windgeruis

Alexxxx

Nieuw lid
Ik ben sinds een week in het bezit van mijn nieuwe Skoda Octavia Ambiente 1.6 MPI, Super auto, Eerst proef gereden in de Roomster, maar die bleek te duur €21000,00 voor iets meer geld heb ik nu de Octavia, toch meer auto.
Ik heb last van windruis in de achterste driehoek raampje, begint vanaf 60 km/h.
Hebben meer mensen hier last van, en wat kan ik eraan doen.

Dolf

Actief lid
Heb ik ook ben al een jaar van plan om naar de dealer terug te gaan,alleen komt er steeds niet van.(dus radio maar wat luider
smile.gif

Dit is bekend bij de dealers dus daar kan je voor terug gaan naar je dealer. Zij zullen dit verhelpen onder garantie.

Erikje

Actief lid
de dealer heeft bij mij alle rubbers achter vervangen: probleem deels opgelost. Veel windgeruis krijg je van de buitgenspiegel, zeker in de herfst.

Alexxxx

Nieuw lid
Ik ben vannochtend bij de dealer geweest.
Probleem opgelost, de dealer heeft de rubbers gekit.
Welliswaar niet erg netjes, er is nog een klein beetje kit zichtbaar op de rubber.
Weet iemand hoe ik dit kan verwijderen ?

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dwaazz</font><hr />

Dit is bekend bij de dealers dus daar kan je voor terug gaan naar je dealer. Zij zullen dit verhelpen onder garantie.

[/ QUOTE ]

Ik betwijfel of het bij iedereen opgelost kan worden ? bij mij is dat raam vervangen (met het hele rubber eromheen) en het is alleen erger geworden. Ze moeten wel je hele achterdeur uit elkaar halen hiervoor !!!

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Alexxxx</font><hr />

Ik ben vannochtend bij de dealer geweest.
Probleem opgelost, de dealer heeft de rubbers gekit.
Welliswaar niet erg netjes, er is nog een klein beetje kit zichtbaar op de rubber.
Weet iemand hoe ik dit kan verwijderen ?

[/ QUOTE ]

Bij jou ook al ?? dat was ook de eerste poging welke ze bij mij waagde. Zag er niet uit. Rubber en deur en deur zaten onder de kit. Toen ik ging reclameren werd het een welles nietes spelletje tussen receptie en monteur. Zeiden beide dat de ander me had moeten vertellen de dag later terug te komen om het weg te vegen (moest eerst uitharden). Ik vind t maar een knullige oplossing. Ze hebben me zelfs de beschrijving van PON, met tekening, laten zien. Daar zie je inderdaad zo heel overdreven aangegeven hoe een dikke laag (lees: DIKKE) tussen rubber en deurframe moet worden gespoten. Daar was ik dus niet blij mee. De tweede poging was dus het nieuwe (gemodificeerde: geloof er trouwens niets meer van) raampie. Maar dat had de monteur ter vergemakkelijking van montage onder de glijmiddel gespoten
crazy.gif
Gevolg: niet goed luchtdicht. Als zo'n rubber er zo gemakkelijk inglijdt laat het ook weer makkelijker lucht door... diepe zucht dus.. Inmiddels ben ik eraan gewend.. nog maar 24k, dan ben ik ervan af..

Gysman

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Frankie</font><hr />
...nog maar 24k, dan ben ik ervan af..

[/ QUOTE ]
Klinkt positief.
xyxthumbs.gif
Fijne auto verder wel?
grin.gif

Dolf

Actief lid
Heb een afspraak voor aanstaande maandag
voor dit probleem in gouda,
laat het resultaat wel weten

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Gysman</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Frankie</font><hr />
...nog maar 24k, dan ben ik ervan af..

[/ QUOTE ]
Klinkt positief.
xyxthumbs.gif
Fijne auto verder wel?
grin.gif

[/ QUOTE ]

Dan ben ik van het geruis af bedoelde ik. Dat ik de O2 dan moet inleveren is wel jammer. In mijn gegevens staat dan ook "nog maar 24K te gaan
frown.gif
"

Toen ik nog een O2 had (goede oude tijd
407.gif
) had ik hier ook last van. Dit is in poging nummer twee opgelost. Bandengeruis bij 16" banden helpt mee met het "windgeruis" probleem en wanneer je denkt dat alles verholpen is kom je er achter dat de spiegels ook windgeruis veroorzaken en daar is helaas niets aan te doen zo ver mij bekend is.

Dolf

Actief lid
Ben bij de dealer geweest en nu is het geruis tot een acceptabel niveau gebracht.(Kit onder het achterste raamrubber)
maar ja nu horen we weer de linker buitenspiegel,
volgende keer een auto die flink wat motorgeluid produceerd
dan hoor je die nare bijgeluiden niet meer
smile.gif

Dey

Actief lid
Hmmmm hier heb ik dus ook last van, met name als je op de passagiersstoel en achterin zit is het een hinderlijke fluit van wind wat langs het achterste driehoekje gaat. Hebben jullie het ook alleen aan de linkerkant (bestuurderzijde)??

Skody

Actief lid
Als je het probleem windgeruis goed beluistert zal je merken dat het niet in de spiegels zit, maar naar mijn mening in de afdichting van je (bestuurders)portier. En dan het gedeelte vanaf de spiegel naar het dak toe (dus langs de voorstijl). Heb zelf ook in een Audi A4 gereden en de windruis was hier (ondanks ander type spiegel) ook sterk aanwezig.

Bovenaan Onderaan