</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaMan</font><hr />
Eind Oktober gaan de winterbanden er op, koud of niet. Mijn Toyo-winterbanden presteren beter dan zomerbanden onder de 7 gC.
[/ QUOTE ]
Jemig, wat voor meukbanden zijn die zomerbanden dan wel niet?
En onder 12 graden voordeel van winterbanden? Get real!
Man, ik vervloek nu elke dag dat ik de winterbanden eronder heb. Wat een gezwalk, echt een drama. (Ook Toyo's trouwens.)
En dan was ik er al laat mee (half december). Winterbanden zijn tot nu toe nog helemaal overbodig. Het is dat ik geen eigen berging heb en dus afhankelijk ben van de opslag bij de bandenboer (voor twee auto's), want anders reden de Octavia en de Fiesta echt nog op de zomerbanden.
Maar ja, een kortstondig dipje in december en ik tuinde erin. En voortdurend wisselen bij de bandenboer gaat nogal in de papieren lopen, nog los van de tijd die je eraan kwijt bent.
Man, wat had ik nu graag de Nero's eronder... Het enige wat nu nog een beetje normaal kan, is rechtuitbranden en dat is precies het enige waar weinig lol aan is in de Fiesta. En in de Octavia trouwens ook niet.
O ja, waarom héb ik dan winterbanden? Omdat sportbanden onder de vier graden zo hard als bakstenen worden en dat rijdt ook niet echt fijn. Maar goed, dan moet het wel de meeste tijd onder de vier graden zijn...