppen van 15 x 15 x 15 cm.
gelukkig naast elkaar weg. In de lengte...............
beste knal was dat, maar er is niets aan de hand.
Ze zijn gewoon gebouwd voor die wegen.

purk

Senior Member
Met mijn vorige auto 190.000 kilometer mee gereden en nooit een lager vervangen..... tja de een wel de ander niet.

Ik heb een Skoda Octavia Combi 1.6i uit 2001 met een G3 installatie met 403000 km op de teller en de originele lagers zitten er nog allemaal in. Alleen de linkerachterlager begin ik nu een beetje te horen. Voor de rest Topauto.

deusjevo

Forumguru
Net bij de Audi/VW dealer geweest ivm herrie voorzijde.
Bleek dus m'n wiellager rechtsvoor te zijn.
KM stand: 108.000 km en auto is 3,5 jaar oud.

Eerste wiellager rechts-voor na bijna 400.000 km van mijn Octavia 1.9 Tdi uit 2001, na 4 jaar gebruik op alle soorten wegen van snelweg tot karrespoor en zandweggetjes.

henkie

Nieuw lid
Het kan nog vlotter. Bij de jaarlijkse beurt bij kmstand 33.000 km is bij mijn Octavia 1.6 het wiellager linksachter vervangen. De auto is nog in garantie (afgeleverd 19 september 2007). Heb nog geen rekening ontvangen, maar ik ga ervan uit dat het garantie is. Bij mijn vorige Octavia en andere Skoda's nooit problemen gehad.

henkie

Nieuw lid
Het kan nog vlotter. Bij de jaarlijkse beurt bij kmstand 33.000 km is bij mijn Octavia 1.6 het wiellager linksachter vervangen. De auto is nog in garantie (afgeleverd 19 september 2007). Heb nog geen rekening ontvangen, maar ik ga ervan uit dat het garantie is. Bij mijn vorige Octavia en andere Skoda's nooit problemen gehad.
Wiellager is onder garantie vervangen. Had ook niet anders verwacht van een goede dealer.

asto

Lid
Hallo,

Na enkele weken een brommend geluid vanuit het vooronder te hebben
gehoord ben ik gistermiddag even langs m'n dealer gereden voor een controle.
De monteur kwam al gauw tot de conclusie dat het een defect wiellager was.
Bij terugkomst direct de garage in en even de voorbanden stuk voor stuk
opgekrikt. Het bleek het linkerwiel te zijn. Direct een afspraak gemaakt voor de reparatie.

Is het verstandig om beide lagers tegelijk te vervangen? Of kan het
best zo zijn dat de andere kant nog maanden mee gaat?
Hebben jullie hier ervaring mee?

Groet,
Arjo

French

Lid
Bij mij is mijn wiellager bij 112.000 vervangen. Ik heb de dealer gevraagd of dit niet erg snel was maar hij zei mij dat bij de één de lager na 180.000 nog goed is en bij de andere al bij 60.000 vervangen moet worden. In dat licht denk ik niet dat je andere lager vervangen hoeft te worden want die kan theoretisch nog jaren mee (als je geluk hebt)

Rick Blaine

Actief lid
Ja, het levert ook geen voordeel op in arbeidsloon ofzo als je er 2 in 1 keer doet, dus in dit geval zou ik lekker doortoeren! :)

asto

Lid
Beiden bedankt voor de reactie. 'k Doe nog wel een post als het achter de rug is.

Groet,
Arjo

asto

Lid
Afgelopen donderdag is de reparatie uitgevoerd. Voor 200 euro rijdt hij weer als vanouds.

Groet,
Arjo

Bovenaan Onderaan