wijzigingen model 2012

Stevens

Nieuw lid
Hey allen,
Ik heb net van mijn dealer te horen gekregen dat de wagen in wk 24 zal geproduceerd worden en dat ik dan modeljaar 2012 zal hebben, Ik weet dat de amundsen dan vernieuwd is en west-europa heeft dan, maar weet er iemand nog andere wijzigingen?
En hoe lang duurt het in België van de productieweek tot dat je er effectief mee kan rijden?
Bedankt!

Kasper

Nieuw lid
En hoe zit het met het nieuwe logo, komt dat er in modeljaar 2012 dan ook op?

Verder hoop ik dat ze die groene, lelijke Greenlinestickers waar niemand op zit te wachten, er ook aflaten.

Miez1

Forumguru
En hoe zit het met het nieuwe logo, komt dat er in modeljaar 2012 dan ook op?

Verder hoop ik dat ze die groene, lelijke Greenlinestickers waar niemand op zit te wachten, er ook aflaten.

Die Greenlinestickers kan de dealer er netjes voor je afhalen. (en anders zelf ff de fohn erop....:grin:) Ik laat ook alles eraf halen, lekker clean.

Immer gute fahrt!

Miez

Fabia

† In Memoriam
Groot gelijk dat je die stickers er af haalt, geen gezicht die groene stickers.

gunther

Nieuw lid
Dag , ik heb een octacia 1.6 tdi Greenline besteld vorige maand (half april) , de levering vindt plaats eind augustus / begin september.
model zou er uit zien als de SUPERB maar een beetje kleiner.
de octavia is 6 cm langer geworden en 4 cm breder.

Rene de Wit

Actief lid
Gunther ik kan je antwoord niet echt plaatsen tenzij ik gemist heb dat er een nieuwe octavia komt is de visuele gelijkenis met een Superb toch echt minimaal.

gunther

Nieuw lid
Hebt ge de foto's al gezien van de octacia 2012 ????
Ik heb er een geplaatst hier ergens , als ge hem vindt bekijk hem dan goed en geef me uw reactie graag.
foto komt van een officiele instantie dus . . .

Hebt ge de foto's al gezien van de octacia 2012 ????
Ik heb er een geplaatst hier ergens , als ge hem vindt bekijk hem dan goed en geef me uw reactie graag.
foto komt van een officiele instantie dus . . .

Jemig Gunther, je hebt hier wel gelijk hoor. Een beetje de vergelijking met passat versus golf.

MichielOctavia

Actief lid
Het nieuwe logo komt er volgens mijn dealer nog niet op. Het modeljaar 2012 zal zeker geen nieuwe facelift hebben. Dus Gunther, ik denk niet dat je een grotere auto gaat krijgen :(

Ik heb van mijn dealer Skoda documentatie gekregen met daarin de volgende wijzigingen voor modeljaar 2012 (vanaf week 22):

• Opbergvak achterzijde voorstoelen: verdwijnt per week 22 op de uitrustingniveaus Go en Comfort
  • Amundsen navigatiesysteem: Diverse wijzigingen waaronder af-fabriek geleverd met kaarten van West- en Midden Europa; Bluetooth telefoonvoorbereiding is te bedienen via het navigatiesysteem
  • Columbus navigatiesysteem: Diverse wijzigingen waaronder af-fabriek geleverd met kaarten van West- en Midden Europa; De condities voor gekozen route (snelste, korste, zuinigste) worden via verschillende kleuren op het scherm aangegeven
  • Dakantenne: voor Octavia's met radiovoorbereiding, radio/CD speler en/of BT telefoonvoorbereiding wijzigt het model van de antenne. Voor Octavia's met een Amundsen wijzigt de antenne ook (maar is anders dan de eerste genoemde wijziging). Het gaat bij beide types om een kortere antenne.
  • Wijzigingen op instrumentenpaneel: Toevoeging van rode markering op snelheidsmeter bij 30 km/u en 50 km/u; Wijziging van waarschuwingsicoontjes voor handrem en stuurbekrachtiging.
  • Wijziging in MFD / Maxidot: De tekst ESP is veranderd in ESC. ESC staat voor Electronic Stability Control; Vanaf week 22 kan de taal in zowel MFD en Maxidot ingesteld worden in het Nederlands
  • Uitlaat: einddemper van 2.0TDI 103KW met voorwielaandrijving krijgt een enkele pijp ipv een dubbele.
  • Kleuren: Aqua Blue stopt per week 22, wordt Platin Grey (open per week 28); Storm Blue stopt per week 16, wordt Lava Blue per week 25.
That's it.

