Windgeruis bij achterdeur

Markymarc

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb sinds vorig jaar een Ocavia Edition 100. Ik ben zeer tevreden over deze auto. Alleen heb ik sinds een aantal maanden een erg storend probleem met de auto:1884: . Er komt een storend windgeruios van de rechter achterdeur. Ik had het vermoeden dat het rubber in de deur niet goed was. Deze rubbers zijn allemaal vervangen door de dealer. Na dit gedaan te hebben bestond het windgeruis nog steeds. Nu wil de dealer ook de rubbers van de ramen vervangen.

Komt iemand van de Ocaviarijders dit probleem bekend voor? En zo ja, hoe dit verholpen is?

Groeten,

Marc:aangenaam:

Dolf

Actief lid
Hallo,

Ik heb sinds vorig jaar een Ocavia Edition 100. Ik ben zeer tevreden over deze auto. Alleen heb ik sinds een aantal maanden een erg storend probleem met de auto:1884: . Er komt een storend windgeruios van de rechter achterdeur. Ik had het vermoeden dat het rubber in de deur niet goed was. Deze rubbers zijn allemaal vervangen door de dealer. Na dit gedaan te hebben bestond het windgeruis nog steeds. Nu wil de dealer ook de rubbers van de ramen vervangen.

Komt iemand van de Ocaviarijders dit probleem bekend voor? En zo ja, hoe dit verholpen is?

Groeten,

Marc:aangenaam:
Bij mij heeft de dealer dit verholpen.
Er zou een modificatie van Pon zijn om dit geluid sterk te reduceren.

Dey

Actief lid
Klopt, is bij mij ook uitgevoerd, maar dan bij het kleine ruitje achter de bestuurderszijde.

Frankie

Actief lid
bagger probleem. Mijn auto staat momenteel op 180.700km en ik heb het 180.700km moeten horen. Tussentijds heeft de dealer het getracht op te lossen. Eerst door kit tussen rubber en deurframe te spuiten. Vond t een bagger oplossing en t zag niet uit. Daarna hebben ze het hele rubber en achterruitje vervangen (is een deel), maar ook dat heeft niet geholpen. Sterker nog, na de vervanging is e.e.a. alleen erger geworden. Hoop dat mijn komende O2 dat niet weer heeft. Succes ermee...

Ps: als ze je willen afschepen; stuur ze maar naar mij !!!! ;)

Heb dit probleem ook...

werd eerst verholpen, maar sinds twee maanden weer erg last van...

ga er weer voor terug 17 mei.

R

Rambolito

Windruis? Heb je je kinderen al geteld thuis? Niet eentje onderweg uitgestapt en de deur weer niet dichtgedaan achter zich? Ze zijn ook allemaal hetzelfde is het niet? En jij maar stoken, 't kost wat, kinderen...

Frankie

Actief lid
Windruis? Heb je je kinderen al geteld thuis? Niet eentje onderweg uitgestapt en de deur weer niet dichtgedaan achter zich? Ze zijn ook allemaal hetzelfde is het niet? En jij maar stoken, 't kost wat, kinderen...

Je hebt inderdaad wel heel "aparte" humor, niet !?! Maar wat voegt dit bericht (incl. dat van mij nu helaas) toe aan het onderwerp ??

D

Deleted member 1243

Is een bekend probleem. Ik heb gereden in 2 O2's (hatchback) die beide het probleem hadden: een soort gefluit links of rechtsachter helmaal in de hoek. Oplossen is heel simpel: de zwarte stijl tussen het schuivende raam en het 'driehoekje' moet afgesteld worden. Dan is het 100% over! Vraag me niet hoe, maar het is blijkbaar 2 tellen werk als je weet watje moet afstellen. Dus geen gedoe met kit e.d.! Mijn Skoda garage is die in Almere dus als je het goed gedaan wilt hebben moet je daar heen ;).

ad5000

Actief lid
Daar heeft mijn O2 HB gelukkig geen last van, wel komt er een hele klots water binnen als de grote klep open gaat na een regenbuitje! De plasgootjes aan de zijkant kunnen dat vele water van die enorme lap achterklep niet aan.

dit probleem is bekend bij de importeur.
wat de meeste dealers doen is inderdaad het deurpaneel eraf halen en het zijruitje los schroeven en tussen de rubber en het raam wat kit doen.
DIT is ook de oplossing die de importeur geeft.

alleen hangt het wel van de kit af die ze gebruiken. wanneer deze tesnel uitdroogd gaat het weer fluiten.

maar het raampje valt niet af te stelllen maar gewoon kitten.

Bovenaan Onderaan