Wifi-netwerk/hotspot

jef123

Nieuw lid
Ik heb een Superb combi uit 2016, en zit een beetje in de knoei. Ik heb een SIM-kaart in de wagen geplaatst (kaart is geactiveerd), maar het lukt me niet op het netwerk in stellen zodat de mensen die bij mij in de wagen zitten dit netwerkje kunnen gebruiken.

Ik ben normaal gezien vrij handig met zo'n dingen, maar dit lukt me totaal niet. Iemand die me kan helpen, zonder naar het instructieboekje te verwijzen? Dat heb ik er al 100x bijgenomen, maar het lukt me niet, ik word er niet wijzer van.

Thanks...

jesse_s93

Forumguru
Als ik het bovenstaande lees, lijkt het erop alsof de verbinding met de wifi-hotspot wel te maken is (dus wifi is zichtbaar en verbinding wordt tot stand gebracht), maar dat de devices dan feitelijk geen internet hebben, klopt dat?

Indien dit zo is, zal het probleem meer bij het systeem / de simkaart gezocht moeten worden. Hoe doet het systeem het bijvoorbeeld met een pincode? Is er een mogelijkheid om de pincode van de simkaart in te voeren vanaf het scherm in de auto? En moet die bij iedere start (net als bij een telefoon) worden ingevoerd? Anders zou ik eens proberen om de pincode eraf te halen.

Je kunt wellicht ook nog een soft-reset van het systeem proberen. Aan/uit-knop minimaal 10 seconden inhouden tot het scherm uitgaat.

EdK

Forumguru
Zakelijk hebben wij best veel apparatuur die we leveren en installeren met een SIM kaart er in.
En in 90% van de gevallen moet de pincode uitgezet worden, eraf gehaald.
En dan werkt het prima.
De 10% waar er wel met pincode gewerkt moet worden staat dan vaak in de manuals met welke pincode het apparaat wil werken.

Dus probeer je probleem eens op deze wijze op te lossen.

En wat ook wel eens wil helpen is, zet je mediasysteem weer eens geheel op fabrieks instelling en begin eerst met de hotspot.
Je bent neem ik aan nu al zoveel dingen geprobeerd dat de unit nu over een instelling of iets dat je hebt ingevoerd blijft hikken en dus weigert wat hij moet doen zonder wat te zeggen.

jef123

Nieuw lid
Ik zit eigenlijk al vanaf het begin in de knoop... Ik kies in het menu voor ‘Setup’ en kom dan in de ‘Systeeminstellingen’. Dat is het lijstje met ‘Beeldscherm’, ‘Tijd en datum’,... Als ik dan verder naar onder ga kan ik kiezen tussen ‘WLAN’ of ‘Netwerk’. Wat kies ik?

Edwinz

Forumguru
Misschien een domme opmerking,
Maar heb je de sim ook in een telefoon getest?

Wie weet....:D

Bovenaan Onderaan