Windgeleiders

kcj

Actief lid
Wie heeft er al windgeleiders op zijn Roomster geplaatst en wat zijn de ervaringen ermee ?

Hoe bevalt dit ivm :
- windgeruis bij snelheden van 50 - 90 - 120/130 ?
- afvloeiien van regendruppels bij stilstaan ?
- blijven de regendruppels buiten al rijdend ? (venster +/- 5cm open)

Koen

EdK

Forumguru
Wie heeft er al windgeleiders op zijn Roomster geplaatst en wat zijn de ervaringen ermee ?

Hoe bevalt dit ivm :
- windgeruis bij snelheden van 50 - 90 - 120/130 ?
- afvloeien van regendruppels bij stilstaan ?
- blijven de regendruppels buiten al rijdend ? (venster +/- 5cm open)

Koen

Ja ik heb ze redelijk snel na aanschaf van me roomster aangeschaft !!
( staat ook ergens in het forum )

Windgeruis is mij nog niet opgevallen, ook niet bij de hogere snelheden !!
Je kan je raam nu op kier van 4 cm zetten en water loopt dan niet meer je auto in zoals voorheen
( nadeel van Roomster )
Regendruppels blijven lekker buiten en toch frisse lucht naar binnen al rijdend.
En als je rookt dan is het tevens een ideale asbak, want zodra je raam op kier staat en je houd je peuk erbij ( boven de 50km/ p/u ) dan wordt de as er al afgezogen !!

Zijn ook redelijk makkelijk zelf te monteren al moet je wel de bijgeleverde manual goed doornemen en opvolgen !!

Maw een aanrader !!

Abo

Lid
Ik heb ze bij aflevering op mijn Roomster laten monteren. Iets windgeruis hoor je altijd, maar de wind buldert niet naar binnen. Verder heb ik dezelfde ervaringen als EdK.

Abo

Lid
Valt wel mee, de speciale Roomster windgeleiders zijn niet zo groot. Ik heb vroeger wel windgeleiders gezien die tot bijna de helft van de zijruit kwamen en dit vond ik wel lelijk om te zien. Verder kun je kiezen tussen of een gedeeltelijk open raam, of je airco aanzetten. Ik zie het meer als een extra keuze.

kcj

Actief lid
Bedankt voor de reacties, Abo en Edk :xyxthumbs:.
Ik zal eens bij mevrouw polsen wat zij er van vindt...
Ivm 'ideale asbak' : eigenlijk mag ik niet in de Roomster roken, maar 2 sigaretten in de file naar het werk laat ze toch toe :545:

Koen

Bovenaan Onderaan