Wifi inbouwen tbv Skoda Connect

Dit bericht vooral voor de Technische jongens onder ons.

Afgelopen vrijdag 3 januari heb ik mijn Kodiaq afgeleverd gekregen met daarin een Amundsen nav systeem.
In mijn vorige auto had ik een Navigatiesysteem waarin een Simkaart slot waardoor ik WiFi in de auto had.
Met deze Amundsen heb ik dat niet. De dealer gaf mij aan dat ik mijn IPhone dan als Hotspot moest gebruiken.

Dit werkt, maar........,
Ik moet iedere keer de auto handmatig een connectie laten maken met mijn iPhone.dit gaat niet automatisch.
Nu overweeg ik om een Mifi router in de auto te plaatsen maar vraag mij af of de auto dan wel automatisch een connectie maakt.

Iemand een idee hoe dit aan te vliegen?
Alvast bedankt.

MaxN

Donateur
Volgens mij is hier al eens wat over geschreven. Volgens mij kan dit via een apps die scènes hebben. Uit mijn hoofd bijv IFTTH.

Enkhuizen

Senior Member
Er van uit gaande dat je de interne wifi in de auto wil hebben zonder de telefoon: Klinkt als een redelijk makkelijk te testen oplossing. Zet je auto voor het huis en laat m verbinding maken met je huis-wifi. Als de auto deze automatisch oppakt als het bereik weg is geweest of de auto uit is geweest dan zal het met een mifi router die is aangesloten op de interne spanning ook werken. Je hotspot moet je vaak weer handmatig aanzetten, meeste zetten zichzelf uit als er geen clients zijn verbonden. Sommige mifi’s ook trouwens. Je zou kunnen overwegen om een raspberry pi car projectje te bouwen met een usb 4g dongel. Je kan er dan wellicht nog meer leuke dingen mee doen.

De Stip

Forumguru
@SMARTJohn , dit topic volg ik met hoge interesse. In mijn auto zit ook een Amundsen en zou graag de automatisch connectie laten plaatsvinden. Hoe? Dat weet ik nog niet helaas en hoop ik uit de reacties te lezen. Mijn auto is ook verbonden aan het thuis WiFi netwerk en ben benieuwd of hij deze automatisch weer oppakt zodra ik terug kom van een rit en voor de deur parkeer.

EdK

Forumguru
Mijn auto is ook verbonden aan het thuis WiFi netwerk en ben benieuwd of hij deze automatisch weer oppakt zodra ik terug kom van een rit en voor de deur parkeer.
Zolang je de auto niet afsluit en dus ook niet de mediabox in je auto spanningsloos word gezet zou die conatct moeten houden lijkt me ! :lezen:

Er van uit gaande dat je de interne wifi in de auto wil hebben zonder de telefoon: Klinkt als een redelijk makkelijk te testen oplossing. Zet je auto voor het huis en laat m verbinding maken met je huis-wifi. Als de auto deze automatisch oppakt als het bereik weg is geweest of de auto uit is geweest dan zal het met een mifi router die is aangesloten op de interne spanning ook werken. Je hotspot moet je vaak weer handmatig aanzetten, meeste zetten zichzelf uit als er geen clients zijn verbonden. Sommige mifi’s ook trouwens. Je zou kunnen overwegen om een raspberry pi car projectje te bouwen met een usb 4g dongel. Je kan er dan wellicht nog meer leuke dingen mee doen.

Aangesloten op de huis wifi, auto afgesloten, even gewacht...., auto contact aan en pakt automatisch de Wifi weer op.
Enkhuizen, Thanks. We zijn onderweg naar een oplossing.
Ik ga eens onderzoeken wat een Raspberry Pi oplossing kan brengen.

Rayzman

Actief lid
Het officiële ding van ŠKODA is een carstick. Ze zijn goedkoop via eBay te koop. Heeft partnummer is
000051409F

rogierl

Senior Member
Waarom wil je de auto continue aan het internet hebben hangen? Wat zijn de voordelen?

EdK

Forumguru
Ach in de file staan is gewoon in de file staan

Of je die info nu via TMC of zoals ik zakelijk via TT binnen krijg...
Het blijft doffe ellende , zakelijk heb ik wel eens het advies van TT opgevolgd en me collega die voor me reed niet
Affijn ik was uiteindelijk 15 later op bestemming dan dat hij was.
Alternatieve routes lopen ook snel vol en sta je dus maw alsnog in de file

Beste remedie is gewoon accepteren en je administratie bijwerken en op dezelfde rijstrook blijven

Bovenaan Onderaan