Windscherm Oct I vs Oct II

Evilcomputing

Senior Member
Ola !

Ik zit met een vraag waar ik niet een duidelijk antwoord op kan krijgen zowel niet van de dealer als van google of het forum.
Ik kan aan een set windschermen komen van een Octavia uit 2007 (Oct I).
Passen deze op de Oct II uit 2010-10 ?

Maw: is de carrosserie zo aangepast dat deze niet meer passen? :smiley29:

alvast bedankt

Wilko

Senior Member
Ik heb een tijdje terug eens naar dergelijke windschermen gekeken, en zag dat er van het merk climair voor de O2 combi drie verschillende modellen waren.
De O1 combi had een eigen model, de eerste O2 combi (tot 2008, dus naar ik aanneem pre-facelift) ook en de O2 combi facelift eveneens. Allemaal kosten ze evenveel bij climair.

Daar van uit gaand zou ik aannemen dat die O1 schermen niet op de O2 FL passen. :(

Evilcomputing

Senior Member
De dealer nog eens gebeld.
De deuren zijn niet anders dan de pre FL.

Het oude type zou dus gewoon moeten passen. (op climair zag ik idd 2 type nr's)

Morgen worden ze opgehaald door mijn collega, maandag krijg ik ze en ga ik ze passen.

Will let you know

Figaro75

Senior Member
Een octavia I loopt toch tot 2006, type II vanaf 2005/2006 en daar is nu een PFL en FL versie van?

Cyrus

Actief lid
Klopt, TS heeft onbedoeld een beetje verwarring gesticht.

De Octavia I liep (bij ons) door tot 2006.
De Octavia II is er vanaf 2005, die wordt inmiddels alom de OII-PFL genoemd. Begin 2009 kwam bij ons de facelift-versie (FL) op de markt. Met name het front en het dashboard zijn flink anders, voor de rest zijn er slechts detailverschillen, wat de carrosserie betreft.

Uiteraard is er qua techniek het nodige aangepast, zoals nieuwe motoren en nieuwe versies van de boordelectronica.

Als het gaat om interieur- en carrosseriedelen, is er dus veel uitwisselbaar. Zaken als zonneschermen voor de portieren (Sunniboy, Privacy shades) zijn sowieso gewoon uitwisselbaar tussen een PFL en FL. Windschermpjes aan de deuren zullen ook gewoon uitwisselbaar zijn.

Evilcomputing

Senior Member
En helemaal waar.

Zonet gekregen en meteen gemonteerd.
Het is even buigen maar passen perfect !

Ik ben weer een blij man.

Bovenaan Onderaan