Winterpakket/verwarmde voorruit

Het laatste wat ik (ik dacht hier op dit forum) gelezen heb is, dat dit na de zomer mogelijk weer leverbaar/bestelbaar zou zijn. Is hier toevallig bij iemand al iets meer over bekend?
 

mc1977

Lid
In eerste instantie had ik het winterpakket erbij besteld in week 16, echter bij de daadwerkelijke bestelling belde mijn dealer op om mij te vertellen dat dit pakket niet eerder dan week 45 geleverd kon worden. Indien ik perse deze optie wilde houden zou het betekenen dat mijn auto niet eerder dan december geleverd kon worden. Toen heb ik de optie laten vervallen, want ik wilde niet driekwart jaar wachten op levering. Inmiddels wacht ik nog bijna een half jaar op leveren zonder deze optie.

Als jou productieweek nu van week 45 naar week 38 terug is gegaan baal ik wel als een stekker, want dat zou betekenen dat ik achteraf voor niks die optie heb laten vervallen want het heeft mij geen steek heeft geholpen qua levertijd :nono:
 

Noord26

Forumguru
De HB is toch al problematisch om te leveren. PON heeft verhoudingsgewijs teveel Combi ruimte ingekocht in de fabriek. Dit uitgaande van de O2 verhouding HB/Combi. En bij de O3 blijkt de HB veel beter te verkopen als de O2.
 
In eerste instantie had ik het winterpakket erbij besteld in week 16, echter bij de daadwerkelijke bestelling belde mijn dealer op om mij te vertellen dat dit pakket niet eerder dan week 45 geleverd kon worden. Indien ik perse deze optie wilde houden zou het betekenen dat mijn auto niet eerder dan december geleverd kon worden. Toen heb ik de optie laten vervallen, want ik wilde niet driekwart jaar wachten op levering. Inmiddels wacht ik nog bijna een half jaar op leveren zonder deze optie.

Als jou productieweek nu van week 45 naar week 38 terug is gegaan baal ik wel als een stekker, want dat zou betekenen dat ik achteraf voor niks die optie heb laten vervallen want het heeft mij geen steek heeft geholpen qua levertijd :nono:

Het is juist andersom; Van week 38 ging ik naar week 45. Onlangs bericht ontvangen dat de productieweek nu (voorlopig) op week 42 staat. Mocht deze optie voor die tijd eventueel weer leverbaar zijn, dan overweeg ik om deze alsnog toe te laten voegen.
 

mc1977

Lid
Het is juist andersom; Van week 38 ging ik naar week 45

ah sorry, leesfout aan mijn zijde. Toch vreemd dat ze jou week 38 initieel hebben opgegeven terwijl ik in week 18 al te horen kreeg dat het week 45 zou worden.
 

D_R1978

Senior Member
Had de optie oorspronkelijk ook gekozen, maar ben door de LM gebeld dat ik moest kiezen: of lava blue die per week 39 eruit ging of het winterpakket dat pas weer in (ik meen) week 47 leverbaar zou worden. Dat was begin juni.
 
In eerste instantie had ik het winterpakket erbij besteld in week 16, echter bij de daadwerkelijke bestelling belde mijn dealer op om mij te vertellen dat dit pakket niet eerder dan week 45 geleverd kon worden. Indien ik perse deze optie wilde houden zou het betekenen dat mijn auto niet eerder dan december geleverd kon worden. Toen heb ik de optie laten vervallen, want ik wilde niet driekwart jaar wachten op levering. Inmiddels wacht ik nog bijna een half jaar op leveren zonder deze optie.

Als jou productieweek nu van week 45 naar week 38 terug is gegaan baal ik wel als een stekker, want dat zou betekenen dat ik achteraf voor niks die optie heb laten vervallen want het heeft mij geen steek heeft geholpen qua levertijd :nono:
Die van mij ging van week 27 leveren naar week 40 leveren.... Ik verwacht hem nu tussen week 38 en week 40.
 

Herman Janssens

Senior Member
Ach, wees tevreden, skodaliefhebber1, tegen dat ze de uwe bouwen zijn er waarschijnlijk al veel kinderziektes uit. "Ieder nadeel hep sijn foordeel," zei een illustere Nederlander ooit.
 
Helemaal waar! En de pret wordt er niet minder om.... Maar ieder voordeel heeft ook een nadeel.... Als het nog iets langer duurt wordt de auto door de leasemij niet meer geleverd (winterstop) en betaal ik 25% bijtelling.... :(
 

Bakkertje

Forumguru
Als het nog iets langer duurt wordt de auto door de leasemij niet meer geleverd (winterstop) en betaal ik 25% bijtelling.... :(


Ik mag aannemen dat je een clausule op hebt laten nemen dat als de auto niet geleverd wordt in dit jaar je er vanaf kunt zien? Ik hoor bij collega's van mij dat ze dit eigenlijk allemaal gedaan hebben.
 

Bakkertje

Forumguru
Wij leasen bij Alphabet en daar zijn toch echt dergelijke afspraken mee gemaakt. Nou ja, laat die O3 maar gewoon op tijd komen daar heb je nog het meeste baat bij :D
 
Leaseplan gaf aan mij aan dat ze zelfs op 31dec nog kentekenen als het om bijtellingsvoordeeltjes gaat, maar ook voor andere auto's is kentekenen na bijv wk 46 geen probleem.

Maar het ging hier eigenlijk over het winterpakket icm de verwarmde voorruit...
 

RoelF

Forumguru
Justlease vraagt ook een vergoeding voor het uitleveren na 30 nov. We wachten rustig af :)
 
Bovenaan Onderaan