Wintercheck + Garantie

Freakin

Actief lid
Is dit geintje te flikken?:

Ik heb nog tot de laatste week van december garantie op m'n auto zitten. Nu zat er van de week een duiveltje op mijn schouder die met het volgende idee kwam; maak een afspraak voor een wintercheck en wacht op de uitkomst van deze check (ze vinden altijd wel wat..). Roep daarna meteen; '(bijv:) oh, de accu is wat minder? Nou, vervang die maar meteen! Ik heb nog garantie! :-)'

Of gaat dit niet lukken? :2133:

Captain Hook

Forumguru
Slijtage artikelen zoals banden, accu's, remmen e.d. vallen niet onder de garantie... :koffie:

Ik zou eerder 'zoeken' naar rammeltjes of andere zaken die niet helemaal correct functioneren.

wanderer

Senior Member
probleem is alleen dat dealers ook dit forum lezen, dus als je bij je dealer komt weet hij al welke truc je bedacht hebt....

Constant

Erelid
Dealers maken dit dagelijks mee, die zijn hiermee bekend.

Bij mijn Golf liep de lakgarantie af, ik stond hier niet bij stil, dacht dat alles goed was, totdat de dealer mij hierover adviseerde en een defect constateerde. Lak van een portier is kostenloos hersteld.

Waarom vraag je je dealer niet om een algemene inspectie vanwege het verlopen van de garantieperiode?

ik lees net dat de wintercheck op 6 nov was
Dat was de gratis check, nu kost het 19,95 Euro.

Darkside

Forumguru
Is dat ook als je een verrassend Skoda lid bent. Of moet je dan ook op die dag komen. Wel jammer als dat zo is.

Darkside

Forumguru
Is ook neit veel. Maar als verrrassend skoda lid is hij gratis. Maar als dat alleen op 1 dag is, vind ik het minder.
Niet dat ik er wakker van lig. Heb een leasewagen. Maar toch..

Aiii

Lid
Ik vind 2 tientjes een koopje voor zo'n check.

2 tientjes en vervolgens aan iedereen die voorbij komt wat vloeistoffen en/of accu's verkopen. Een aardige manier om extra geld in het laatje te brengen.

Als je je auto goed onderhoudt is een wintercheck m.i. overbodig. Als het gratis is kan ik er inkomen dat je het doet onder het mom "kan geen kwaad," maar uiteindelijk verzint PON dit natuurlijk alleen maar om te cashen op simpele werkzaamheden.

Captain Hook

Forumguru
... maar uiteindelijk verzint PON dit natuurlijk alleen maar om te cashen op simpele werkzaamheden.
Wat vind ik dit nou weer negatief gedacht zeg...

Het is Pon en de dealer aan alles gelegen om hun klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Zorgvuldig met die klant z'n portemonnee om te gaan. Geen overtollige spullen aan te smeren, alleen maar vakkundig en ter zake doend advies te geven. En zeer zeker geen onnodige uitgaven te veroorzaken. Neen, dat zeker niet.

:koffie:

Constant

Erelid
Een goede dealer gaat de relatie met de klant niet beschadigen door korte termijn winstjes. Ik denk dat de wintercheck vooral bedoeld is voor mensen die al een tijd niet meer langs de dealer zijn geweest.

Als je weet wat een garage kost, dan zijn de twee tientjes waarschijnlijk niet eens de kostprijs van de check.

Freakin

Actief lid
Slijtage artikelen zoals banden, accu's, remmen e.d. vallen niet onder de garantie... :koffie:

Ik zou eerder 'zoeken' naar rammeltjes of andere zaken die niet helemaal correct functioneren.

Het 'rottige' is; alles werkt picobello.... Op de linker buitenspiegelverwarming na dan (die lijkt op 50% te functioneren)..

Heb ik weer, kun je nog stiekems even profiteren, valt er amper wat te profiteren :smiley29:

Bovenaan Onderaan