Winterbanden van een Octavia 2 op een Yeti 1

TimT

Forumguru
Ik wil jullie even een vraag voorleggen.

Mijn ouders hebben op het moment een Octavia 2 van 2008 met winterbanden 205/55/16.
Nou zijn zij vergevorderd met een Yeti van 2012 welke 17 inch velgen heeft, maat weet ik helaas niet.

Nou ben ik benieuwd passen de winterbanden van onze Octavia 2 ook op de Yeti? Volgens mij zijn et waarde, steekmaat en naaf hetzelfde namelijk.

TimT

Forumguru
Ja maten komen volgens mij overeen. De Yeti heeft steekmaat 5x112, Naafgat 57.1 en ET waarde 47. De Octavia 2 heeft zoals ik kan zien dezelfde maten. Maar van de Octavia weet ik de bandenmaat 205/55/16, wat ik wil weten is of deze ook op de Yeti passen. De Yeti staat op zomerbanden maat 225/../17 (kan ik net niet goed op de foto's zien). Kom je dan niet in de problemen met snelheidsmeter enz.

EdK

Forumguru
Moet geen probleem opleveren, ik rij ook met stalen velgen met winterbanden in de 16 inch maat
Maar als je de manual even download op tsjechise site van skoda dan kun je het zo lezen en weet je het 100% zeker.

Wie o wie weet nog de site van skoda tsjechie waar de manuals zijn te downloaden ?

Import Yeti

Forumguru
Sterker nog, ik heb destijds 2e hands velgen van iemand met een Superb 2 gekocht.
Geen probleem, is gewoon dezelfde maat.

Octavia3

Nieuw lid
205/55-16 is juist de maat wat vanuit Skoda wordt aangeraden voor winterbanden op de Yeti i.v.m. sneeuwkettingen. Zie instructieboekje:)

hemi24

Forumguru
205/55-16 is juist de maat wat vanuit Skoda wordt aangeraden voor winterbanden op de Yeti i.v.m. sneeuwkettingen. Zie instructieboekje:)

Inderdaad met velgen met ET50, net als voor de O2.
Persoonlijk vindt ik het geen gezicht, een Yeti op de "kleine" bandjes, net als de Greenline een beetje een dwergje!

snowbeast

Nieuw lid
Wat is de grootste banden maat die op een 17 inch matterhorn velg past? Zonder problemen te geven met sturen etc.

Bovenaan Onderaan