@MichielOctavia: Heb je ook de wijzigingen voor de Superb Combi? Is immers een dsicussie onder het Superb II KOPJE..:grin:

Mijn auto zal volgende week geproduceerd gaan worden, dus in week 22 :722:
Dus oud model of 2012 :ahum:

Ik heb bij de dealer even door de wijzigingen heen kunnen bladeren. Het probleem is dat ik niet meer alles uit mijn hoofd weet. Het komt erg overeen met de zaken welke in de octavia veranderen. In ieder geval de volgende zaken:

• Amundsen navigatiesysteem: Diverse wijzigingen waaronder af-fabriek geleverd met kaarten van West- en Midden Europa; Bluetooth telefoonvoorbereiding is te bedienen via het navigatiesysteem
  • Columbus navigatiesysteem: Diverse wijzigingen waaronder af-fabriek geleverd met kaarten van West- en Midden Europa; De condities voor gekozen route (snelste, korste, zuinigste) worden via verschillende kleuren op het scherm aangegeven
  • Wijziging in MFD / Maxidot: De tekst ESP isveranderd in ESC. ESC staat voor Electronic Stability Control; Vanaf week 22 kan de taal in zowel MFD en Maxidot ingesteld worden in het Nederlands
Verder weet ik dat de haakjes in de rail (kofferbak Combi) veranderd zijn. Opzich maakt dit niet uit, het is alleen wat beter geworden. En de kleuren gaan eruit of zijn veranderd. Het is overigens niet zo dat de Mocca Brown gekoppeld is aan model 2012. Deze kleur gaat er volgens de dealer in wk 35 pas uit. Mijn auto zal geleverd worden in Mocca Brown en toch al model 2012 zijn.

Peeet, bedankt voor de update. Ik heb de vraag over de wijzigingen op het Amundsen-systeem uitstaan bij de dealer maar die is niet zo vlot met reageren. Ik ben geen 'auto-beller' maar als het er dan toch op zou zitten is dat altijd handig. En dat er eindelijk kaarten bij worden geleverd vind ik eigenlijk niet meer dan normaal.
Toen ik bij Tighelaar in Oosterhout vroeg of hij dat ook niet ontzetten vreemd vond, zo'n systeem zonder software, antwoordde hij dat het ook geen navigatiesysteem was, maar een radio met navigatie-functies. Das natuurlijk ook een manier om het uit te leggen.

Nou persoonlijk vind ik dat een rare manier van uitleggen. Het is gewoon een extra manier om geld te verdienen. De CD's waren er los bij te koop. Zo kon je toen zelf kiezen voor geloof ik Benelux voor 129 of West Europa voor 229. Vervolgens kon je deze mappen op de SD kaart installeren. Dit is dus nu ook niet meer noodzakelijk.

Dit geeft als extra voordeel dat er muziek op een SD geplaatst kan worden en je deze kan afspelen op je systeem. Als je dus een MDI hebt voor USB bijvoorbeeld is deze misschien niet meer nodig voor je. Ik heb zelf de MDI er toch bijgedaan omdat ik het wel makkelijk vind ook voor de toekomst misschien een keer een iPOD ofzo ipv USB. Moet je alleen wel een aparte kabel voor hebben. Ook zo'n actie. MDI voor 150 euro en dan los de aansluitkabels kopen, afhankelijk van wat je nodig hebt. USB 19,95 en iPOD 29,95 heb ik begrepen. Ik moet zelf alleen nog even kijken of deze ook ergens anders voor minder te krijgen zijn (hoewel het nog wel mee valt in de kosten).

hemi24

Forumguru
[*]Columbus navigatiesysteem: Diverse wijzigingen waaronder af-fabriek geleverd met kaarten van West- en Midden Europa; De condities voor gekozen route (snelste, korste, zuinigste) worden via verschillende kleuren op het scherm aangegeven.

Dat kan die van mij al sinds aflevering begin September 2009... :(

Bovenaan Onderaan