Windgeruis in de nieuwe Octavia

Heeft een van jullie misschien in de nieuwe Octavia gereden?

Ik zou namelijk willen weten of er veel windgeruis in de auto is waar te nemen boven de 100 km/h.

Ik heb dat namelijk gehoord.

Alvast bedankt. /forum/images/graemlins/smile.gif

VEEJAY

Forumguru
Is mij niet opgevallen.

De V50 waarin ik proef had gereden had hier duidelijk wel last van. Werd ook onderkend door de dealer.

Over twee weken kan ik je meer vertellen :-)

Exciter

Administrator
ik had dit weer bij de proefrit met een 307. van Skoda's (alle types) is mij ook nog niets hierover bekend.

Ik rijd nu al een tijdje in de Octavia en ik heb het ook nog niet vernomen,Ik rijd in een 2.0 Tdi elegance uitvoering

Arjen

Actief lid
Ik heb proefgereden in de O2 hatchback. Deze had inderdaad veel windgeruis boven de 80 a 90 km/u.

Bij het nalezen in de duitse forums bleek dat het probleem daar ook voorkomt. Dit wordt er o.a. over geschreven.

Ik wil mij niet aan een vertaling wagen omdat mijn duits daarvoor te slecht is.

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Kurze Info zu den Windgeräuschen (auch bei meinem hab ich die)

Aus dem Skoda Infopool:

Problem
Bei Octavia II Fahrzeugen, deren Fahrgestellnummer Sie in Anlage finden, kann ein Windgeräusch
aus dem Bereich der hinteren Seitentür zu vernehmen sein, das durch die Kante der
Dreieckfenster der hinteren Seitentür verursacht wird. Führen Sie deshalb an den betroffenen
Fahrzeugen eine Reparatur anhand der unten angegebenen Vorgehensweise durch.

Kundenbenachrichtigung
Wenn möglich, reparieren Sie das Fahrzeug vor Auslieferung an den Kunden. Sollte das Fahrzeug
bereits ausgeliefert worden sein, führen Sie Arbeiten bei einem anderweitigen Besuch des
Kunden in Ihrer Servicewerkstatt aus.
Eine aktive Aufforderung des Kunden wird nicht durchgeführt.
Abrechnungshinweise

Fensterstege einpassen – beide Fahrzeugseiten,
Eintrag ins Serviceheft

ARBEITSANLEITUNG zur Aktion 64B3
Fensterstege einpassen
- Öffnen Sie die hintere Tür.
- Öffnen Sie die Türfensterscheibe vollständig.
- Setzen Sie einen Kunststoff- oder Holzkeil in die Nut des Fensterstegs der Türscheibe
(Abb.1,2,3).
- Schlagen Sie -an mindestens 3 gleichmäßig verteilten Stellen- mit Hilfe eines Holz- oder
Kunststoffkeils in den Fenstersteg der Seitentürscheibe bis sich die Fensterdichtung im oberen
Radius etwas nach außen drückt (Abb.4).
- Fensterscheibe schließen.
- Führen Sie diese Arbeit an beiden hinteren Seitentüren durch.

[/ QUOTE ]

Meer staat o.a. hier Skoda Octavia Forum Duitsland: kinderziektes

Mocht je er last van heben, dan zal ik wel eerst langs de dealer gaan.

Ik heb daar in het bgin linksachter ook last van gehad van windruis maar ze hebben het kunne verhelpen in de garage. En nu heb ik er absoluut geen last meer van. Helemaal ruisvrij is het wel niet bij hoge snelheden maar dat zal wel bij geen enkele auto zijn...

Ik heb even snel het verhaal vertaald naar het Engels?!? /forum/images/graemlins/wink.gif

Short info. to the wind noises (also with mine have I) from the Skoda info. pool: Problem with Octavia II vehicles, whose chassis number you find in plant, can be to hear a wind noise from the range of the rear side door, which is caused by the edge of the triangle windows of the rear side door. Accomplish therefore at the vehicles concerned a repair on the basis the proceeding indicated down. you repair customer notification if possible the vehicle before distribution to the customer. If the vehicle should have been already delivered, implement work with other one attendance of the customer in your service workshop. An active request of the customer is not accomplished. Account references of window bars fit - both vehicle sides, entry in the service booklet INSTRUCTION for action 64B3 of window bars fit in - an opening in you the rear door. - opening it the door window disk completely. - setting it a plastic or a wood wedge into the groove of the window bar of the door disk (Abb.1,2,3). - on at least 3 placing evenly distributed a striking you with the help of a wood or a plastic wedge into the window bar of the side door disk to itself the window weather strip in the upper radius somewhat outward presses (fig. 4). - windowpane close. - leading it this work on both rear side doors through.

