Zoooo... Dus afgelopen week in een paar dagen tijd ruim 2000km gereden. Met het touwtje in de rubbers.
En ik moet zeggen, een verbetering. Daar waar voorheen (bij mijn auto) zich rondom de bovenrand van de (voor-) portierramen een fluitend geluid hoorbaar werd (meestal zo rond de 140/150kmh), is dat nu pas bij aanzienlijk hogere snelheden waarneembaar (200+ op de teller). Over de hele linie is ea daardoor minder vermoeiend.
Ik blijf wel verder puzzelen overigens, zo (zoals al gezegd) zijn er 4 verschillende deurrubber voor de S3, wat ik nogal veel vindt in de relatief korte leveringsduur van deze auto, dus ik laat de dealer wel uitzoeken waarom er 4 verschillende zijn, en wat de verschillen zijn. Wellicht valt daar wat te halen.
Nogmaals, goede tip dat touwtje.
Overigens, WillemK, je hebt voor een deel gelijk, het is kolder dat je zelf met een touwtje moet gaan lopen klooien op een dergelijk auto. Vervelende is dat vanuit zowel dealer, importeur en fabriek geen stappen worden ondernomen. Op de skoda fora in Nederland en Duitsland zijn er meerdere mensen die aangeven dat ze niet tevreden zijn mbt geluidsproduktie in de auto. Doordat dit blijkbaar niet als probleem wordt aangemerkt is er ook geen duidelijke oplossing die de dealer uit kan voeren. Als eigenaar cq berijder ben je dan aangewezen op de hulpvaardigheid van de dealer of jouw zelfredzaamheid. Ik ben tevreden met mijn dealer, maar heb geen tijd/zin telkens daarheen te rijden voor aanpassingen, zeker niet als ik die zelf kan doen binnen een paar minuten.
Vreemd overigens dat de meningen mbt geluidsproduktie zo verschillend zijn. Geeft mij het gevoel dat ze bij Skoda de kwaliteitscontrole van inkomende en uitgaande goederen niet op orde hebben. Let wel, geluid 'om' de carrosserie heen kan je niet veranderen, maar fluitende geluiden (dus duidelijk een lucht-lekkage) bij redelijke snelheden mag gewoon niet op een auto in dit segment en deze prijsklasse.