Wijzigingen in Business pakket Octavia

C-man

Lid
:ahum:

Eergisteren heeft Leaseplan voor mij een nieuwe Octavia Combi Elegance Businessline 1.4 TSI besteld.

Vandaag contact gehad met de dealer en die geeft aan dat bestellen momenteel niet mogelijk is omdat er een aantal wijzigingen worden doorgevoerd in de pakketten. Het betreft dan de versie 2010.

Wijzigingen zijn o.a. 16 inch ipv 17 inch en standaard het MDI. Nog meer wijzigingen, echter die zijn nog niet helemaal bekend. Belt me hier over terug.

Hoop natuurlijk wel dat dit ten voordele is......

Zodra ik alle wijzigingen weet laat ik het weten.

Dat ze dat bij de ambition business doen kan ik geloven maar de elegance is vrij duurder geprijst. Nu krijg je er heel veel voor maar vind dat je bij de ambition business ook al veel meer krijgt dan de normale ambition. De prijzen van de ambition business en de normale ambition zijn gelijk maar tussen de elegance business en de normale elegance is wel een groot prijsverschil. Mijn beeld is dan ook dat ze de ambition eerder zouden aanpakken.

floris

Lid
Dat ze dat bij de ambition business doen kan ik geloven maar de elegance is vrij duurder geprijst. Nu krijg je er heel veel voor maar vind dat je bij de ambition business ook al veel meer krijgt dan de normale ambition. De prijzen van de ambition business en de normale ambition zijn gelijk maar tussen de elegance business en de normale elegance is wel een groot prijsverschil. Mijn beeld is dan ook dat ze de ambition eerder zouden aanpakken.

zaterdag was ik even bij de dealer om me auto te zien, en hij wist me ook te vertellen dat beide BL uitvoeringen iets worden uit gekleed o.a. een maatje velgen kleiner en verder weet ik het niet meer........was voor mij niet meer van toepassing.

mothergoose

Actief lid
Ook ik heb vandaag het heugelijke nieuws mogen vernemen van mijn dealer dat de aangeboden auto ( een S2 1.4TSI Ambition BL) niet meer besteld kon worden. Deze week is een bestel stop geweest en ergens volgende week is er meer info beschikbaar. Ook ik heb gehoord van de velgen, 16 ipv 17" en het beschikbaar komen van de MDI interface. Helaas, niets is minder waar.....

Wordt nu dan toch de passat 1.4 met 20% bijtelling interessant? Niet echt, de geschatte datum van eerste bestelling is medio juni. De geschatte levertijd van de passat is 6-8 maanden. Qua bijtelling is hij weer wel interessant. (sorry, off topic)

Gr. Jurgen

rcFred

Senior Member
Ik heb afgelopen maandag te horen gekregen dat het reserve wiel komt te vervallen voor zo`n mooi spuitpakketje... Ook geen thuiskomertje dus. En dat is voor alle O2 versies, ook de Elegance (BL). Verder zou er een kleur komen te vervallen, 1 van de rood-achtigen als ik het me goed herinner en er zou een rokerspakket inkomen. Ik weet niet precies wat zo`n rokerspakket inhoud, maar ik denk dat de opbergvakjes waar een asbak in zou kunnen, verdwijnen en er dus ook daadwerkelijk een asbak in komt. Zelf rook ik niet dus zou ik dat ook niet nodig vinden om asbakken in mijn auto te hebben.
De velgen zouden inderdaad veranderen van 17" naar 16" en dan voor de BL de Crateris velgen (die vind ik persoonlijk wel mooier).
Wat ik begreep zou eind deze week of begin volgende week de 2010 versie besteld kunnen worden.

floris

Lid
help mij even........ikheb het een paar keer voorbij zien komen...wat is een midi interface :icon_smile_question

Wallie

Lid
Ik heb afgelopen maandag te horen gekregen dat het reserve wiel komt te vervallen voor zo`n mooi spuitpakketje... Ook geen thuiskomertje dus. En dat is voor alle O2 versies, ook de Elegance (BL). Verder zou er een kleur komen te vervallen, 1 van de rood-achtigen als ik het me goed herinner en er zou een rokerspakket inkomen. Ik weet niet precies wat zo`n rokerspakket inhoud, maar ik denk dat de opbergvakjes waar een asbak in zou kunnen, verdwijnen en er dus ook daadwerkelijk een asbak in komt. Zelf rook ik niet dus zou ik dat ook niet nodig vinden om asbakken in mijn auto te hebben.
De velgen zouden inderdaad veranderen van 17" naar 16" en dan voor de BL de Crateris velgen (die vind ik persoonlijk wel mooier).
Wat ik begreep zou eind deze week of begin volgende week de 2010 versie besteld kunnen worden.
Ik snap daar echt niks van, zo'n stomme spuitbus, wat moet je daar nou mee, zeker op bijv vakantie. En een rokerspakket, domdomdom... :(

mothergoose

Actief lid
help mij even........ikheb het een paar keer voorbij zien komen...wat is een midi interface :icon_smile_question

Een MDI interface is een aansluiting in je dashboardkastje voor een Ipod bijvoorbeeld. Icm deze interface is de Ipod volledig te bedienen via je columbus.

Neptukker

Forumguru
@Floris

Voor gewone mensen heet het een USB aansluiting. Plug je bv een Ipod aan via de USB dan kun je via stuurbediening .e.d. de boel afspelen/kiezen. Via de standaard Aux moet je steeds aan de Ipod frummelen = onhandig.

MK74

Lid
Mijn O2 Elegance BL kan ik over 2 weken ophalen, dus ik zit nog net goed voor wat betreft de wijzigingen. Ik heb ook interesse voor de MDI; maar volgens mijn dealer is deze nog niet leverbaar? (afgelopen vrijdag nog van hem gehoord) Wel raar dat deze nu standaard in de BL komt, en tegelijkertijd nog niet leverbaar zou zijn... :ahum:

MK74

Lid
De term USB is wellicht niet helemaal de juiste; maar is wel een term die het voor een hoop mensen duidelijk maakt. Dus wat mij betreft hoef je niet door het stof..

mvdkam

Nieuw lid
Net even met mijn dealer gebeld. Ook ik heb vorige week vrijdag via de leasemaatschappij een Octavia Combi Elegance Business Line 1.4TSI besteld. De dealer vertelde mij dat er inderdaad deze week een "bestelstop" is; vanaf volgende week kan er weer besteld worden. Hij had een mail gehad betreffende de wijzigingen, maar daar stond niets in over 16 inch i.p.v. 17 inch. Het zou gaan om enkele kleuren die niet meer te bestellen zijn (knalrood komt te vervallen) en het aantal opties dat nog bovenop het Business Line pakket besteld kan worden wordt minder. Ook op SkodaNet (de informatiebron voor alle Skoda dealers) zou niets staan over een "uitkleding" van het Business Line pakket.

Hopelijk valt het dus nog mee.....

Neptukker

Forumguru
Floris is geen meeloper

Het zou gaan om enkele kleuren die niet meer te bestellen zijn (knalrood komt te vervallen) en het aantal pakket.
Floris is dus voorzien van een redelijk uniek exemplaar. Vond de pica's van hem erg OK. Was bang dat rood een rukkleur zou blijken maar dat denk ik naar het zien van de foto's niet meer. Zelf ben ik zo'n burgerlul die een zwarte heeft. :grin:

Bovenaan Onderaan