Of in het Nederlands /forum/images/graemlins/confused.gif

Korte info. aan het windlawaai (met mijn hebben ook I) van de Skoda infopool: het Probleem met Octavia II voertuigen, waarvan chassisaantal u in installatie vindt, kan zijn een windlawaai van de waaier van de achter zijdeur te horen, die door de rand van de driehoeksvensters van de achter zijdeur wordt veroorzaakt. Verwezenlijk daarom bij de voertuigen betrof een reparatie op de basis het te werk gaan onderaan u op het bericht van de reparatieklant als mogelijk het voertuig vóór distributie aan de klant wees. Als het voertuig reeds zou moeten geleverd te zijn, voer het werk met andere één opkomst van de klant in uw de dienstworkshop uit. Een actief verzoek van de klant wordt niet verwezenlijkt. De verwijzingen van de rekening van geschikte vensterstaven - beide voertuigkanten, ingang in de INSTRUCTIE van het de dienstboekje voor actie 64B3 van vensterstaven passen - het openen in u de achterdeur. - volledig openend het de schijf van het deurvenster. - plaatsend het een plastic of houten wig in de groef van de vensterstaaf van de deurschijf (Abb.1,2,3). - op minstens 3 die gelijk verdeelde het slaan u met behulp van een hout of een plastic wig in de vensterstaaf van de zijdeurschijf aan zich de venstertochtstrip in de hogere straal enigszins naar buiten persen plaatsen (fig. 4). - dichte ruit. - door leidend het dit werk aangaande beide achter zijdeuren.

Bedankt voor de info.

Ik heb van de Skoda dealer begrepen dat het windgeruis aan de achter raampjes nu standaard ex-fabriek (of door de dealer zelf) verholpen wordt.

Verder over windgeruis: ik heb gehoord dat ook de design en vorm van de spiegels de wensen overlaat bij O2.

Bij mijn nieuwe Octavia heb ik ook windgeruis boven de 100km/u. Niet ernstig, maar het is wel hoorbaar. Ik denk dat het van de spiegels afkomt. Die zijn niet echt aerodynamisch uitgevoerd zoals bij VW, maar meer een beetje vierkant. Misschien ligt daar de oorzaak?

Je kan ook even pech hebben met het weer van de afgelopen tijd. Wind van de zijkant zorgt er altijd voor dat er een pokke herrie onstaat, maakt dan niet meer uit in welke auto je rijdt.

Bono

Lid
Heb mijn O2 sedert vrijdag, 31/03. Onmiskenbaar windgeruis afkomstig van de spiegels. Verder - nog geen - bemerkingen.

Dey

Actief lid
Ik heb hem nog niet eens geleverd gekregen en heb nu al last van windgeruis!
Nee gekkigheid, ik hoop hem vanmiddag in de armen te kunnen sluiten. Spannend!!!

/edit: Helaas, gaat weer niet door. Moet nog een aantal dagen geduld oefenen... /forum/images/graemlins/mad.gif

___JC___

Forumguru
Sterker nog, bij snelheden boven de 200 gaan ze zelfs fluiten! Net of je elk moment op gaat stijgen!

Voor de moraalridders, ja het was in Duitsland...
/forum/images/graemlins/yeah.gif

Peter79

Actief lid
Klopt helemaal, ik vind dat ook dat een storend geluid maakt boven de 100. Ik rij ongeveer 350 km per dag en dat vind ik echt het enige jammere aan de auto. Gelukkig heb ik 8 speakers die het irritante geluid wel even de kiem in smoren...haha!! If you can't beat them, join them!!

Bovenaan Onderaan