wind ruis bij 120

pbor

Nieuw lid
Als ik 120 rij met de O2 (hb) dan heb ik aan bestuurderszijde een vervelende ruis, is duidelijk de wind buiten maar ik heb het idee dat mijn vorige octavia (o1) hier minder last van had. Of de o2 is natuurlijk stiller op anders vlakken waardoor het nu meer opvalt /forum/images/graemlins/winkie.gif Hebben anderen dezelfde ervaring?

Ralph

Lid
Had ik ook maar dan vanaf 80 km/u. Kan veel oorzaken hebben en is dus in de meeste gevallen op te lossen!

Ga ff naar de dealer, die gaat de oorzaak van je probleem lokaliseren en oplossen!

Succes

Bij mij zijn het de kleine ramen tegen de C-stijl. Daar moet ik nog voor naar de dealer. Ga maar eens achterin zitten en dan laat je iemand anders rijden, duw dan maar eens tegen de ramen op, bij mij wordt het dan minder. Dit komt omdat in de winter de rubbers rond om je ramen krimpen en speling veroozaken bij je ramen.

Dat de spiegels geruis veroorzaken is bij echter niet het geval.

runabout

Nieuw lid
wind ruis bij 120 / bekend en uitdijend probleem

Na ocatavia 1, superb (perfect én stil) nu octavia 2, tdi2/dsg. Ben inmiddels aan mijn 5e dealer bezoek toe >> Dat de ocativia2 erg veel windgeruis kent bij voorste zij-ruiten icm spiegels is bekend (knullig ook, want dit zouden ze veel beter onder controle kunnen hebben) . Bij mij begon ruim een maand geleden bij het linkerachterportier windgeruis op te treden. Maar niet consequent. 'Gelukkig' werd het steeds erger en kon ik met een gerust hart met de dealer een rondje gaan rijden die het nu ook constateerde. Conform Skoda (PON) protocol hebben ze de eerste keer wat frut kit in de binnen rubber van het achterste deur raampje gespoten. Het zou opgelost zijn, niet dus. Weer terug, nu ook weer conform PON protocol dezelfde rubbers volgespoten met die smerige rubberkit (lijkt op dik smeermiddel). Erg slorige reparatie, bracht verbetering, maar ruis is nog steeds aanwezig. Links en rechts is het verschil duidelijk hoorbaar (ik krijg ooit een auto die aan beide kanten stil was). Dealer heeft aangeven opnieuw met PON in contact te treden, dat is de huidige status. Van een andere dealer weet ik dat de kit actie niet uithaalde en men bij deze klant nieuwe ruitjes en rubbers heeft geplaatst. Heeft mi maar tijdelijk zin als de specificaties niet gewijzigd zijn geworden. Mijn auto heeft nu 27000km gelopen, dus probleem treed niet direct op. Het volgende is speculatie, maar voorruiten en rubbers zijn mogelijk ook niet best. In DLD is het windgeruis probleem met het achterste zijruitje, op het Skoda forum ook al bekend.

Re: wind ruis bij 120 / bekend en uitdijend probleem

19 Dec ga ik naar de dealer in Almere. Had meteen gevraagd over de oplossing. Meneer aan de andere kant wist het niet maar kon me wel vertellen dat er al iemand anders voor langs is geweest en dat ze het niet met kit oplossen. Ik ben benieuwd.

Ok, ben maandag bij de dealer geweest. Daar hebben ze de officiele oplossing van Skoda toegepast. Dit is een soort van tape dat tussen de raampjes wordt geplakt. Je ziet het zitten maar ziet er niet lelijk uit. Het probleem is ook meteen opgelost.

Wiseguy

Actief lid

@Rogier: Heb je daar misschien een fotootje van? Ik ben wel benieuwd wat je nou precies bedoelt.

@Wiseguy, ik zal proberen om er vandaag een foto te maken.

runabout

Nieuw lid

Even een berichtje van de Runabout. De dealer heeft inmiddels beide achterraamrubbers vervangen, daarmee is het probleem behoorlijk vermindert. Het windgeruis is nu pas hinderlijk als je achter de bestuurder zit, dus portier linksachter en treed op bij snelheden boven 120 en neemt daarna sterk toe. Let op: rechterraam is weer zoals het hoort. Heb de dealer dit verteld evenals een verslagje uit de ervaringen van het forum (nl en du) en hij zou wederom contact opnemen met PON... heb nog niets gehoord dus ga weer eens bellen. heb al eens met tape geexperimenteerd en ja dan krijg je het stil.

ebagg

Nieuw lid

runabout, e all, is dit een algemeen probleem met de o2? ik rij hard en voor langere perioden en zou het op z'n zachts gezegd irritant vinden wanneer er veel windgeruis aanwezig is...

Karstieman

Forumguru
Re: wind ruis bij 120 / bekend en uitdijend proble

Nee, ik heb dit probleem helemaal niet.
Zowieso heb ik geen last van windgeruis ! (gelukkig maar /forum/images/graemlins/smile.gif )

rickske

Actief lid

Ook mijn auto heeft geen last van windgeruir bij de achterportieren noch bij de voorportieren.

KMA

Lid

ik heb ook geen klachten over windgeruis.

Windgeruis komt bij mij nog bij de spiegels vandaan. Ik ga er een beetje van uit dat dit een O2 "probleem" is en dat iedereen er "last" van heeft.

Bovenaan Onderaan