Wielslot sleutel kwijt

Ben mijn wielslot sleutel verloren :722:

Heb afgelopen vrijdag een bout van 12cm in mijn achterband gehad en kon dus op de vluchtstrook mijn bandje gaan wisselen. Zat eerst met het probleem dat er bij mij van die mooie afdek dopjes over de bouten zitten dus daar sta je dan met je moersleutel die je er niet op kan krijgen. Gelukkig was er een paar honderd meter verder in de berm iemand aan het werk en hij had toevallig een schroevendraaier op zak die ik mocht lenen en kon ik zo met enig geduld de dopjes er af wippen en mijn band wisselen. Na dat ik klaar was alles weer achter in de auto gelegd en mijn weg weer vervolgd. Bij de bandenboer mijn band laten repareren en weer laten monteren maar kon dus mijn wielslot sleutel niet vinden...
Gelukkig stond er een passat op de brug en hebben toen zijn wielslot sleutel even geleend (Wist niet dat het dus een standaard artikel is) was dus even gered, maar heb heel mijn auto overhoop gehaald maar kan hem niet meer vinden helaas.

Wie o wie kan mij vertellen wat het artikelnummer is of misschien heeft er iemand toevallig zo een wielslot sleutel over?

Heb een O2 bj 2006
Foto van het boutje wat in mijn band zat toegevoegd en dat lieve boutje heeft ook een mooie kras op de zijkant van mijn bumper achtergelaten :mad:

Bijlagen

• 06112010067.jpg
    06112010067.jpg
    20,2 KB · Weergaven: 69
  • 06112010069.jpg
    06112010069.jpg
    20,4 KB · Weergaven: 82

Falcon

Donateur
Zelfde probleem gehad. Hij zit in een gaatje van het kunststof wat in de velg van reserve wiel zat (volgens mij zit daar ook de krik en sleepoog in).

Ronnie

Forumguru
Ik heb het even opgezocht voor je:

Adapter voor verwijderen beschermdopjes: 8 DO 012 244A € 1,29
Codeslot voor wielbout: Er zijn 4 mogelijkheden:
1Z 7A 155 222
1Z 8B 152 268
1Z 820 76 959
1Z 880 19 472
Het codeslot kost: € 14,70,
Eventueel een nieuwe wielboutset: 8 DO 601 139... M14x1,5x27,5 € 12,35 per stuk.

Monteurtje

Forumguru
4 Mogelijkheden?? We hebben een koffer daar zitten wel meer dan 20 mogelijke adapters in voor de slotbouten. En het is puur toeval dat de Passat dezelfde had.
Het goedkoopste is een nieuw setje slotbouten. 4 Nieuwe bouten en je hebt ook weer een nieuwe adapter.

Adoks

Senior Member
En die plastic kapjes kun je verwijderen met het plastic tooltje die vlakbij je slotboutadapter ligt.

Ok thanks voor de reacties, zal hier vlakbij mijn werk eens langs de dealert rijden met de codes van Ronnie..

@Falcon, Klopt daar zit de sleutel ook alleen in de haast met opruimen alles in de koffer bak gesmeten vanwege dat ik langs de snelweg stond en mijn dochtertje van 2 jaar ook in de auto zat. Wou snel weg daar.

@GJS, nope zit ie niet in.. bedankt voor het meedenken..

Groet,

Fabian

Ben vandaag even langs de dealer geweest maar volgens zijn zeggen zijn deze wielslot sleutels moeilijk tot niet te leveren/bestellen en heb maar een nieuw setje gekocht van Skoda. Was € 50,00 kwijt incl. een kwartiertje montage kosten.
Kan ik straks mooi mij 17" velgen met winterbanden er onder gaan zetten...

Hallo, bij mij was het wielslot kapot gedraaid. Ik heb er maar een gewone bout ingedraaid, ondanks alle adviezen dat de wielen gestolen zouden worden is dat nog nooit gebeurd en ik rij er 3 jaar mee rond. Verbaasd mij ook.

Bovenaan Onderaan