Winterbanden

Hallo,

Ik heb nog winterbanden van mijn oude auto maar 205/50/16 iemand een idee of dit op een 16 inch stalen velg past en welke breedte dan en of dat dan niet aan gaat lopen.

Anders moet ik nieuwe 15 inch winterbanden kopen aangezien er nu 15 inch velgen op zitten en mogelijk van de zomer ga ik naar 18 inch dus heb ik die velgen toch over.

Maar ik denk dat 4 stalen verlgen goedkoper zijn vandaar mijn vraag.

VIndt het niet heel erg als ik iets verschi in kilometer krijg al shet maar niet te groot wordt.

Dank je.

Roy

Spierings

Forumguru
Ze zullen in diameter een fractie te klein zijn, volgens mij moet er op een Octavia 2.5 55 16.

Zie geen reden waarom het aan zou lopen.

andrehj

Forumguru
Het zal niet aan gaan lopen (op een 6.5J velg), maar de banden zijn eigenlijk te laag voor een O2. Door deze maat verlaag je je O2 met een centimeter, en krijgt het wiel ook aan de bovenkant een centimeter meer ruimte in de wielkast.
Persoonlijk zou ik ze verkopen en een andere set terugkopen.
Mocht je de winterbanden enkel voor gebruik in NL en niet voor de wintersport nodig hebben, dan zou ik ipv de winterbanden zeer sterk nadenken over all-season banden. De laatste generatie (Michelin CrossClimate en Goodyear 4Seasons gen-2) past veel beter bij het Nederlandse winterklimaat dan de echte winterbanden, die veel te veel nadruk leggen op grip in de sneeuw, wat ten koste gaat van de grip op nat en droog wegdek.

welke maat zou je dan moeten hebben voor 15 inch en ook wat zijn de kosten ongeveer hiervan.
Want velgen kosten ook denk ik rond de 200 EURO als het niet meer is.
dank

Spierings

Forumguru
Voor 15 inch zal je een 195 65 15 moeten hebben volgens mij...
Prijzen variëren groot afhankelijk van merk en type.

0ri0n88

Forumguru
Ben ook van plan michellin crossclimate te monteren als je tot 15000 km per jaar rijdt is dat de beste oplossing denk ik plus als je op wintersport gaat hoef je ook niet om te wisselen.
Reviews van de banden zijn best behoorlijk.

deVerhuizers.nl

Actief lid
Het zal niet aan gaan lopen (op een 6.5J velg), maar de banden zijn eigenlijk te laag voor een O2. Door deze maat verlaag je je O2 met een centimeter, en krijgt het wiel ook aan de bovenkant een centimeter meer ruimte in de wielkast.
Persoonlijk zou ik ze verkopen en een andere set terugkopen.
Mocht je de winterbanden enkel voor gebruik in NL en niet voor de wintersport nodig hebben, dan zou ik ipv de winterbanden zeer sterk nadenken over all-season banden. De laatste generatie (Michelin CrossClimate en Goodyear 4Seasons gen-2) past veel beter bij het Nederlandse winterklimaat dan de echte winterbanden, die veel te veel nadruk leggen op grip in de sneeuw, wat ten koste gaat van de grip op nat en droog wegdek.
Hoe gaat dit in bijvoorbeeld Duitsland? Hierbij moet je verplicht tussen 1 oktober en 1 april winterbanden onder je auto hebben gemonteerd. Zijn zij ook tevreden met deze oplossing?

Spierings

Forumguru
IMG_20151109_194941090_zpstjdfnf8c.jpg

Heb ze er sinds vandaag ook op mijn Fabia, bevalt mij goed..

stuyversandt

Nieuw lid
In duitsland is het niet verplicht op winterbanden te rijden, echter als je betrokken raakt bij een ongeval, dan draai je ongeacht de schuldvraag op voor een deel van de schade

B

bijbeuner

In duitsland is het niet verplicht op winterbanden te rijden, echter als je betrokken raakt bij een ongeval, dan draai je ongeacht de schuldvraag op voor een deel van de schade
Gedeeltelijk juist,
Winterbanden zijn eerst verplicht bij winterse omstandigheden, spreek sneeuw of ijzel.
Je bent strafbaar als je in deze omstandigheden met je voertuig de weg op gaat als je geen banden met een sneeuwvlok hebt ook al ben je niet in een ongeval betrokken.

grt. karl

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan